Nowy nabytek RS6 C5, kilka pytań do znawców.
Było kilka podejrzeń i diagnoza przed serwisem była miażdżąca - około 370 KM.
Zrobione:
- mocno spękane kolektory wydechowe
- uszczelki wydechu itp
- turbiny
- napinacze łańcuszków w głowicach
- uszczelnienia wycieków oleju z silnika i skrzyni
Tak, auto wróciło do żywych, już legitymuje się serią
a przede wszystkim turbiny wstają znacznie wcześniej więc jestem zadowolony 
Na razie na jakieś dłubanie nie starczyło czasu, poza tym po takich pracach lepiej pojeździć i posprawdzać czy wsio ok.
[ Dodano: 2015-09-14, 15:58 ]
Witajcie po dłuższej przerwie. Auto nadal jeździ...ale :) oczywiście była już rodzinna sytuacja kryzysowa i poważnie zabierałem się za sprzedaż auta lub zamianę na "tańsze". Poki co kryzys zażegnano i myślę nad powrotem do dalszej zabawy z autem.
Pisaliście czy mam wzmocnioną skrzynie ? otóż nie i zastanawiam się nad jej remontem.
Z jakimi kosztami należy się liczyć gdybym chciał ją wyremontować do serii a gdybym chciał ją wzmocnić ? Co jest takiego zmieniane w skrzyni aby ją wzmocnić ?
Zrobione:
- mocno spękane kolektory wydechowe
- uszczelki wydechu itp
- turbiny
- napinacze łańcuszków w głowicach
- uszczelnienia wycieków oleju z silnika i skrzyni
Tak, auto wróciło do żywych, już legitymuje się serią


Na razie na jakieś dłubanie nie starczyło czasu, poza tym po takich pracach lepiej pojeździć i posprawdzać czy wsio ok.
[ Dodano: 2015-09-14, 15:58 ]
Witajcie po dłuższej przerwie. Auto nadal jeździ...ale :) oczywiście była już rodzinna sytuacja kryzysowa i poważnie zabierałem się za sprzedaż auta lub zamianę na "tańsze". Poki co kryzys zażegnano i myślę nad powrotem do dalszej zabawy z autem.
Pisaliście czy mam wzmocnioną skrzynie ? otóż nie i zastanawiam się nad jej remontem.
Z jakimi kosztami należy się liczyć gdybym chciał ją wyremontować do serii a gdybym chciał ją wzmocnić ? Co jest takiego zmieniane w skrzyni aby ją wzmocnić ?
Pozdrawiam.
Hehe :) Myślałem chwilę o tym. A ogarnął już ktoś ESP/ABS ? koszt zabawy na manual pewnie wyjdzie z 15 tyś pln ? Niewiem czy chcę być prekursorem ale też mnie korci ten manual trochę.
Zaproponowano mi na miejscu:
- kompletny serwis/remont skrzyni na standard - 7 tyś
- kompletny serwis/remont skrzyni wraz ze wzmocnieniem - 11 tyś
Obie ceny z demontażem i montażem skrzyni, wszystko na fakturze - z 3 letnią gwarancją.
Generalnie pracuje ok, auto stało teraz prawie miesiąc, zrobiłem w końcu porządek z chłodniczką oleju bo pomimo zakuwania nowych przewodów do niej jakiś czas temu i tak pojawiały się sporadycznie drobne wycieki ze złącz więc wymieniłem na drugą i zauważyłem coś czego wcześniej nie było - czasami przy mocnym bucie potrafi lekko się slizgnąć na 2-gim biegu. Reszta ok.
Zaproponowano mi na miejscu:
- kompletny serwis/remont skrzyni na standard - 7 tyś
- kompletny serwis/remont skrzyni wraz ze wzmocnieniem - 11 tyś
Obie ceny z demontażem i montażem skrzyni, wszystko na fakturze - z 3 letnią gwarancją.
Generalnie pracuje ok, auto stało teraz prawie miesiąc, zrobiłem w końcu porządek z chłodniczką oleju bo pomimo zakuwania nowych przewodów do niej jakiś czas temu i tak pojawiały się sporadycznie drobne wycieki ze złącz więc wymieniłem na drugą i zauważyłem coś czego wcześniej nie było - czasami przy mocnym bucie potrafi lekko się slizgnąć na 2-gim biegu. Reszta ok.
Pozdrawiam.
Jedno takie widziałem. WALAS ogarnął mechanicznie silnik BCY w budzie S6 z manualem, chwilę z nim porozmawiałem. Klient miał czekać miesiąc na termin na ogarnięcie elektroniki w R-Performance (on robi niezłe rzeczy ze sterownikami Motronic - włącznie z dopisaniem obsługi turbo do wolnossącego R32 i innymi bajerami) , ale szukał gdzie indziej byle szybciej.....lądował od jednego do drugiego....i tak od prawie roku auto nadal nie ogarnięte. Ale może prościej byłoby ogarnąć całość na EMU ?
Chociaż wrzucić silnik z RS do S będzie chyba zdecydowanie łatwiej...mamy cały napęd gotowy. W drugą stronę - manual do RS będzie chyba gorzej ? Jak z napędami ? tzn dyfrem ? półosie ? od czego skrzynia podchodzi ?
Co wchodzi w skład "pakietu do wzmocnienia" skrzyni ASB ? Facet mówił że montują większy kosz "Drive" wraz z flakami.
[ Dodano: 2015-09-14, 22:53 ]
Masta_J: lokalnie - w Kołobrzegu. Robili kilka skrzyń znajomym i nie było problemu, a firma istnieje od 14 lat i zajmuje się wyłącznie skrzyniami. http://skrzynie-biegow.com/
Chociaż wrzucić silnik z RS do S będzie chyba zdecydowanie łatwiej...mamy cały napęd gotowy. W drugą stronę - manual do RS będzie chyba gorzej ? Jak z napędami ? tzn dyfrem ? półosie ? od czego skrzynia podchodzi ?
Co wchodzi w skład "pakietu do wzmocnienia" skrzyni ASB ? Facet mówił że montują większy kosz "Drive" wraz z flakami.
[ Dodano: 2015-09-14, 22:53 ]
Masta_J: lokalnie - w Kołobrzegu. Robili kilka skrzyń znajomym i nie było problemu, a firma istnieje od 14 lat i zajmuje się wyłącznie skrzyniami. http://skrzynie-biegow.com/
Pozdrawiam.
Ok. Może ktoś określić jakie części i z czego są potrzebne na konwersję na manual ? i jakie średnio to generuje ceny ?
Wiadomo mi o:
- skrzynia biegów
- koło zamachowe
- tarcza sprzęgłowa (na pewno nie spiek, prędzej kevlar i nawet w dwutarczu jeśli trzeba)
- docisk
- pedały + instalacja hydrauliczna do wysprzęglika
- wybierak
Co z ?:
- półosie przednie i przeguby
- wał napędowy
- tylny dyferencjał ? chodzi mi o zgodność przełożenia ze skrzynią
- flansza do skrzyni + rozrusznik ? czy może lepiej spawać dzwon skrzyni ? czy jest coś P&P ?
- instalacją elektryczną
Wiadomo mi o:
- skrzynia biegów
- koło zamachowe
- tarcza sprzęgłowa (na pewno nie spiek, prędzej kevlar i nawet w dwutarczu jeśli trzeba)
- docisk
- pedały + instalacja hydrauliczna do wysprzęglika
- wybierak
Co z ?:
- półosie przednie i przeguby
- wał napędowy
- tylny dyferencjał ? chodzi mi o zgodność przełożenia ze skrzynią
- flansza do skrzyni + rozrusznik ? czy może lepiej spawać dzwon skrzyni ? czy jest coś P&P ?
- instalacją elektryczną
Pozdrawiam.
Ha ha ha ha, to się uśmiałemk4mil3k pisze:Jedno takie widziałem. WALAS ogarnął mechanicznie silnik BCY w budzie S6 z manualem, chwilę z nim porozmawiałem. Klient miał czekać miesiąc na termin na ogarnięcie elektroniki w R-Performance (on robi niezłe rzeczy ze sterownikami Motronic - włącznie z dopisaniem obsługi turbo do wolnossącego R32 i innymi bajerami) , ale szukał gdzie indziej byle szybciej.....lądował od jednego do drugiego....i tak od prawie roku auto nadal nie ogarnięte... /

Do sierpnia zeszłego roku opisywałem na bieżąco co się dzieje w poświęconym autku temacie. Przez rok trochę jeszcze się posypało ale i kilka rzeczy udało się poprawić.
Na dzień dzisiejszy stan essy pozostawia jeszcze sporo do życzenia i odstawianie jej do jakiegokolwiek tunera w takim stanie na pewno nie pozwoli wykorzystać w pełni potencjału silnika. Niemniej wkrótce trzeba będzie coś z tym zrobić bo chciał bym zabrać samochód do Norwegii i wprowadzić kilka ciekawych modyfikacji.
Usprawnienia "elektroniki" podejmowało się kilka osób i temat z pewnością jest do ogarnięcia w granicach PL. Trzeba jednak nad tym przysiąść i to pewnie będzie miało miejsce jeszcze w tym roku.
Pozdrawiam.
Na dzień dzisiejszy stan essy pozostawia jeszcze sporo do życzenia i odstawianie jej do jakiegokolwiek tunera w takim stanie na pewno nie pozwoli wykorzystać w pełni potencjału silnika. Niemniej wkrótce trzeba będzie coś z tym zrobić bo chciał bym zabrać samochód do Norwegii i wprowadzić kilka ciekawych modyfikacji.
Usprawnienia "elektroniki" podejmowało się kilka osób i temat z pewnością jest do ogarnięcia w granicach PL. Trzeba jednak nad tym przysiąść i to pewnie będzie miało miejsce jeszcze w tym roku.
Pozdrawiam.