Strojenie auta
Każdy jedzie na remap po cyfry - jak mają być wysokie skoro nie pozwalamy przekraczać określonych wartości ? Remap to nic innego jak więcej paliwa, wyższe doładowanie i wyższe egt - silniki padają na oemowych ecu a co dopiero po jakichkolwiek zmianach.
Chcesz mieć pewność ? Nic nie grzeb. Co to znaczy bezpieczny program ? Każda ingerencja w oprogramowanie już jest niebezpieczna w dodatku to nie są nowe samochody - parametry może i trzymają ale co z wytrzymałością materiałów i komponentów po 15 latach od kupna ? Chyba już nie są takie same ;) Producent samochodu na pewno nie przeliczał parametrów i sprawności po 15 latach a co dopiero zwiększanie parametrów podstawowych.
Każdy tuning to ryzyko i czy podkręcisz o 1% czy o 100% zwiększasz na własne ryzyko możliwość wystąpienia awarii. Nikt Ci nie powie czy w tym konkretnym przypadku podkręcenie o 10% będzie bezpieczne a o 11% już nie.
Ostatnia sprawa - jaki jest sens podkręcać "bezpiecznie" o 20KM takiego samochodu jakim jest S4? Na pewno nie odczujesz tej zmiany a na własne życzenie "wysilasz" niepotrzebnie samochód. Skoro ponosisz dodatkowe ryzyko to może dobrze by było aby było opłacalne. Użytkowane z głową sprawne S4 po remapie nie będzie się psuło bardziej niż seryjne - ale źle traktowane. Większe znaczenie przy wystąpieniu awarii ma z pewnością właściciel/kierowca niż ktoś kto zmienia ecu i się na tym zna.
Chcesz mieć pewność ? Nic nie grzeb. Co to znaczy bezpieczny program ? Każda ingerencja w oprogramowanie już jest niebezpieczna w dodatku to nie są nowe samochody - parametry może i trzymają ale co z wytrzymałością materiałów i komponentów po 15 latach od kupna ? Chyba już nie są takie same ;) Producent samochodu na pewno nie przeliczał parametrów i sprawności po 15 latach a co dopiero zwiększanie parametrów podstawowych.
Każdy tuning to ryzyko i czy podkręcisz o 1% czy o 100% zwiększasz na własne ryzyko możliwość wystąpienia awarii. Nikt Ci nie powie czy w tym konkretnym przypadku podkręcenie o 10% będzie bezpieczne a o 11% już nie.
Ostatnia sprawa - jaki jest sens podkręcać "bezpiecznie" o 20KM takiego samochodu jakim jest S4? Na pewno nie odczujesz tej zmiany a na własne życzenie "wysilasz" niepotrzebnie samochód. Skoro ponosisz dodatkowe ryzyko to może dobrze by było aby było opłacalne. Użytkowane z głową sprawne S4 po remapie nie będzie się psuło bardziej niż seryjne - ale źle traktowane. Większe znaczenie przy wystąpieniu awarii ma z pewnością właściciel/kierowca niż ktoś kto zmienia ecu i się na tym zna.
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Jak najbardziej się z Wami zgadzam, że tuningowanie auta wiąże się z akceptacją zwiększonego prawdopodobieństwa wystąpienia awarii silnika. Jednakże osobiście uważam, że zdejmowanie najważniejszych zabezpieczeń/limiterów jest nie do przyjęcia. Przecież nie mam nic przeciwko podnoszeniu boostu/dawek paliwa, bo tuning właśnie na tym polega!
Powoli przymierzam się do grubszego projektu, dlatego szukam osoby, która odpowiedzialnie podchodzi do tematu i dobrze zna się na robieniu softu.
Powoli przymierzam się do grubszego projektu, dlatego szukam osoby, która odpowiedzialnie podchodzi do tematu i dobrze zna się na robieniu softu.
- SID
- Posty: 4747
- Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
- Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Kontakt:
no ustawienie granicy jest mega ważne, w jednej firmie gdzie kiedyś dawno dawno temu stroiłem miałem bez limitu i droga powrotna na autobanie była koszmarem,
miałem zegar EGT i bez problemu przekraczałem 1000st po kilku minutach jazdy z prędkością +200 km/h
Stroiciel tłumaczył się tym że IC chinol centralny nie wyrabia a ja, wykonawca i stroiciel mieli parcie na kreski,
miałem zegar EGT i bez problemu przekraczałem 1000st po kilku minutach jazdy z prędkością +200 km/h
Stroiciel tłumaczył się tym że IC chinol centralny nie wyrabia a ja, wykonawca i stroiciel mieli parcie na kreski,
A nie jest tak, że gdy EGT przekracza wyznaczoną granicę, to ECU zaczyna dolewać paliwa? AFR spada po to właśnie żeby obniżyć temp. spalania.SID pisze:miałem zegar EGT i bez problemu przekraczałem 1000st po kilku minutach jazdy z prędkością +200 km/h
Stroiciel tłumaczył się tym że IC chinol centralny nie wyrabia a ja, wykonawca i stroiciel mieli parcie na kreski,
Coś mi się wydaje, że albo miałeś zdjęte EGT, albo układ paliwowy nie wyrabiał już z dolewaniem paliwa.
Ostatnio zmieniony 2015-07-29, 20:55 przez kfasik, łącznie zmieniany 1 raz.
Ogolnie sprawa z EGT jest prosta. I niewiem w czym stoiciele maja problem.
UStawiasz boost robisz dobry AFR jesli AFR sie utrzymuje silnik przyjmuje boost to EGT musibyc OK.
WYsokosc EGT jest zalezne w wiekszosci od AFRu. Najlepszy na moc w 2.7 to 12.2 ale przy bardzo mocnych projektach robi sie okolo 11.8. I wtedy EGT oscyluje okolo 880st.
WIadmo jesli EGT rosnie to cos jest nie tak. Przyjmujac ze stroiciel sie wykazal i zrobil wszystko tak jak trzeba to cos nie tak z silnikiem.
Wazny jest przeplyw w silniku ogolnie kolektory wydechowe AR turbo i wydech maja tu kluczowe znaczenie. Poniewaz gdy jest wszystko za male silnik zapycha sie wlasnymi spalinami i EGT rosnie i niewazne ile doladowania wsadzisz i tak dupa.
To samo wtedy z zalponem niedolozysz go za duzo i walenie 1.5b niema najmniejszego sensu bo moc bedzie taka sama jak przy 1.2 a duzo bezpieczniej dla silnika.
W sterowniku ME7.1 z S4 EGT to jeden z najwazniejszych limiterow reszte mozna wywalic. Chociaz ja mam wszystkie wlaczone ( jak w serii) przy mocy 530KM i strzale z nitro.
Trudniej jest wystroic auto z dzialajacymi limiterami co za tym idzie to trwa dluzej.
Wiekszosc tunerow ma to gdzies.
Tak samo nie stori sie aut na max ukladu paliwowego. Bo wrazie awari jakiejs silnika i wzroscie EGT nie bedzie z czego podlac i silnik sie stopi.
Reasumujac idzie zrobic mocny bezpieczny setup jak stroiciel chce wystoic auto i zrobi to porzadnie.
A czy korba peknie lub inna pierdola to inna bajka.
UStawiasz boost robisz dobry AFR jesli AFR sie utrzymuje silnik przyjmuje boost to EGT musibyc OK.
WYsokosc EGT jest zalezne w wiekszosci od AFRu. Najlepszy na moc w 2.7 to 12.2 ale przy bardzo mocnych projektach robi sie okolo 11.8. I wtedy EGT oscyluje okolo 880st.
WIadmo jesli EGT rosnie to cos jest nie tak. Przyjmujac ze stroiciel sie wykazal i zrobil wszystko tak jak trzeba to cos nie tak z silnikiem.
Wazny jest przeplyw w silniku ogolnie kolektory wydechowe AR turbo i wydech maja tu kluczowe znaczenie. Poniewaz gdy jest wszystko za male silnik zapycha sie wlasnymi spalinami i EGT rosnie i niewazne ile doladowania wsadzisz i tak dupa.
To samo wtedy z zalponem niedolozysz go za duzo i walenie 1.5b niema najmniejszego sensu bo moc bedzie taka sama jak przy 1.2 a duzo bezpieczniej dla silnika.
W sterowniku ME7.1 z S4 EGT to jeden z najwazniejszych limiterow reszte mozna wywalic. Chociaz ja mam wszystkie wlaczone ( jak w serii) przy mocy 530KM i strzale z nitro.
Trudniej jest wystroic auto z dzialajacymi limiterami co za tym idzie to trwa dluzej.
Wiekszosc tunerow ma to gdzies.
Tak samo nie stori sie aut na max ukladu paliwowego. Bo wrazie awari jakiejs silnika i wzroscie EGT nie bedzie z czego podlac i silnik sie stopi.
Reasumujac idzie zrobic mocny bezpieczny setup jak stroiciel chce wystoic auto i zrobi to porzadnie.
A czy korba peknie lub inna pierdola to inna bajka.
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Bez urazy Daniel, ale to nie jest podejście do tematu na odpowiednim dla Ciebie poziomie.nosb pisze:Sprawa jest prosta : skoro wiecie lepiej co i jak to sami nie mozecie sobie wystroic ? na ch uj te wypociny ?
To, że człowiek zaczyna merytoryczną dyskusję, tzn. że oczekuje równie merytorycznych odpowiedzi.
Ja od samego początku pisałem, że nie mam zamiaru nikogo konkretnego oczerniać, ale temat zdejmowania limiterów jest jak najbardziej powszechny i nie tylko ze względu na moją osobę, chciałem go poruszyć.
Wiadomo, że najłatwiej zamknąć ludziom usta niemiłymi i niecenzuralnymi epitetami, ale w mojej ocenie, to jest tylko i wyłącznie potwierdzenie powyższej tezy.
Przykro mi, ale nie jestem osobą, która będzie cicho siedziała, jak będzie świadomie ru**ana w du**la!
Stary ja po prostu sie nie wdaje w dyskusje bo nie bede sie przepychal na cyferki , kto , co i jak :)
Po prostu jesli nie zajmuje sie strojeniem aut czy wypiekiem chleba to zostawiam to innym w nadzieji ze wiedza co robią bo robią to nie od dzis.
tak jakbys poszedl do piekarni i mowil chlopu w jakiej temperaturze mial piec chleb i jakie skladniki mial dawac do niego :)
Ja jestem pizda , nie znam sie na strojeniu , robie mechanike i to co umiem. nie staram sie nawet zrozumiec wszystkiego bo i tak nie pojme. jednak kurde na prosty rozum jesli przy 935 stopniach EGT dopiero fabrycznie ecu dolewa paliwa i dziala az do 1035 to wdg mnie jesli masz te 940 to raczej nic sie silnikowi nie stanie i nie wiem w czym problem ? ja wiem ze oddaje np auto we wrzesniu w pelni sprawne , chlopak spuszcza straszny wpierdol furce i w styczniu trafia do mnie spowrotem z cala lista usterek . dorzuca sie po 100% mocy wiece oczekujac czego ? beawaryjnosci ? dlugowiecznosci serii ? Kamil , najmadrzejsza opinia tutaj to ta bracusa . moc z pizdy sie nie wezmie.
Acha : zdjecie "blokady" boost z ~0,7 fabrycznego na 1,3 to tez zle zrobil tuner? nie da sie przeskoczyc pewnych spraw.
Po prostu jesli nie zajmuje sie strojeniem aut czy wypiekiem chleba to zostawiam to innym w nadzieji ze wiedza co robią bo robią to nie od dzis.
tak jakbys poszedl do piekarni i mowil chlopu w jakiej temperaturze mial piec chleb i jakie skladniki mial dawac do niego :)
Ja jestem pizda , nie znam sie na strojeniu , robie mechanike i to co umiem. nie staram sie nawet zrozumiec wszystkiego bo i tak nie pojme. jednak kurde na prosty rozum jesli przy 935 stopniach EGT dopiero fabrycznie ecu dolewa paliwa i dziala az do 1035 to wdg mnie jesli masz te 940 to raczej nic sie silnikowi nie stanie i nie wiem w czym problem ? ja wiem ze oddaje np auto we wrzesniu w pelni sprawne , chlopak spuszcza straszny wpierdol furce i w styczniu trafia do mnie spowrotem z cala lista usterek . dorzuca sie po 100% mocy wiece oczekujac czego ? beawaryjnosci ? dlugowiecznosci serii ? Kamil , najmadrzejsza opinia tutaj to ta bracusa . moc z pizdy sie nie wezmie.
Acha : zdjecie "blokady" boost z ~0,7 fabrycznego na 1,3 to tez zle zrobil tuner? nie da sie przeskoczyc pewnych spraw.

Właśnie o to chodzi, że ja też myślałem, że tunerzy wiedzą co robią, ale po tym jak przepaliły mi się uszczelki termiczne w turbinach i przygrzały głowice, zacząłem się zastanawiać o co tu chodzi.
Tym bardziej, że staram się nie upalać fury jak typowy po*eb :) Okazało się, że było zdjęte EGT i to było najprawdopodobniej tego przyczyną. Byłbym mniej zdziwiony, gdyby urwała mi się korba czy ukręciła półoś.
Ja jestem w pełni świadomy, że mocno tuningowane auto musi się psuć, ale po to są zabezpieczenia, żeby tego typu usterki występowały możliwie jak najrzadziej.
Obecnie mam ustawione EGT na 940st, wymienione turbiny i szukam osoby, która zrobi mocny, ale w miarę bezpieczny soft.
P.S. Daniel, jak będę jakoś w okolicy przejeżdżał, to wpadnę i pogadamy
Tym bardziej, że staram się nie upalać fury jak typowy po*eb :) Okazało się, że było zdjęte EGT i to było najprawdopodobniej tego przyczyną. Byłbym mniej zdziwiony, gdyby urwała mi się korba czy ukręciła półoś.
Ja jestem w pełni świadomy, że mocno tuningowane auto musi się psuć, ale po to są zabezpieczenia, żeby tego typu usterki występowały możliwie jak najrzadziej.
Obecnie mam ustawione EGT na 940st, wymienione turbiny i szukam osoby, która zrobi mocny, ale w miarę bezpieczny soft.
P.S. Daniel, jak będę jakoś w okolicy przejeżdżał, to wpadnę i pogadamy
