audi 80 B2 2-door sedan quattro time attack
no ale to było FWD zapewne, bo chyba w coupe do quattro szły tylko 5 cylindrówki (choć mogę sie mylić).. w sedanie były R4 quattrosto pisze:Mialem kiedys b2 coupe wlasnie z silnikiem R4 1.8 , wazylem je... zbiornik paliwa byl zalany mniej wiecej do polowy i wyszlo 980 kg.
B2 sedan z 2.2T waży około 1120kg, wiec R32T nie bedzie ważył mniej... do tego klatka 50kg, duże ciezkie hamulce, koła itd, to co przybyło pewnie sie urwie lżejsza maską, wywaleniem mas bitumicznych, szybami bocznymi z poliwęglanu itd
ja bede szczesliwy jak bedzie finalnie mniej niz 1100kg
zabawa zegarami EGT greddy - cos jeszcze nie moge z nimi dojść do porozumienia..
http://www.youtube.com/watch?v=cyE4oVvOC9g
za to DEFI działa bez zarzutu ;) ale potrzebowałbym instrukcje do link displaya ...






przetestowałem tez to ogromne (115mm) VDO i tak mi sie podoba ta busola że chyba zostawie ;)

dokupiłem własnie zegar Defi cisnienie oleju do obrotomierza i boostu ;)


temperatury oraz predkość ma sie wyswietlać na displayu, który tez chyba zbiera wszytskie alarmy i wartości z wszystkich czujników
kolega Qpeciarz z forum audi B2 juz struga panel na przedni licznik z czarnego poliwęglanu - ja jednak wolałem sie sam za to nie brać ;) ponizej wizualizacja

[ Dodano: 2011-08-10, 12:24 ]
z bieżących rzeczy:
nowa skrzynia ma przełożenie 3,89, czyli jest dłuższa niz wiekszość skrzyń quattro gdzie jest stosowane 4,11
ponieważ mam napędy od B3 quattro, musiałem znaleźć długi dyfer 3,89 aby usiadł na sanki bez przeróbek
okazało się ze w coupe quattro jest tylna zawiecha identyczna jak w B3 (w B4 juz jest inne zawieszenie z tyłu i dyfer z długą obudową) i dyfer 3,89 - oznaczenie CAU (35 zębów na talerzu i 9 na wałku atakującym) występuje w wersji 2,8 V6 silnik AAH
dyfer, dzieki koledze DeS juz jest u mnie i bedzie aplikowany tam torsen zamiast otwartego mechanizmu róznicowego...

szyby tylne z poliwęglanu juz gotowe wraz z wlotami NACA 2x3cale ;)
kolega qpeciarz z forum B2 zrobił piekną robotę, nawet napis quattro pozostał jak w oryginale..



łączna powierzchnia wlotów to 4x45cm2 czyli 180cm2, liczę że dzieki zabudowie chłodnicy i efektowi podcisnienia bedzie wystarczające chłodzenie przy zastosowaniu dużej chłodnicy z 2 wentylatorami
no i w koncu finalne ostateczne ustawienie silnika, wczoraj w Kętrzynie zatwierdzone... widać że teraz jest to samochód Flinstona ale zostanie zakmnięta klatka w miejscu pałąków przy słupkach A (od razu bedzie to łapa pod skrzynie) oraz na pałąku głównym wiec bedzie jeszcze większa sztywność budy ;)
flansze na połosie są około 3cm od podłużnicy, maska sie powinna zamknąc ;)

no i moje ulubione porównianie z silnikiem 2.2 R5 - widać cofnięcie silnika VR6

z pozytywów na 95% zostaje magiel z RS2, bedzie trzeba tylko zrobic customowe drążki.. ogólnie widać że jakoś to wszystko mniej wiecej zaczeło ze sobą pasować... nawet stabilizator na wzór KRB bedzie montowany z tyłu ;) sanki całkowicie do przerobienia... praktycznie od nowa sie to auto robi.. echh
[ Dodano: 2011-09-13, 17:03 ]
za chłodzenie R32 turbo bedzie odpowiadać ta o to mała chłodnica o wymiarach rdzenia 725x480x40mm + 2 wentylatory pchające o śrenicy 14 cali każdy ;)


jest to największa chłodnica jaką znalazłem w katalogu nissensa, no i oczywiście cała z aluminium i wloty po jednej stronie, oryginalnie oczywiście VAG, a konkretnie audi A8 D3 4.2 V8
polecam dla osób szukających wydajnych wymienników ciepła..
zaczałem też dłubać kolektor ssący - na razie mam flansze wycięta (dzieki Guzior)


robią się trąbki, zaplanowałem juz wstępnie plenum - bede w weekend w Ketrzynie to przymierze to wszystko, trzeba bedzie lekko wyportować głowice bo dałem ciutke większe wloty we flanszy, przepustnice mam z mustanga 80mm, tez jeszcze flansze trzeba zrobić..
powoli do przodu..
[ Dodano: 2011-09-27, 23:27 ]
zeby nie było ze nic sie nie dzieje ;)
umyłem troche z syfu compomotivy, do upalania chyba nie trzeba bedzie ich malowac

bywszy we wrocku odebrałem w koncu szyby z poliweglanu (juz foty wrzucałem) z wlotami NACA ale tez panel do zegarów - mam juz kupione cisnienie oleju do kompletu DEFI tylko jeszcze w USA lezy
na razie jeszcze szybka oklejona folią

trzeba było zrobić mocowania i wyfrezować troche - kolega qpeciarz ładnie to zrobił !

silnik juz sam wisi na swoich łapach od jakiegoś czasu - przymiarka FMICa



powstanie tez kolektor ssacy dwukomorowy coś na wzór tego

w tym celu dorobione zostały trabki z rurki 48mm - pole wlotu w głowicy 16 cm2
podziękowania do Guziora z BRmotoRS za wykonanie !

do tego jeszcze mam wycięte flansze pod kolektor wydechowy i przepustnice 80mm

kupiłem tez wlew paliwa z R8 bo okaząło sie że seryjny nie zadziała z custom zbiornikiem - nie wiem co z tym jeszcze zrobie ale taki gadget kupiłem pod wpływem chwili ;)

troche jakiś perdołek dokupiłem ... za 3 tygodnie moze bedzie cos mozna wiecej pokazac
ogóleni auto jest bez podłogi, robią się nowe mocniejsze podłużnice przez całą długość auta i mocowanie tej ogromnej skrzyni, potem magiel i bedzie z górki ;)
[ Dodano: 2011-10-12, 18:55 ]
pare gratów z hameryki
Defi cisnienie oleju + czujnik temepratury (jeszcze nie wiem czy bedzie to olej czy woda - wyświetlanie na display)


tym samym jest juz komplet customowych zegarów

mam zatem nadmiarowo kupiony zegar Greddy do cisnienia oleju - jak ktoś zainteresowany rozstane sie z nim za 350 PLN

jakas taka jeszcze dodatkowa podstawka przy czujniku - nie wiem po co to jest ?

no i pedaliera tiltona, nowa seria z aluminium

mozna sobie przesuwac gora - dół nakładki zmieniając przełożenie pedału oraz na boki - zmiana rozstawu - bardzo fajne pedałki ;)

[ Dodano: 2012-02-27, 09:47 ]
nowy FMIC z iveco

pewnie na 600KM styknie

dziwne wloty wewnątrz - takioe dodatkowe uzebrowanie kanałów ma pomóc w chłodzeniu ?

oryginalnie jest w 6 litrowym dieslu wiec przepływ powinien byc OK

bak



jednak zmieniam koncepcje umieszczenia baku i powędruje on jak najniżej za tylnym dyfrem, jednak 80L to jest troche masy ;)
wkrótce moze zrobie jakis mały update
[ Dodano: 2012-02-29, 19:49 ]
bak miał byc pierwotnie mocowany jak w oryginale czy pomiedzy tylnymi nadkolami i z takim założeniem był kupiony:

ale bedzie za tylnym dyfrem coś tak jak w nissanie TOMSONa

chłodnica bedzie na stojaka z tyłu,
zamocowanie baku z tyłu to jednak najlepsze rozwiązanie, bo masa bedzie niżej, a to jakies 50kg, bedzie mozna zabudowac scianke grodziową, bedzie mozna wykorzystac seryjny wlew paliwa (wczesniej wypadał na podszybiu) - ogolnie same plusy
niestety bak trzeba bedzie zmniejszyc o 1/4 po szerokości i podciąć lekka na mocowania drązków w tylnych sankach - pojemnośc zmniejszy sie z 75 do około 45-50L
ogólnie byłem dzisiaj obudzic audi i Kefira z zimowego snu, na szczescie wszystko odtajało i mam nadzieje prace ruszą na nowo ;)
przymierzylismy dzisiaj wszystko finalnie, wszystko juz dokładnie wiadomo, co i jak bedzie, zmiesci sie wydech 3 cale do samego konca, ogólnie wszystko zajebiscie pasuje i jak bedzie tak jak to dzisiaj załozylismy to bedzie naprawde fajne auto, co prawda zbudowane od podstaw no nowo, nie spodziewałem sie zaczynając projekt ze zrobie w nim tyle zmian ;)

pedały

rekaw i lewarek, który spasował idealnie

kupiłem kiedys dla jaj wlew z audi R8 okazuje sie ze to zajebiscie fajny wlew i bedzie zamontowany ;)


aha no i zrobiłem projekt wydechu ;)

wiem ze ciagle mało pokazuje konkretów, moze co poniektórzy bedą zawiedzeni ze auto jeszcze nie jezdzi... ale Ci co kiedyś zrobili cos wiecej niz zwykłego swapa wiedzą ile to jest czasu, roboty i kasy żeby cos porządnie zrobić
magiel juz zamontowany, pasuje wszystko z drążkami ;), mocowanie skrzyni tez juz jest z wykorzystaniem oryginalnej poduszki działającej w dwie strony..najnizszym punktem podwozia bedzie skrzynia i miska olejowa... podłoga w przedziale pasażerskim az do konca auta bedzie płaska jak stół, z tyłu oczywiście bedzie sie lekko unosić zeby to robiło za dyfuzor ;)
kanał jest tak ogromny ze pomiesci wszytskie instalacje, wał, wydech, rury do chłodnicy itd
mysle ze za miesiąc jak pojade to beda juz takie ładniejsze fotexy jak sie Kefirsky spręzy z robotą ;)
[ Dodano: 2012-03-09, 12:38 ]
swirl pot skonczony, sprawdzony na szczelność 5 Bar

Uploaded with ImageShack.us
[ Dodano: 2012-06-19, 11:57 ]
6 x siemens deka 850 prosto z ebay.com

w koncu poupalałem pierwszy raz moje audi ;)
https://youtu.be/kwD-tBexcds
http://youtu.be/GflO1tZZArc
http://youtu.be/czPAiPZO6Tc
http://youtu.be/yV-72l8mZ6g
http://youtu.be/8nySzsccTFA
pare fotek z wstepnego strojenia



wiecej info tutaj
https://www.facebook.com/audiB2quattro
https://youtu.be/kwD-tBexcds
http://youtu.be/GflO1tZZArc
http://youtu.be/czPAiPZO6Tc
http://youtu.be/yV-72l8mZ6g
http://youtu.be/8nySzsccTFA
pare fotek z wstepnego strojenia



wiecej info tutaj
https://www.facebook.com/audiB2quattro



[ Dodano: 2015-08-20, 08:56 ]
pierwsze obroty R30
https://video-fra3-1.xx.fbcdn.net/hvide ... e=55D5A43D
[ Dodano: 2015-09-27, 08:47 ]
R30 uruchomione... trochę to trwało bo budowa kutego silnika wyskoczyła niespodziewanie dla budżetu projektu....
dodatkowo zamontowaliśmy największą chłodnice oleju 30 rzedową i największy FMIC o grubości 100mm... Do ogarnięcia pare drobnostek i będzie można stroić na docelowe 500KM@600NM i w końcu jakieś poważne testy




[ Dodano: 2015-11-12, 09:55 ]
no udało sie w koncu z małymi przygodami shamować auto na E85 ;)
Kilka wykresów:
1.czerwony - tryb torowy na 0,9 bara z wastegata na PB98
2.zielony - 1,1 narastające do 1,2 Bara na PB98
3. pomarańczowy - narastające do 1,4 Bara na E85
Łukasz Lamik zrobił 2 mapy pod PB98 i E85 które płynnie przechodzą w zależności od zawartości etanolu, która jest mierzona przez czujnik flexfuel... poniżej E50 juz jest ciete doładowanie do docelowych 1,2 Bara na PB98. Setup przede wszystkim ma być bezpieczny, a nie nastawiony na mega konie
Niestety zapomniałem shamować auta na 0,9 bara na E85 ale pewnie byłoby może z 500KM i 600NM i bedzie to moj docelowy tryb do jazdy na torze, który zapewni wystarczające osiągi i bezpieczeństwo dla silnika. Z szacunkowych wyliczeń wynika że wolnossący zrobiłby około 255KM wiec nieźle jak na bazowy silnik z touarega o mocy 220KM.
Wielkie podziękowania dla Turbo Lamik za mega profesjonalne ogarnięcie standalone megasquirt i Jura Tuning za udostępnienie hamowni obciążeniowej 4x4.


i filmik z hamowni
https://www.youtube.com/watch?v=Yvcg1-IQ7-4