audi 80 B2 2-door sedan quattro time attack

Moderatorzy: buba, Mod-Team

cowboy
Posty: 106
Rejestracja: 2010-12-15, 13:20
Lokalizacja: Wawa
Płeć:
Kontakt:

audi 80 B2 2-door sedan quattro time attack

Post autor: cowboy »

MODEL: Audi 80, model B2 (poliftowy) rocznik 1985, sedan 2 drzwiowy, quattro

Modyfikacje

Silnik: 3.2 VR6 24V tzw R32

turbina Holset HX35 na twinscrollu 16cm2 housing (lub zamiennie 12cm), 7 blade compressor,
wastegate TIAL 44mm V clamp
wtryski 6x850
pompa bosch 044
sonda LC-1 innovate
sterowanie STANDALONE (easyecu 2)
wskaźniki DEFI (obrotomierz, boost, cisnienie oleju) + Defi link display (temp wody) + 2x EGT Greddy

Układ dolotowy: odlewany kolektor dolotowy z runnerami kompensującymi różną długość kanałów w głowicy, BIG FMIC z ciężarówki, dolot 3 calowy, przepustnica z mustanga 75mm

Układ wydechowy: oczekuje, plany DP 3 oraz 3 cale po całości do konca) , kolektor pod twin scrolla z wykorzystaniem dwóch seryjnych żeliwnych kolektorów 3-1

Układ chłodzenia: customowa chłodnica z wentylatorami umieszczona w bagażniku

UKŁAD NAPĘDOWY:
skrzynia biegów TYP 0B torsen 40/60, potrójne sychronizatory, 500NM gwaranatowe przez fabrykę, 15cm silnik bliżej kierowcy poprzez przesuniecie mocowania półosi przednich
kompletne napędy z audi 90 B3 2.3 20V (7a)
półosie, wał, tylne sanki, amortyzatory, dyfer

dodatkowo modyfikacja dyfra poprzez swap mechanizmu torsen z dyfra audi model V8- czyli 2 torseny - tradycyjnie międzyosiowy 40/60 oraz w tylnym dyfrze, przedni pozostanie otwarty

ZAWIESZENIE:
przekładnia kierownicza z audi RS2
konwersja na 5x112 na piastach z A6 / A4
zawieszenie gwintowane H&R / Bilstein B8
komplet rozpórek góra, dół, polurietany, aluminiowe tuleje wózków itd
klatka bezpieczeństwa pełna - IRECO Motorsport
poszerzenie auta o około 8cm (dystanse 4cm na stronę)
camber /caster plates - customowe wykonanie wg własnego pomysłu: regulacja kąta pochylenia (negatywu) oraz kąta wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
felgi 7,5J x 17 compomotive MO1776
dystanse z przejściem z 5x112 na 5x114,4 na szpilki - grubość około 40mm

hamulce:
przód: 345/32 z dużym zaciskiem 4-tłoczkowym brembo
tył: 280/22 zaciski aluminiowe girling 43 z audi S8 D2

BODY KIT:
replika poszerzeń z audi B2 eskponowanego w Audi Museum Mobile (Bergmeister / Novak) - wykonanie na bazie oryginalnych form SCHMIDT GFK
maska sport quattro replika - AP Motorsport
przeróbka frontu na przedliftowy (lampy, grill)
usunięcie zderzaków

PODZIĘKOWANIA:
olozwirski który jest ojcem chrzestnym tego projektu ! za niesamowite wsparcie merytoryczne, cenne uwagi i pomoc !

a także: voj2s, kiwi, daniel1d11, derbiak, viper, dred i wielu innych kolegów z forum golfa, audi B2 itd

całość prac mechanicznych oraz strojenie auta na standalonie własnej produkcji wykonuje Kefirsky czy KFRMotors

CEL:
~ 1100kg, więcej niż 400KM
auto mam nadzieję bedzie dość dobrze skręcać i głównie w tym celu jest budowane :) przy okazji nie powinno być najwolniejsze na ćwiartke poniżej 12 sekund powinno być :)

Od dawna rozmyślałem nad zrobieniem niskobudżetowej wydumki, w grę wchodziło coś z VAG-a
kryteria były następujące 4x4 i lekka buda, więc szybko zdecydowałem się na quattro i lekką i klasyczną B2-jkę

co do generatora mocy, to wybór padł na silnik VR6 24V z uwagi na ogromny potencjał, zwartą budowę (praktycznie R6 na krótkim bloku) oraz fakt że nikt w PL nie zrobił jeszcze VRa wzdłużnie, wiec jest wyzwanie, bo temat dość ambitny

inspiracją było m.in. audi 034 motorsport
http://gallery.034motorsport.com/main.php/..._001/?g2_page=1

w ogóle w USA staje się to już dość popularny mod i zaczynają się VRy pojawiać w S4 zamiast 2,7 BiT, dźwięk robi wrażenie:

http://www.youtube.com/watch?v=8RignahNlCk

ale i osiągi też: 9,7 na ćwiare z pełnym wnętrzem - 800 WHP -podobnie jak A4 z 034

http://www.youtube.com/watch?v=WJZRiCL79rw

widocznie w USA doszli do wniosku że VR jest lepszy niz V6
zalety to na pewno zwarta konstrukcja (wał podparty w 7 miejscach) jedno turbo z łatwym dostępem, proste orurowanie do FMICa - coś w tym jest ...

wracając do mojego projektu...
po kilku miesiącach poszukiwań udało się kupić dość rzadki egzemplarz bo 2 drzwiowy sedan w quattro - z tego co wiem 5 sztuka w PL - druga poliftowa B2a , wyprodukowano tylko 400 sztuk tego modelu
obserwowałem długi czas ogłoszenie na autoscout24

Obrazek

straciłem juz nadzieje ze uda sie kupic cos w Polsce, albo od razu okazjie są kupowane, albo wystawiane aukcje z cena minimalną na poziomie 10 albo 15 tys PLN

skontaktowałem sie z gosciem z ogłoszenia, kilka maili i juz wysyłałem lawete po auto

autko przyjechało do mnie w sobote 4 lipca przed połnocą, od 2003 roku stało sobie w suchym garazu fanatyka marki (posiada także Urquattro ), i co najważniejsze model bezwypadkowy i co warte podkreślenia zdrowy, nie zżarty korozją !!

tak wygladało zaraz po przyjezdzie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ciekawostka, napis quattro z drucików instalacji ogrzewania tylnej szyby - fajnie to bedzie musiało wyglądać zimą jak się rozmrozi napis quattro :)

Obrazek

mój wzór z muzeum Audi w Inglostadt, po prostu miazga systemu... tez tak chce miec !

co prawda pierwotne plany zakładały pakiet UR quattro ale jak ma być nietypowy to po całości

Obrazek

Obrazek

Obrazek

fotele MIRCO S3 z napisem quattro

Obrazek

napedy z audi 90 z silnikiem 7A (R5 2,3 20V)

Obrazek

kompletny zawias tyl, sanki, dyfer, wahacze, pólosie , amory, heble + wał + skrzynia + połosie przód..

tarcza 345/32 z zaciskiem w feldze compotive - weszła na styk

Obrazek

hebelki na tył z audi S8 - aluminiowe zaciski z tłoczkiem 43mm

Obrazek

przekładnia z RS2 - 2,5 obrotu od skrajnych położeń

Obrazek

R32 połączony ze skrzynia biegow

Obrazek

sprzegło 2 tarczowe 2x228mm

Obrazek

turbina:
Obrazek

wastegate
Obrazek

kolektor ssący z runnerami róznej długości

Obrazek

mam juz zrobiony body kit na bazie oryginalnych form !!

http://schmidt-gfk.de/

Obrazek

maska sortquattro replica - produkcja AP Motorsport

Obrazek

zawieszenie gwintowane H&R z bilsteinem B8 monotube

Obrazek

camber platesy

Obrazek

reczny

Obrazek

klatka:

Obrazek

Obrazek


pierwsze przymiarki:

Obrazek

mój wzorzec ;)

Obrazek


mam nadzieje, że kiedyś skoncze ten projekt i że auto nie bedzie najwolniejsze i jakoś bedzie chciało skręcać ;)
Ostatnio zmieniony 2012-04-12, 12:22 przez cowboy, łącznie zmieniany 3 razy.
Marcins
Posty: 112
Rejestracja: 2010-08-05, 16:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Marcins »

No bedzie sie czym chwalic :mrgreen:

W/g mnie to chyba bylby lepszy w kolorze bialym , w rajdowych oznaczeniach no ale to rzecz gustu :)

czekamy na fotki z postepu prac.
cowboy
Posty: 106
Rejestracja: 2010-12-15, 13:20
Lokalizacja: Wawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: cowboy »

W/g mnie to chyba bylby lepszy w kolorze bialym , w rajdowych oznaczeniach no ale to rzecz gustu :)
no pewnie że fajniejszy byłby w barwach audi sport, tylko kto mi tak pomaluje ?

w ogóle to wnetrze pomaluje na grafitowy kolor... co do zewnatrz fajnie byłoby juz całkowice zrobić replike z muzeum audi:

Obrazek

a moze pomalowac na biało i okleić folią ?
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

Gdzie bedziesz tym autem jezdzil? :-)
Szkoda byloaby uszkodzic body kiedykolwiek...

p.s. Ja tez pomalowalbym na bialo/kremowo jak na fotce powyzej.
cowboy
Posty: 106
Rejestracja: 2010-12-15, 13:20
Lokalizacja: Wawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: cowboy »

autem mam zamiar jeździć po bułki jak mi sie bedzie spieszyć :)

a powaznie to jakies imprezy lotniskowe typu time attack, po płaskim równym asfalcie... moze kiedyś na tor Poznań..

na pewno wszelkie KJSy czy jakies latanie po lasach itd odpadają..

kurcze jakoś tak sie nastawiłem na pozostawienie oryginalnego tornadorot że w ogóle nie brałem pod uwagę zrobienia jak w oryginale na biało !

moze zamiast iśc w barwy tego modelu mozna zrobić barwy audi sport - to tez jest mysl, jednak bede ostro myslał nad tym białym ...
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

cowboy, moim zdaniem powinienes pojsc w taki sam kolor jak ten egzemplarz w Muzeum. Ten czerwony poprostu "nie wyglada" ;-)

Samo malowanie "Audi Sport" mozesz zrobic z czasem jak znajdziesz jakiegos magika, ktory to ogarnie.

Wtedy mialbys piekny egzemplarz, ktory robilby WOW gdzie tylko sie nie pojawi... bo w czerwieni malo kto zauwazy roznice... ja majac takie auto - chcialbym zeby robilo WOW :-)
cowboy
Posty: 106
Rejestracja: 2010-12-15, 13:20
Lokalizacja: Wawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: cowboy »

Flyer, tak właśnie zrobię, a wnetrze oryginał ma własnie na ciemny kolor
zresztą zegary robię na wzór oryginału itd

Obrazek

kurcze, dobrze że wrzuciłem tu na forum, zawsze to kolejna dobra rada

z bazowego białego zrobię zarówno replike albo malowanie audi sport oklejając folią !

a moze ktoś ma pomysła z jakiego materiału zrobić podkładki pomiędzy laminat a blachę ?

widać na fotce taką jakby czarną gumę..

Obrazek

no i jaki to moze być kod tego białego z palety AUDI ?
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

lakier to juz chyba pikuś jesli chodzi o koszty :-)
Jacars4
Posty: 201
Rejestracja: 2010-02-02, 20:15
Lokalizacja: Bytów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jacars4 »

Cowboy trzymam za Ciebie kciuki byś miał cierpliwość na skończenie projektu. Zawsze mnie kręciły stare dobre quattro , ale nie miałem możliwości na budowe takiego sprzętu. ps.pomaluj go na biało, oklej go folją w barwy audi sport. Zawsze możesz to zdjąć i z okazji innej imprezy zmienić barwy.
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

wspaniałe plany powoli realizowane, szykuje się piękne auto ktore nie raz mi się widziało

trzymam kciuki ;-)
Obrazek
cowboy
Posty: 106
Rejestracja: 2010-12-15, 13:20
Lokalizacja: Wawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: cowboy »

juz chyba ostatnia rzecz kupiona na ebay-u

Obrazek

pare fotek z obspawania:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

mój projekt caster/camber platesów wzorowany troche na rozwiązaniach dostępnych w USA do mustanga, wersja komputerowa obrobiona i poprawiona przez kolegę Birola

Obrazek

to na razie jest jakiś pierwszy pomysł z głowy, za tydzień się zrobi dokładny szablon tego największego elementu dopasowany do kształtu kielicha/komory w audi B2 ;)

powstała juz ulepszona wersja tego projektu, po swietach jade przymierzać szablony

udało mi sie znaleźć fajne wloty do montazu w szybie lub poszyciu bocznym do doprowadzeni powietrza do chłodnicy w bagażniku

Obrazek

Obrazek

Obrazek

http://www.butlerbuilt.net/products/air ... stems.html

Obrazek

są nawet podwójne na 2x 3 calowe rury spiro

Obrazek

przy okazji zamontuje sie w przednim spojlerze wloty do chłodzenia przednich hamulców

Obrazek
Norbi
Posty: 1037
Rejestracja: 2010-02-02, 22:18
Lokalizacja: Wuwua
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Norbi »

Piękny projekt, piękne auto, zazdroszcze jak cholera!
ms_4
Posty: 91
Rejestracja: 2010-03-09, 20:07
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ms_4 »

eeeeeeeeeeeeee ten nudny temat i tutaj trafił :-P Kolego cowboy wstyd, że dopiero teraz, rozwój projektu śledzę od kilku miesięcy. Ambitnie i ciekawie jak diabli. Quattro i B2 dla mnie bomba! Chyba pierwszy projekt z vr6 na tym forum, bo tu większość tylko te padła 2.7bit posiada :lol:
Norbi
Posty: 1037
Rejestracja: 2010-02-02, 22:18
Lokalizacja: Wuwua
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Norbi »

Też na streecie go śledze, ale tam nie komentowałem ;-)
cowboy
Posty: 106
Rejestracja: 2010-12-15, 13:20
Lokalizacja: Wawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: cowboy »

3 wersja camber/caster platesow... koncowa faza teoretyczna po poprawkach birola, wycięta z kartonu :)
wkrótce przymiarka do kielichów i powstanie wersja produkcyjna ;)

przykładowo prawy kielich, pozycja "fabryka"

Obrazek

pozycja negatyw -3 stopnie, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy +3 stopnie ;)

Obrazek
ODPOWIEDZ