Centralny zamek - klapa bagażnika

Moderatorzy: buba, Mod-Team

maniekbmx
Posty: 7
Rejestracja: 2014-12-09, 13:18
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Centralny zamek - klapa bagażnika

Post autor: maniekbmx »

Przeszukałem co się dało, ale takiego problemu jeszcze nie znalazłem.
W moim A4 B5 FL po otwarciu samochodu z pilota bądź kluczyka wszystkie drzwi elegancko się otwierają poza klapą bagażnika. Otworzyć go mogę tylko i wyłącznie po odpaleniu silnika i naciśnięciu przycisku na drzwiach kierowcy (otwarcie klapy z kluczyka nie wchodzi w grę bo cały zaśniedział i czyszczenie nic nie pomogło - może przy okazji ktoś ma na sprzedaż samą wkładkę?).
Sprawdziłem pompkę centralnego (w środku było sucho), poprawiłem główne luty, rozebrałem klapę i tam też wszystko wygląda ok.
Jak zaraz po otwarciu auta wsiada się do niego to słychać wciąż pracującą pompkę. Po odpaleniu silnika i wciśnięciu tego przycisku na drzwiach pompka pracuje dużo krócej.
Nie wiem czy to jest jakoś powiązane, skoro zamek klapy jest na siłowniku elektrycznym.
Obrazek
Zaznaczę, że nie mam oryginalnego pilota i alarmu.
Awatar użytkownika
martin s4
Posty: 320
Rejestracja: 2011-01-04, 12:39
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: martin s4 »

masz nieszczelność na 100% sprawdz przy wlewie paliwa tam jest trojnik ,i dlatego sie tak dzieje
maniekbmx
Posty: 7
Rejestracja: 2014-12-09, 13:18
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Post autor: maniekbmx »

Sprawa ogarnięta.
Problem zlokalizowaliśmy w samym siłowniku prawych tylnych drzwi. Wewnątrz jest gumowa membrana, w której była dziurka wielkości główki od szpilki.
Dla zainteresowanych:
Zacząłem od wyjęcia rygla klapki wlewu paliwa (najbliższe miejsce i najkrótszy wężyk od pompki) tam wszystko było szczelne.
Następnie wyciągnąłem drugi (ten z grubszym gniazdem) przewód i zatkałem palcem. Pilotem zamknąłem auto następnie otworzyłem - pompka pracowała krótko, a klapa bagażnika się już otwierała. Podłączyłem to z powrotem i szukałem, rozdzielacza przewodu na wszystkie drzwi. W mojej B5 znajduje się on pod siedziskiem tylnej kanapy przy prawym nadkolu. Przewody są sztywne i zgrzewane, więc nie da się ich rozłączyć w celu sprawdzenia na którym jest nieszczelność. Jedyne co w tym miejscu zrobiliśmy to spryskaliśmy łączenia wodą z mydłem, żeby zobaczyć czy nic nie "bąbelkuje" - tam wszystko było szczelne. Dalej kumpel wpadł na pomysł, że przy otwieraniu auta będzie kolejno przytrzymywał rygle w drzwiach i ten który najsłabiej wypychał okazał się tym z wadliwym siłownikiem. Niestety membrany nie udało się naprawić, więc tymczasowo zaślepiliśmy przewód i te jedne drzwi muszę otwierać od środka, ale za to mam sprawną klapę bagażnika.
Awatar użytkownika
martin s4
Posty: 320
Rejestracja: 2011-01-04, 12:39
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: martin s4 »

tak jak mówiłem nieszczelność :D pozdr
ODPOWIEDZ