[S6 C5 ANK] Tiptronic - tryb ręczny

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Piotrek_85
Posty: 36
Rejestracja: 2015-03-31, 21:02
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Kontakt:

[S6 C5 ANK] Tiptronic - tryb ręczny

Post autor: Piotrek_85 »

Witam.
Od jakiegoś czasu mam problem z ręczną zmianą biegów w moim aucie.
Problem polega na tym, że gdy przełącze na tryb manualny to czasami nie reaguje na ruchy lewarka +/- oraz na przyciski w kierownicy. Zauważyłem jedną prawidłowość......otóż najczęściej, a nawet prawie zawsze zdarza się to, gdy ruszam z z miejsca z "jedynki" i próbuje skręcić na skrzyżowaniu w lewo bądź w prawo. Przy takich właśnie manewrach prawie zawsze coś nie "zaskakuje" i mimo próby przełączenia na wyzszy bieg, nic się nie dzieje i samochód cały czas jedzie na "jedynce". Silnik oczywiście wyje bo zanim się zorientuję, że nie wbiło mi kolejnego biegu to zdąże już wcisnać pedał gazu. W takim momencie przerzucam natychmiast na D i nie ma problemu. Od razu biegi elegancko się zmieniają na wyższe. Problem znika również wtedy, gdy na chwilę przełącze na D i zaraz z powrotem na tryb +/-. Wtedy coś jak gdyby się resetuje i znowu mogę zmieniać biegi ręcznie. Problem znika również w sytuacji gdy przeciągnę chwilę auto na biegu, na którym się "zawiesił" i przejade tak z 50 - 100 metrów cały czas oczywiście wciskając przyciski na kierownicy albo próbując przesuwać lewarek do przodu, to w końcu "zaskoczy".
Problem ten pojawia się także dość często na "dwójce", gdy nie zatrzymuję się całkiem lecz zwalniam tuż przed skrzyżowaniem i skręcam w lewo lub w prawo......wtedy potrafi zawiesić się na "dwójce". W obu przypadkach, gdy się "zawiesi" nie da się zmienić biegu ani w górę ani w dół.
Najdziwniejsze jest to, że podczas jazdy na wprost, np w korku, lub przejezdzając skrzyżowanie prosto, to problem prawie nie występuje. Zupełnie jakby miało to związek z przechyłami nadwozia na boki. Aczkolwiek, zdarzyło mi się kilka razy również na prostej drodze, gdy ruszałem z miejsca.
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ??
Generalnie skrzynia chodzi normalnie, przełącza tez bez problemu. Tylko to "zawieszanie się" trybu manualnego mnie wkur....ia :-/
maciek.bielsko
Posty: 8
Rejestracja: 2014-07-30, 20:54
Lokalizacja: Bielsko
Płeć:
Kontakt:

Post autor: maciek.bielsko »

Patrzyłeś czy są jakieś błędy? Jak są to znasz problem, jak nie ma, poszukaj tematu o programowaniu funkcjonowania pracy skrzyni i może sama adaptacja na nowo pomoże.
Awatar użytkownika
RooS
Posty: 443
Rejestracja: 2014-04-25, 17:02
Lokalizacja: Szczytno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RooS »

A w trybie automatycznym przy analogicznym skręcie na skrzyżowaniu zmienia ci bieg?

Sprawdź czy przy zatrzymaniu do 0 np z 50km/h (3-4 bieg) i ruszeniu zaraz po zatrzymaniu sterownik nie zawiesi się na postoju. Obroty wtedy wzrosną i po pewnej chwili wbije się 1 ruszając.
Piotrek_85
Posty: 36
Rejestracja: 2015-03-31, 21:02
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Piotrek_85 »

RooS pisze:A w trybie automatycznym przy analogicznym skręcie na skrzyżowaniu zmienia ci bieg?

Sprawdź czy przy zatrzymaniu do 0 np z 50km/h (3-4 bieg) i ruszeniu zaraz po zatrzymaniu sterownik nie zawiesi się na postoju. Obroty wtedy wzrosną i po pewnej chwili wbije się 1 ruszając.
Raczej nie mam z tym problemu, czesto tak robie w miescie i normalnie za moment rusza do przodu. Problem jest najczesciej jak juz sie zatrzymam, chwile postoje i ruszam.
Dzis cale popoludnie i wieczor przejezdzilem i ani jednego zawieszenia. Nic nie rozumiem juz :-x
A rano jak jechalem do pracy to co chwila byl problem.
Awatar użytkownika
RooS
Posty: 443
Rejestracja: 2014-04-25, 17:02
Lokalizacja: Szczytno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RooS »

Ja bym zaczął od sprawdzenia olełum w skrzynce. Wygląda na to że mało i stary.
Piotrek_85
Posty: 36
Rejestracja: 2015-03-31, 21:02
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Piotrek_85 »

W trybie automatycznym nie ma absolutnie zadnych problemow. W ogole jak zawiesi mi sie w trybie recznym, to wlasnie przerzucam wtedy na automat D i od razu problem znika, bo juz biegi samo przelacza. Z powrotem jak dam na reczny to tez juz problem znika, az do kolejnego zawieszenia.
W trybie automatycznym to moge jezdzic caly czas i nic mi sie nie zawiesi. Problem jest tylko i wylacznie na trybie recznym i to tez nie zawsze. Tylko czasami mi sie tak zrobi.

[ Dodano: 2015-04-23, 21:37 ]
Skrzynia byla robiona 3 razy w ciagu ostatnich 6 miesiecy. Olej byl zmieniany conajmniej dwa razy. A raz to napewno przy mnie. Byly wymieniane kosze forwardu i rewersu oraz konwerter. Ja z kolei wymienialem w niej lozysko igielkowe. Takze skrzynia jest przeswietlona od wewnatrz na maksa. Olej tez swiezutki.
Z reszta koledzy......na zdrowy rozsadek. Co mialby do tego olej, skoro skrzynia pracuje wysmienicie, biegi przelacza elegancko i nie szarpie. Jedynie zawiesza mi sie mozliwosc recznej zmiany biegu w gore lub w dol. Tak jakby jakis mikrostycznik nie dzialal w danym momencie.

[ Dodano: 2015-04-24, 07:57 ]
Dziś rano zauważyłem, że chyba kłopot jest z jakimś mikrowłącznikiem przy lewarku. Czasem zdarza się, że próbuje przesunąć w górę aby wrzucić wyższy bieg i łapie dopiero za drugim a czasem nawet za trzecim razem. Czesto gdy za lekko przesunę ten lewarek to właśnie wtedy nie chce mi "zaskoczyć". Dopiero jak mocniej dopchne ten lewarek do przodu to wtedy praktycznie za każdym razem reaguje.
Tylko........ czemu w takim razie, gdy się zawiesi coś przy lewarku, to przyciski na kierownicy też nie reagują :-|
Rozbierał ktoś może ten lewarek od zmiany biegów ? Co tam jest za mechanizm w środku ?? Jest tam jakaś elektronika?? jakiś mikrostycznik??

[ Dodano: 2015-05-31, 21:17 ]
Problem rozwiazalem. Potwierdzily sie moje przypuszczenia. Po rozebraniu obudowy lewarka zmiany biegow, okazalo sie ze suwliwa oslonka plastikowa z magnesem inicjujacym zmiane przelozen, wyskoczyla z prowadnicy i magnes krzywo sie ukladal przy mikrostykach. Teraz biegi zmienia sie lewarkiem ze az milo :mrgreen:
ODPOWIEDZ