Jak już tu piszecie to ja zapytam....
Chce założyć do quattro na przód 9j opona 215/35 i na tył 10j 225/35 praktycznie średnica koła powinna być taka sama lub minimalnie różnica
tu jest program do liczenia średnicy kół i różnic miedzy rozmiarami
u ciebie chyba z wyliczeniem rzeczywistym bedzie problem bo inaczej rozłoży się opona na feldze 9j i inaczej na 10j-przynajmniej tak mi się wydaje
wszystkie opony muszą być takie (rozmiar, model itd), również by były w miarę podobne pod względem wysokości bieżnika, nie chce mi się tłumaczyć co jak i dlaczego, tak ma być i koniec. Temat do zamknęcia
A mam jeszcze pytanie ? Bo seria to 255/40/17(jeżeli dobrze pamiętam) i do rozmiaru 18 jest dalej szerokość 255(wpis z nalepki przy wlewie paliwa). Czy jak założę wszystkie 235/35/19 to zmieni się jakoś prowadzenie auta na gorsze ?
RoberToo pisze:A mam jeszcze pytanie ? Bo seria to 255/40/17(jeżeli dobrze pamiętam) i do rozmiaru 18 jest dalej szerokość 255(wpis z nalepki przy wlewie paliwa). Czy jak założę wszystkie 235/35/19 to zmieni się jakoś prowadzenie auta na gorsze ?
S6 to ciężkie auto, 255 zdecydowanie lepiej znosi przeciążenia jak i stabilizuje tor jazdy, może być tak ze przy 235 podczas jazdy nie będziesz czuł się pewnie tak jak na 255. Mniejsza powierzchnia opony z tą masą będzie szybciej się zużywała, nie polecam za bardzo takiego zabiegu, jest więcej minusów z takiej opony niż plusów. Oczywiście mowa tutaj o porównaniu laboratoryjnym przyjmując nowe auto i nowe opony, czym masz bardziej zużyte podzespoły jak zawiecha itd to będzie gorzej dla niej... nie mówiąc już o szybkiej jeździe.
Ja jedynie mogę potwierdzić, zimę mam 225/50/17, a lato 245/40/18 i różnica w zachowaniu się auta jest kolosalna. Przy 245-255 nawet na 17 auto się prowadzi przewidywalniej.