Większe wirniki będąluk448 pisze:Pytanie laika-co da przerobienie ich na hybrydy?
Audi 80 Coupe Quattro swap 2.7 BiTurbo K04 RS6
Ostatnio zmieniony 2014-01-10, 23:01 przez kedzior, łącznie zmieniany 1 raz.
widze ze motorownia lata, powodzenia w modach :)kedzior pisze:tak jak napisał luk448 ja myślę że zdrowa buda 8-10tyś. Na Litwie można szukać nieraz się pojawia coś fajnego i w niezłej kasie ja mam swoja z Litwy.SID pisze:kedzior mam pytanie
- ile dzis kosztuje taka zadbana 80 coupe którą by chciał wykorzystać do swapa na 2,7
- czemu wybór padł na K04 z RS6 ? kiedy miałeś prawie każde inne turbo do wyboru w tym miejscu
Padł na K04 bo ja wszystko kupowałem z 2 lata temu a wtedy była moda na to. Jestem zadowolony w sumie bo auto jest dużo lżejsze od S4 ale nie powiem że mam chęci zrobić z nich hybrydy lubię ogólnie jak samochód jedzie w miarę z dołu bo to samochód do zabawy po mieście.
Ja brałem z Warszawy od Arturanosb pisze:kedzior od kogo brales silnik ? :) Kiedys bral ktos od nas z wioski silnik do coupe wlasnie z waszych okolic. to wy ? :)
-
Adriano007
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-01-22, 20:49
- Lokalizacja: Małopolska
- Płeć:
- Kontakt:
Tak dmuchawki od Pawła z wirnikami od 3.0 tdi auto dawno zrobione poskładane jeździ bezawaryjnie ale nie jest jeszcze finalnie wystrojona:/ zebrać się nie mogę...stasiek pisze:Kedzior, Ty masz dmuchawki od Pawła z wirnikami z 3.0 w dieslu? Poskładałeś? Powiedz jak to się sprawuje i co tam wypluło... ;)
tutaj filmik na seryjnych K04: https://www.facebook.com/video.php?v=89 ... =2&theater
podsyłam przez facebooka
tutaj już na hybrydach:)
https://www.facebook.com/video.php?v=14 ... =2&theater
czas na 1/8 (nightpower) na k04 seryjnych 8.100 na hybrydach 7.900. 2 i 3 miejsce w klasie open Olsztyn-Łomża
a tutaj na przelocie sprawdzaliśmy jaki ma dżwięk:) głośno było
https://www.facebook.com/video.php?v=75 ... =2&theater
sorry ze przez facebooka filmiki i że tak długo nie odpisywałem:) pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-11-15, 13:37 przez kedzior, łącznie zmieniany 3 razy.
-
KRIS198720
- Posty: 4
- Rejestracja: 2016-01-13, 16:33
- Lokalizacja: skulsk
- Płeć:
- Kontakt:
Witam ,mam pytanie odnosnie tego swapa do wlasciciela, lub innych urzytkownikow ktorzy robili taki swap. Ogolnie planuje zbudowac takie auto ale bardziej do zabawy,tzn taka ala rajdowke na wysokim zawieszeniu, zeby mozna wszedzie wjechac itp, cos ala szybka pol terenowka. Odnosnie samej przekladki, planuje zakup audi 80 b4 quattro i wsatawienie silnika 2.7 biturbo i prawdopodobnie od razu zrobienie go na ok 400-450 koni, chodzi mi o pare spraw technicznych.
- z tego co wyczytalem to mocowania sa takie same przy 2.8(2,6 2,4 pewnie to samo) co w 2.7 biturbo, ale z tym silnikiem auta sa trudno dostepne no i drogie, czy warto kupowac baze z v6 ? Tzn czy przeroka z rzedowego silnika jest duzo trudniejsza ?
- odnosnie elektroniki, czy trzeba uzywac komputera stand alone(emu) lub stand alone( det3) do ogarniecia elektroniki czy jest mozliwosc zgrania wszystkiego na fabrycznych komputerach( z 2.7 biturbo) ,chodzi mi glownie o wskazniki i klime, nie zalezy mi na komputerze pokladowym.
- czy ogolnie warto bawic sie w skrzynie automatyczna ? szczerze mowiac jestem przyzwyczajony do automatu, wiem ze nie jest zbyt wytrzymala ale w zasadzie ta 6 biegowa skrzynia manualna ma slaby 1 bieg a automat mozna w zasadzie dosyc tanio wzmocnioc. I druga kwestia czy da rade wtedy ogarnac ta skrzynie automatyczna tiptronic, to jest zf 5hp19 ze skrzynia rozdzielcza quattro na visco i sterowaniem elektronicznym.
- z tego co wyczytalem to mocowania sa takie same przy 2.8(2,6 2,4 pewnie to samo) co w 2.7 biturbo, ale z tym silnikiem auta sa trudno dostepne no i drogie, czy warto kupowac baze z v6 ? Tzn czy przeroka z rzedowego silnika jest duzo trudniejsza ?
- odnosnie elektroniki, czy trzeba uzywac komputera stand alone(emu) lub stand alone( det3) do ogarniecia elektroniki czy jest mozliwosc zgrania wszystkiego na fabrycznych komputerach( z 2.7 biturbo) ,chodzi mi glownie o wskazniki i klime, nie zalezy mi na komputerze pokladowym.
- czy ogolnie warto bawic sie w skrzynie automatyczna ? szczerze mowiac jestem przyzwyczajony do automatu, wiem ze nie jest zbyt wytrzymala ale w zasadzie ta 6 biegowa skrzynia manualna ma slaby 1 bieg a automat mozna w zasadzie dosyc tanio wzmocnioc. I druga kwestia czy da rade wtedy ogarnac ta skrzynie automatyczna tiptronic, to jest zf 5hp19 ze skrzynia rozdzielcza quattro na visco i sterowaniem elektronicznym.
-
KRIS198720
- Posty: 4
- Rejestracja: 2016-01-13, 16:33
- Lokalizacja: skulsk
- Płeć:
- Kontakt:
Witam, dziekuje za szybka odpowiedz, na wstepie musze przeprosic bo pisalem bedac w pracy w czasie pracy dlatego pisalem szybko i troche bez myslnie. Chcial bym wyjasnic pare rzeczy:
1. W kwesti czy brac 80 z v6 czy z rzedowka, w kwesti kosztow zakupu auta bazowego, nie chodzi mi o to ze trzeba wydac pare tys na samo auto, chodzi mi po prostu o to czy jest sens wydawac kilka tys wiecej za auto z 2.8 z ktorego i tak silnika sie nie wykorzysta i bedzie go ciezko sprzedac bo jest malo hodliwy tylko po to zeby fabrycznie mial lapy pod silnik v6 ktore mozna spokojnie przykrecic do auta z silnikiem rzedowym. To nie jest tak jak pisza niektorzy ze ma 10 tys zl i chcial by zrobic odrzutowiec, budrzet na takie auto mam w okolicach 15-20 tys przy czym od razu mowie ze mam wlasny warsztat wiec to nie jest tak ze kupie silnik i auto,zawioze przykladowo do jakiegos Pana Stasia mechanika i powiem mu zeby mi to zlozyl. Pytam o takie rzeczy dlatego ze to nie jest swap ktory robie jako 1,wiem ze bardzo wiele osob przekladalo ten silnik do audi 80, dlatego wole sie zapytac o takie rzeczy niz marnowac niepotrzebnie pieniadze ktore moge wydac w innym miejscu.
2. Co do kwesti auta rajdowo/terenowego w automacie z klima...z tym napisalem zbyt ogolnikowo, chodzi mi o cos w tym stylu http://i.kinja-img.com/gawker-media/ima ... svgjpg.jpg . Z tym ze ja tego auta nie bede urzywal do wyscigow, jakis zlotach rajdowych itp, chce po prostu szybkie,malo awaryjne auto ktorym w razie czego spokojnie bede mogl wjechac na polna droge bez strachu ze ugrzazne w jakims blocie i ktore bedzie mialo wystarczajacy zapas mocy zeby w razie potrzeby szybko przemiescic sie po roznych terenach. Cos w stylu audi allroad c5,golfa country z przed lat, takie samo zastosowanie, wiem ze mozna by kupic za pare tys jakas kie sportage czy forda explorera ale sa to wolne auta i ciezkie. A tak jak napisalem chodzi mi o szybkie auto uliczne ktore w razie czego nie bedzie mialo problemu przejechac przez zaorane pole(na odpowiednich oponach oczywiscie) a fakt jest taki ze audi w quattro jest sprawniejsze w terenie niz niejedna terenowka. Kiedys na yt ogladalem film gdzie testowali ml-a,x5, range rovera i jeszcze pare aut typowo terenowych i audi allroad 2.7 biturbo ktore poradzilo sobie najlepiej w podjezdzie na osniezona droge.
3 Odnosnie skrzyni automatycznej, fabrycznie przy tym silniku wychodzil zf 5hp19FLA, wytrzymalosc momentu obrotowego ok 420nm, wiem ze to niewiele przy napedzie na 4 kola i tym silniku, z tym ze te skrzynie sa ogolnie stosunkowo proste konstrukcyjnie,tanie w zakupie(duza dostepnosc) a co najwazniejsze podniesienie wytrzymalosci skrzyni automatycznej z tego co wyczytalem sprowadza sie glownie do wymiany elementow ciernych wewnatrz skrzyni. Poza tym wiekszosc silnikow 2.7 biturbo chodzilo wlasnie przy automacie,latwiej znalezc, mniejsze koszty przerobki. Od razu chce powiedziec ze automat to nie jest element wymagany. Po prostu auto z taka skrzynia jest pod pewnymi wzgledami latwiejsze i tansze do zbudowania ze wzgledu na wieksza dostepnosc czesci. Z tego co wyczytalem manualne skrzynie quattro przy tym i wiekszych silnikach czesto mialy problem z 1 biegiem ktorego elementy po prostu zuzywaly sie zbyt szybko i nie dawaly rady.
Ogolnie to myslalem nad zakupem mercedesa 190e lub w202 i wstawieniu 5.0 lub 5.4 v8 z mercedesa z tym ze to bedzie auto z tylnim napedem, do driftu jak najbardziej ale tak jak napisalem wczesniej to ma byc auto ktore poradzi sobie w kazdym terenie(oczywiscie w granicach rozsadku). Dlatego jestem bardziej ukierunkowany na pomysl z przerobka audi, pytania sa moze troche bez sensowne ale chce po prostu wiedziec co sie da a czego nie ma sensu ruszac.
1. W kwesti czy brac 80 z v6 czy z rzedowka, w kwesti kosztow zakupu auta bazowego, nie chodzi mi o to ze trzeba wydac pare tys na samo auto, chodzi mi po prostu o to czy jest sens wydawac kilka tys wiecej za auto z 2.8 z ktorego i tak silnika sie nie wykorzysta i bedzie go ciezko sprzedac bo jest malo hodliwy tylko po to zeby fabrycznie mial lapy pod silnik v6 ktore mozna spokojnie przykrecic do auta z silnikiem rzedowym. To nie jest tak jak pisza niektorzy ze ma 10 tys zl i chcial by zrobic odrzutowiec, budrzet na takie auto mam w okolicach 15-20 tys przy czym od razu mowie ze mam wlasny warsztat wiec to nie jest tak ze kupie silnik i auto,zawioze przykladowo do jakiegos Pana Stasia mechanika i powiem mu zeby mi to zlozyl. Pytam o takie rzeczy dlatego ze to nie jest swap ktory robie jako 1,wiem ze bardzo wiele osob przekladalo ten silnik do audi 80, dlatego wole sie zapytac o takie rzeczy niz marnowac niepotrzebnie pieniadze ktore moge wydac w innym miejscu.
2. Co do kwesti auta rajdowo/terenowego w automacie z klima...z tym napisalem zbyt ogolnikowo, chodzi mi o cos w tym stylu http://i.kinja-img.com/gawker-media/ima ... svgjpg.jpg . Z tym ze ja tego auta nie bede urzywal do wyscigow, jakis zlotach rajdowych itp, chce po prostu szybkie,malo awaryjne auto ktorym w razie czego spokojnie bede mogl wjechac na polna droge bez strachu ze ugrzazne w jakims blocie i ktore bedzie mialo wystarczajacy zapas mocy zeby w razie potrzeby szybko przemiescic sie po roznych terenach. Cos w stylu audi allroad c5,golfa country z przed lat, takie samo zastosowanie, wiem ze mozna by kupic za pare tys jakas kie sportage czy forda explorera ale sa to wolne auta i ciezkie. A tak jak napisalem chodzi mi o szybkie auto uliczne ktore w razie czego nie bedzie mialo problemu przejechac przez zaorane pole(na odpowiednich oponach oczywiscie) a fakt jest taki ze audi w quattro jest sprawniejsze w terenie niz niejedna terenowka. Kiedys na yt ogladalem film gdzie testowali ml-a,x5, range rovera i jeszcze pare aut typowo terenowych i audi allroad 2.7 biturbo ktore poradzilo sobie najlepiej w podjezdzie na osniezona droge.
3 Odnosnie skrzyni automatycznej, fabrycznie przy tym silniku wychodzil zf 5hp19FLA, wytrzymalosc momentu obrotowego ok 420nm, wiem ze to niewiele przy napedzie na 4 kola i tym silniku, z tym ze te skrzynie sa ogolnie stosunkowo proste konstrukcyjnie,tanie w zakupie(duza dostepnosc) a co najwazniejsze podniesienie wytrzymalosci skrzyni automatycznej z tego co wyczytalem sprowadza sie glownie do wymiany elementow ciernych wewnatrz skrzyni. Poza tym wiekszosc silnikow 2.7 biturbo chodzilo wlasnie przy automacie,latwiej znalezc, mniejsze koszty przerobki. Od razu chce powiedziec ze automat to nie jest element wymagany. Po prostu auto z taka skrzynia jest pod pewnymi wzgledami latwiejsze i tansze do zbudowania ze wzgledu na wieksza dostepnosc czesci. Z tego co wyczytalem manualne skrzynie quattro przy tym i wiekszych silnikach czesto mialy problem z 1 biegiem ktorego elementy po prostu zuzywaly sie zbyt szybko i nie dawaly rady.
Ogolnie to myslalem nad zakupem mercedesa 190e lub w202 i wstawieniu 5.0 lub 5.4 v8 z mercedesa z tym ze to bedzie auto z tylnim napedem, do driftu jak najbardziej ale tak jak napisalem wczesniej to ma byc auto ktore poradzi sobie w kazdym terenie(oczywiscie w granicach rozsadku). Dlatego jestem bardziej ukierunkowany na pomysl z przerobka audi, pytania sa moze troche bez sensowne ale chce po prostu wiedziec co sie da a czego nie ma sensu ruszac.
nie pomoge CI za bardzo w kwestii samego swapa ale chcialem napisac ze zrobienie z 2,7biT 400-450 to juz ok 10-15tys (optymistycznie liczac) wiec duzo budzetu zniknie
druga sprawa to kloci mi sie pojecie szybkie auto uliczne i mozliwosc wjechania w teren. Ale to szczegol :)
Mysle ze powinienes zaplanowac sobie porzadnie wydatki, albo odloz zrobienie tych 400km na pozniej. To podstawa, bo na moje laickie oko 20k to malo na taki projekt.
druga sprawa to kloci mi sie pojecie szybkie auto uliczne i mozliwosc wjechania w teren. Ale to szczegol :)
Mysle ze powinienes zaplanowac sobie porzadnie wydatki, albo odloz zrobienie tych 400km na pozniej. To podstawa, bo na moje laickie oko 20k to malo na taki projekt.