S4 Avant Parchatek by RooS

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
RooS
Posty: 443
Rejestracja: 2014-04-25, 17:02
Lokalizacja: Szczytno
Płeć:
Kontakt:

S4 Avant Parchatek by RooS

Post autor: RooS »

Witam czas opisać moje boje...

Audi S4 B5 2000r
Silnik : 2,7 AGB
Zawieszenie : seria Sachs na żółtych sprężynach Eibacha
Wydech : seria, bez katów, z przednich zostały tylko obudowy
Koła : 17" 225/45
Moc : nieznana
Wyposażenie : rns 2 din, czarne kubły recaro, carbony bla bla full

Krótko i na temat, miałem kilka A4 B6, potem kilka E46 wszystko ropniaki.
Powodowany chęcią powrotu do Audi statnia sprzedałem 330D, bo wybór padł na S4.
Miało być S4 B6 ale pogniotłem przed zakupem trochę to forum i jednak decyzja zapadła że kupujemy 2.7 bita.
Z racji pracy w sprzedaży części, a wcześniej przy zaopatrzeniu większości regionalnych blacharni buda była na drugim planie.
Poszukiwania brzydkiego egzemplarza z w miarę zdrowym serduchem skończyły się w Polsce i przyjechał do mnie srebrny Parszywek.

Obrazek

Zaniedbana, zdrutowana gdzie niegdzie, ze skończonymi hamulcami i sprzęgłem.
Jako bonus kilka wycieków które pozwoliły zbić fajnie cenę.
Za to środek utrzymany bajka czarne recaro stan perfekt, 2 din RNS, listwy carbon. No ogólnie tak jak powinno bajkał.
Zaczeliśmy odbudowę i narazie na tym się skupię.
Doprowadzę do stanu takiego jakbym chciał, żeby większość wyglądała i zobaczymy co dalej.
Buda na około będzie cała malowana bez dachu bo ma rysy i wgniotki.

Auto było kiedyś hamowane na 300+ ale to jeszcze zanim wyleciały katy. Kolejne hamowanie wkrótce.

Na pierwszy ogień poszły klocki przód TRW GDB1381 - 230 PLN
Tarcze przód i hamulce tył seria niedawno wymieniane także nieruszałem.

Na wymianę rozrządu, czujnika temperatury, uszczelek pod pokrywami miałem kwity. A stan zgodności z rzeczywistości sprawdziliśmy przy wymianie sprzęgła więc 1500 PLN zostało w kieszeni.

Opony letnie poszły do wymiany 1000 PLN, zimówki do piwnicy i czekają na swój czas.
Ubezpieczenie 800 PLN.
Olej i filtr VALVOLINE 5w50. 250 PLN.

Sprzęgło ślizgało się od zakupu, więc przy pomocy SID'a doszedł LUK od RS4 i drugi dwumas.
Dwumas kupiłem profilaktycznie, żeby mieć w razie potrzeby jak skrzynka zleci w dół był pod ręką.

Obrazek

Decyzja zapadła, że wymieniamy wszystko.

Obrazek

Jak wcześniej przypuszczałem skrzynka została wcześniej wymieniona na TDI. Przewody od chłodzenia poszły do wora.
I tak poszło kolejne 1500 PLN i gramy dalej.
Ciekawostka ktoś kto wycinał katy nie podokręcał przewodów chłodzenia turbin i tak mieliśmy fajny wyciek który obniżył cenę auta.
Naprawa 0 PLN ^^

Coś szarpało motorem jak przypuszczałem poduchy. Dojście do dupy ale wymienione na nowe 2 x 250 PLN.
Nowy olej w skrzynce VALVOLINE 75W90 GL-4 4x 33 PLN.
Plus 3 wahacze, 2 łączniki, 2 siatki wydechu i pare pierdół o których zapomniałem.

Obrazek

Z tyłu mieliśmy elegancki wyciek z dyfra po stronach półosi. 2 simmeringi EL063665 po 20 PLN + 2L VALVOLINE 75W90 GL-5 33 PLN.
Efekt pracy cicho, czysto dyferek pracuje elegancko. Poduszka w stanie b dobry +.

Kolejny tydzień kolejne wyzwania. Dojechał zestaw filtra powietrza K&N. 250 PLN.

Obrazek

Lecimy dalej z bonusami od SID'a, dzięki czarnemu szwajcarowi ^^ wpadło nowe lusterko środkowe. Stare wylane.

Obrazek

Wymieniłem też lewy wkład. Prawe małe lusterko wymienię całe niedługo także nie ruszam.
Wypalone lampki oświetlenia, złamany czujnik od xenonów z przodu. Także kolejne zabawki od SID'a wlatują do Parchatka.

Obrazek

Na wymianę czeka cieknący zbiornik spryskiwaczy, leci spod pompki ale wymienię całość jak będzie na podnośniku, thx SID ;)
Odszczurzania cd... Poprzednicy wymienili zbiorniczek wyrównawczy i trójnik został zdrutowany na mniejszy jak się pewnie złamał.
Efekt wyciek płynu na lewy kolektor, co powodowało eleganckie dymienie spod machy.

Obrazek

Ładny ludek został wymieniony na oryginał. 30 PLN i 1L G12 = brak wycieków :)

Obrazek

W międzyczasie klocki TRW zaczeły po upalaniu elegancko piszczeć. Pójdą do reklamacji.
A cały zestaw będzie i tak do wymiany na większy ^^
Lecimy dalej pękł wężyk podcisnienia na kolektorze, przy okazji wymiany przeczyszczone zawory zwrotne.
Coś podśmiardywało w kabinie patrzymy na filtr kabinowy, a tu takie buty naszych tu nie było!

Obrazek

50 PLN i wymiana na nowy. Kolejny weekend, paczka od kuriera i zabieramy się za montowanie zegara doładowania.

Obrazek

Wpięty obok regulatora ciśnienia, podświetlenie włączone w podświetlenie kratek. Dremel, malownie, klejenie, 4-ro pak warki, efekt pełne zadowolenie.

Obrazek

Na tą chwilę wszystko co pamiętam. A dużo pewnie zapomniałem.

W Lipcu auto idzie do malowania, malowane będzie całe dookoła bez dachu.
Ma wypalony zderzak tył przy wydechu, zarysowany prawy przedni i głębokie rysy od klucza na tylnych błotnikach. Drzwi kierowcy rdzewieją po dawnych naprawach, zderzak przód wymaga naprawy. Wolę wiedzieć co mam mechanicznie niż kupić drożej igłę i co chwilę coś naprawiać.

Po założeniu zegara potwierdziło się to co pokazywały VAG'i turbawki dmuchają stabilne 1,1 Bara.
Dopóki nie wyzioną ducha K03 zostają.

Plan na niedługą przyszłość.
18' ori RS4 na lato.
6 tłok + 330 mm na przód pod 17 żeby zima wchodziła.
Hamownia po malowaniu auta.
Wymiana lamp z przodu na srebrne bixy już jadą z allegro.

Co do kręcenia najpierw stan zadowalający, mierzenie i pójdziemy dalej ;)
Ostatnio zmieniony 2016-02-03, 19:00 przez RooS, łącznie zmieniany 2 razy.
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

No i kolejna sztuka zawitala na forum.Nic tylko sie cieszyc.Sporo juz zrobiles i plany takze spore tak wiec gratki ode mnie. ;-)
zaprzal
Posty: 18
Rejestracja: 2010-02-09, 23:08
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zaprzal »

to ta z Białegostoku?
Awatar użytkownika
RRyb
Posty: 1151
Rejestracja: 2013-05-25, 18:11
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RRyb »

:!: + :!:
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)
Awatar użytkownika
RooS
Posty: 443
Rejestracja: 2014-04-25, 17:02
Lokalizacja: Szczytno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RooS »

zaprzal pisze:to ta z Białegostoku?
Si! Tania ale jak już się zrobi tak jak powinno być, to będzie latać. Teraz niemiłosiernie zpi3R$@! a mam nadzieję, że będzie jeszcze lepiej.
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

Dobrze ze trafila w ogarniete rece i powodzonka w doprowadzeniu do stanu jaki chcesz uzyskac:)
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
Arek_HB
Posty: 184
Rejestracja: 2012-08-02, 22:02
Tytuł użytkownika: Arek_HB
Lokalizacja: Bremen/Ger
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Arek_HB »

Fajna niunia :) i dobre podejscie do tematu. Powoli do przodu.

Trzymaj tak dalej i powodzenia!
Igor_s4
Posty: 151
Rejestracja: 2013-12-01, 15:49
Lokalizacja: Mrągowo
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Igor_s4 »

Ladnie:) czekam az wyjedzie po malowaniu:) bo tez mysle zeby swoja pomalowac.
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

8-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Papol
Posty: 1817
Rejestracja: 2011-12-04, 11:31
Lokalizacja: IRL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Papol »

Znaczy sie ma program... fajna zabawka..
Awatar użytkownika
ADI
Posty: 310
Rejestracja: 2011-11-16, 17:43
Lokalizacja: Ostrołęka
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ADI »

fajnie dbasz o auto ;-) duży plus
Awatar użytkownika
gustav
Posty: 301
Rejestracja: 2013-10-24, 16:27
Lokalizacja: Biała Podl
Płeć:
Kontakt:

Post autor: gustav »

Fajnie mieć hobby przy którym można odpocząć od codziennego zgiełku. Fura dobra, pokaż środek. Nie lepiej było zegar doładowania dać na kolumnę kierowniczą ?
Awatar użytkownika
RooS
Posty: 443
Rejestracja: 2014-04-25, 17:02
Lokalizacja: Szczytno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RooS »

gustav pisze:... Nie lepiej było zegar doładowania dać na kolumnę kierowniczą ?
Wogóle miałem nie dawać ale po pęknięciu gównianego przewodzika stwierdziłem, że jednak lepiej mieć. A jakieś doklejane kubki mi się nie widzą, a ten sposób wyszedł najmniej inwazyjnie w całokształt dechy.

Kilka samogwałtów środka :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Kupię:
1. Rurę łączącą przepływkę z Y, szczelną całą harmonijkę.
2. Prawe nadkole przód S4, jak nie to będę spawać swoje.

Przyszły lampy, idą w drobiazgi i będzie trzeba z 4 sztuk zmontować ładne 2.

Cieszę się, że odbudowa dzielnego pacjenta się podoba :)

[ Dodano: 2014-10-28, 20:29 ]
Panowie furmana poszła na warsztat.

Wymieniamy turbinki i wydech od początku do końca. Wszystko kupione tu i uwdzie na forum. Przy okazji wymiany kolektorów motor wylatuje na wierzch. Na bank robię:

- Uszczelnienia pokryw, korki w głowicach z tyłu nowe.
- Przejrzę wszystkie uszczelnienia od przodu i nie wiem czy przy tej okazji nowego paska rozrządu nie dam.

Coś jeszcze się komuś nasuwa do roboty pewnikiem oprócz świec i płynów?
Wieloklin mam zdrowy, bo 2 miechy temu robiłem. Cewki zdrowe, nic się nie dzieje. Ale śmierdzi mi olejem kapiącym na kolektory to robię. Od dupy strony też raczej allright robione jak sprzęgło i napędy były robione.
Ostatnio zmieniony 2016-02-03, 19:03 przez RooS, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
robertukf
Posty: 316
Rejestracja: 2012-10-23, 13:59
Lokalizacja: LEGIONOWO
Kontakt:

Post autor: robertukf »

o uszczelkach napinaczy nie zapomnij, i sprawdz simeringi wałków
Awatar użytkownika
RooS
Posty: 443
Rejestracja: 2014-04-25, 17:02
Lokalizacja: Szczytno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RooS »

robertukf pisze:o uszczelkach napinaczy nie zapomnij, i sprawdz simeringi wałków
Mam w planie pokrywy zew i wew, pod napinaczami, korki głowic i simmeringi.

Do uszczelek pod napinaczami trzeba rozpinać i ustawiać rozrząd?

Mam pytanie dot. wydeszku który nabyłem, mianowicie od turbasów idą ori DP'y, mają wycięte katy za łącznikami elastycznymi. Ale w puszkach prekatów ciągle widzę wypełnienie. W starym wydechu mam pousuwane prekaty i katy i pewnie przełożę swoje stare DPy.

Pytanie do tych co robili, czy prekaty mają "wartościowe" ;) wypełnienie bo nie wiem czy to warto rezać, w BMW kiedyś wywaliłem i się okazało, że od 2000 roku montowali ceramiczne wypełnienie i $ z tego nie było. Bez katów powinno być tylko głośniej, czy zauważyliście jakieś inne niekorzyści usuwania?

Mam zamiar wrzucić bosche z boczną elektrodą, ktoś stosował?
http://jhmotorsports.com/shop/catalog/s ... 60_100_132

Aktualnie mam platyny z RS4 i nie mam problemów z wypadaniem zapłonów ale jak mam teraz zabawe to wymienię.
ODPOWIEDZ