na początek trzeba rozróżnić co i po co kupujesz. Kolega powiedział że 265KM mu styknie bo to dla niego i tak dużo, zatem chce seryjne auto i lpg. Normalne i logiczne podejście do sprawy, na zasadzie po co przepłacać...
Buba, SID i inni kupili to samo auto ale z myślą o grubym modzeniu, i dla fanu gdzie temat lpg nie ma sensu logicznego.
Rozumiesz? To samo auto, 2 różne zastosowania.
Jeżeli chodzi o paliwa i ich zastosowania na świecie :
otóż LPG po pierwsze nie jest stosowane w transportach przemysłowych i lotnictwie ze względu na makroekonomię, OPEC kontroluje znacznie więcej niż przeciętnemu człowiekowi się wydaje. Drugą sprawą jest to że LPG jest niestabilną mieszanką i przy różnych zmianach ciśnień z powodu lotu w górę i w dół wymagało by zastosowania zbyt drogiej technologi, jeżeli to w ogóle chemicznie możliwe.
101% lotnisk nie ma stacji LPG do tankowania samolotów, a nawet gdyby Boeing wprowadził taki samolot to te miliony lotnisk na świecie musiały by mieć do tego adaptację, a co za tym idzie ultramiliardowe nakłady które ktoś by musiał ponieść, kwestia kto?
A tak dla ciekawostki za PRLu wiele Starów i ZIŁów śmigało w transporcie na LPG .
Jeżeli potrzebujesz szerszych objaśnień odsyłam do książek z chemii i fizyki oraz makroekonomii.