19 tdi vs 2.7bT trwałość
Mam i miałem w domu tdi(150km i 200 km) i 2.7 t które robią podobne przebiegi roczne.
Koszty utrzymania to dwa różne światy- paliwo paliwem, ale wszelkie inne to już zupełnie inna bajka.
Aczkolwiek jak mam możliwość wybrania czym jade w droge to zawsze wsiąde do 2.7t.
a porónianie przyspieszeń to już wogóle jakaś komedia na kółkach;)
Chłopie przejedz się zdrowym biturbo chociaż 300 + a później wejdz na ta strone i zlikwiduj ten temat bo to jest paranoiczne porównie;)
Koszty utrzymania to dwa różne światy- paliwo paliwem, ale wszelkie inne to już zupełnie inna bajka.
Aczkolwiek jak mam możliwość wybrania czym jade w droge to zawsze wsiąde do 2.7t.
a porónianie przyspieszeń to już wogóle jakaś komedia na kółkach;)
Chłopie przejedz się zdrowym biturbo chociaż 300 + a później wejdz na ta strone i zlikwiduj ten temat bo to jest paranoiczne porównie;)
Trochę mnie tu nie było, a widzę że się rozpisaliście
hehe nie to nie tak ze porównuję 1.9 do 2.7T tak do słownie... Powiem tak mam dylemat czy kupić ponownie a4 b5 z 1.9 ale z Q ( bo na Q zachorowałem) czy przesiąść się na a6 2.7T w Q... i teraz zgadzam się z wami że bezpośrednio nie ma co porównywać 1.9 nawet po grubych modach do 2.7T ale należy pamiętać że a6 w stosunku do a4 to jakieś średnio 0,5 tony więcej jeżeli chodzi o masę auta... I teraz tak moment obrotowy będzie podobny, jedyna przewaga to konie mechaniczne na korzyść a6...
i dla tego się pytałem jak to się zbiera czy rzeczywiście ciągnie od samego dołu.... biorąc pod uwagę różnicę w masie aut to taka a6 co ma 250 ps to w przypadku a4 b5 aby mieć podobny stosunek koni do masy to wystarcza jej 190 ps....
Dla tego nie zupełnie mi chodziło o porównywanie dosłownie samych silników

i dla tego się pytałem jak to się zbiera czy rzeczywiście ciągnie od samego dołu.... biorąc pod uwagę różnicę w masie aut to taka a6 co ma 250 ps to w przypadku a4 b5 aby mieć podobny stosunek koni do masy to wystarcza jej 190 ps....
Dla tego nie zupełnie mi chodziło o porównywanie dosłownie samych silników

tak masz racje ale bardziej mi chodzi o normalną codzienną eksploatację np jedziesz te 60 km/h na 3 biegu i chcesz zmienić pas ale nie chcesz nikogo zblokować dociskasz gaz i co się dzieję wtedy? w tdi masz pełny ogień a w bi turbo( seryjnym w miarę a nie 700ps itp) :
a)zacznie ciągnąc jak tdi
b)musi być redukcja do 2 biegu i wkręcenie na obroty
Ja wiem że nie których ten temat to pewnie drażni, no mówię nie jechałem nigdy takim autem z takim silnikiem jednak jestem świadomy pewnych rzeczy ale nie wiem wszystkiego dla tego pytam... Panowie masa odgrywa bardzo ważną rolę... Ktoś tu pisał wcześniej że 1.8T nadaję się tylko do golfa 2... Faktycznie jeździłem passatem 1.8t i wrażenia kiepskie, pomimo tego że na kresce bym przegrał z takim 1.8t jadąc moim 1.9.. Ale przecież ten sam 1,8T występuje w s3 i tam mułem nie jest...
Dla tego takie moje rozważania bo mam świadomość że 0.5 tony w masie to jest już ciężar...
a)zacznie ciągnąc jak tdi
b)musi być redukcja do 2 biegu i wkręcenie na obroty
Ja wiem że nie których ten temat to pewnie drażni, no mówię nie jechałem nigdy takim autem z takim silnikiem jednak jestem świadomy pewnych rzeczy ale nie wiem wszystkiego dla tego pytam... Panowie masa odgrywa bardzo ważną rolę... Ktoś tu pisał wcześniej że 1.8T nadaję się tylko do golfa 2... Faktycznie jeździłem passatem 1.8t i wrażenia kiepskie, pomimo tego że na kresce bym przegrał z takim 1.8t jadąc moim 1.9.. Ale przecież ten sam 1,8T występuje w s3 i tam mułem nie jest...
Dla tego takie moje rozważania bo mam świadomość że 0.5 tony w masie to jest już ciężar...
To ja Ci pomogę i może już się skończy ten temat :)sahipp pisze:tak masz racje ale bardziej mi chodzi o normalną codzienną eksploatację np jedziesz te 60 km/h na 3 biegu i chcesz zmienić pas ale nie chcesz nikogo zblokować dociskasz gaz i co się dzieję wtedy? w tdi masz pełny ogień a w bi turbo( seryjnym w miarę a nie 700ps itp) :
a)zacznie ciągnąc jak tdi
b)musi być redukcja do 2 biegu i wkręcenie na obroty
Miałem Passata b5 w tdi bez Quattro, miałem tam 200km i 430nm.
Po sprzedaniu wybór padł na jedyny słuszny samochód czyli audi quattro z silnikiem 2.7TT.
Jeździłem dwoma sztukami po chipie na ok 300km i powiem Ci tak:
Efekt jest podobny jak w tdi, tzn. po 2000obr/min zaczyna wyrywać, byłem w szoku ze benzyna może sie tak zbierać z dołu jak tdi.
To za sprawą dużej pojemności i małych turbin.
Tylko, że w tdi przy 4000obr/min zabawa się kończy i trzeba zmieniać bieg a wtedy s4 wyprzedza mnie na trzeciego znikając z pola widzenia.
Dzwięk silnika, brak czarnego śmierdzącego dymu to tylko część zalet :)
Nie zastanawiaj sie, tylko kupuj 2.7TT jak chcesz oszczędniej, to lpg ale BARDZO DOBRA instalacja i takie samo strojenie !
Zanim zadasz jeszcze jakieś pytanie, to przeczytaj to jeszcze raz i tak w kółko...
Ja ze zmiany jestem bardzo zadowolony i Ty też bedziesz. KONIEC :)