mam następujący problem. Po 3 strzałach z 4 czy 5 tys skrzynia odmówiła posłuszeństwa. Oczywiście po strzałach sprzęgło zaśmierdziało, ale problem w tym że dzień po wsteczny odmówił posłuszeństwa ( tzn nie da się go wrzucić ), a z dnia na dzień coraz ciężej chodzi 1 i 2. Reszta biegów narazie ok, ale zaczynam się bać jeździć, żeby mi się skrzynka gdzieś nie wysypała po drodze. Dziś to 1 musiałem wbijać na siłę
Byłem dziś w dwóch warsztatach i oba postawiły różne diagnozy. Pierwszy od razu obstawił sprzęgło, co wobec powyższego wydaje się naturalne. Tylko dlaczego na wyłączonym silnuiku wsteczny też nie wchodzi a reszta biegów z kolei chodzi leciutko? Drugi obstawia usterkę skrzyni twierdząc, że sprzęgło nie ma z tym nic wspólnego....
Jade jutro na diagnozę do Adama, ale może ktoś jeszcze podrzuci jakieś przypuszczenia co mogło się wysrać
mam następujący problem. Po 3 strzałach z 4 czy 5 tys skrzynia odmówiła posłuszeństwa. Oczywiście po strzałach sprzęgło zaśmierdziało, ale problem w tym że dzień po wsteczny odmówił posłuszeństwa ( tzn nie da się go wrzucić ), a z dnia na dzień coraz ciężej chodzi 1 i 2. Reszta biegów narazie ok, ale zaczynam się bać jeździć, żeby mi się skrzynka gdzieś nie wysypała po drodze. Dziś to 1 musiałem wbijać na siłę
Byłem dziś w dwóch warsztatach i oba postawiły różne diagnozy. Pierwszy od razu obstawił sprzęgło, co wobec powyższego wydaje się naturalne. Tylko dlaczego na wyłączonym silnuiku wsteczny też nie wchodzi a reszta biegów z kolei chodzi leciutko? Drugi obstawia usterkę skrzyni twierdząc, że sprzęgło nie ma z tym nic wspólnego....
Jade jutro na diagnozę do Adama, ale może ktoś jeszcze podrzuci jakieś przypuszczenia co mogło się wysrać
Z góry dzięki
Wiesz co moze sa dwie przyczyny tej usterki. Pierwsze to sprzegło, ale jedno pytanie czy pedal jest wysoki?? w sensie czy sprzegło bierze pod sam koniec czy nie?? slizga sie?? co do wstecznego to moze jakis wodzik od skrzyni spadł lub pekl od startów?? Bo generalnie jak koniec jest sprzegła to zaczyna sie zgrzytanie wstecznego a potem trudnosci z 1.
deSigner pisze:No widzisz, bo chodzi o to że objawy są jakby kończyło się sprzęgło, a z drugiej strony nie ślizga się i łapie tak jak wcześniej na samym dole..
To alego wodziki od skrzyni albo wysprzeglik?? Adas napewno ogarnie co i jak:d
Niestety to wina skrzyni, juz 2 w ten sposob mi padly, jak pojezdzisz kilka dni zacznia wchodzic wszystkie biegi... nie wiem dlaczego tak sie dzieje ale juz to przerabialem, jezeli zgrzytnie przy wrzucaniu na 2 to przez kilka dni musialem ruszac z 3 i po kilku dniach powoli zaczely wchodzic 1i2 ...
killerwik pisze:Niestety to wina skrzyni, juz 2 w ten sposob mi padly, jak pojezdzisz kilka dni zacznia wchodzic wszystkie biegi... nie wiem dlaczego tak sie dzieje ale juz to przerabialem, jezeli zgrzytnie przy wrzucaniu na 2 to przez kilka dni musialem ruszac z 3 i po kilku dniach powoli zaczely wchodzic 1i2 ...
killerwik pisze:Niestety to wina skrzyni, juz 2 w ten sposob mi padly, jak pojezdzisz kilka dni zacznia wchodzic wszystkie biegi... nie wiem dlaczego tak sie dzieje ale juz to przerabialem, jezeli zgrzytnie przy wrzucaniu na 2 to przez kilka dni musialem ruszac z 3 i po kilku dniach powoli zaczely wchodzic 1i2 ...
niestety potwierdzam, miałem dokładnie to samo, skrzynia po kilku dniach sie rozjeździ ale sytuacja bedzie sie powtarzac, na koniec zablokuje sie na stałe i pozamiatane, także w skrócie mówiąc kończy się skrzynia Ja swojej zrobiłem remont. Główny winowajca to przesówka 1 i 2 biegu, koszt w ASO 1600zł, do tego czesto juz wytarty jest 2 bieg i jego synchro ( 350zł ) ma tendencje do bycia nadpalonym, jak ogarniety mechanik i nie weźmie dużo za robote w 3tys się zmieścisz. Orginalna przesówka była zrobiona z wadliwego materiału, nowe z aso maja juz nowszy nr katalogowy i są poprawione, dlatego imho warto robic remont zamiast kupowac uzywke z ta sama wadliwa czescia.
killerwik pisze:Niestety to wina skrzyni, juz 2 w ten sposob mi padly, jak pojezdzisz kilka dni zacznia wchodzic wszystkie biegi... nie wiem dlaczego tak sie dzieje ale juz to przerabialem, jezeli zgrzytnie przy wrzucaniu na 2 to przez kilka dni musialem ruszac z 3 i po kilku dniach powoli zaczely wchodzic 1i2 ...
niestety potwierdzam, miałem dokładnie to samo, skrzynia po kilku dniach sie rozjeździ ale sytuacja bedzie sie powtarzac, na koniec zablokuje sie na stałe i pozamiatane, także w skrócie mówiąc kończy się skrzynia Ja swojej zrobiłem remont. Główny winowajca to przesówka 1 i 2 biegu, koszt w ASO 1600zł, do tego czesto juz wytarty jest 2 bieg i jego synchro ( 350zł ) ma tendencje do bycia nadpalonym, jak ogarniety mechanik i nie weźmie dużo za robote w 3tys się zmieścisz. Orginalna przesówka była zrobiona z wadliwego materiału, nowe z aso maja juz nowszy nr katalogowy i są poprawione, dlatego imho warto robic remont zamiast kupowac uzywke z ta sama wadliwa czescia.
pzdr
No tak tylko jak pracuje Ci skrzynia ? jest wszystko OK ?
Nikolas naprawiał swoją, co prawda w S4 i ma problem z 2jką...
Często mówi się, że nigdy nie złoży się skrzyni tak dobrze jak fabryka...
Ja nie naprawialem, czesci sporo kosztuja a za 2 tys kupilem druga .... mam 2 i w zimie pewnie rozbiore dla ogledzin moze da sie z jakiejs innej czesci zaadoptowac bo 3 tys. za czesci to troche sporo, a tez uwazam ze jak fabryka zlozy to pozniej juz tak nie uda sie....
Po konsultacji z Adamem wymieniamy skrzynię i sprzęgło przy okazji. Szukam skrzyni z A6 lub Allroada po 2001 r 2.7 BiT, więc jakby ktoś coś słyszał to pls PW. Naprawa rzeczywiście nie ma sensu