NIe wysprzegla.

Moderatorzy: buba, Mod-Team

kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

NIe wysprzegla.

Post autor: kurpiu »

Sprawa wyglada tak. Wymienione sprzeglo na spieka plus seria docisk. Skrzynia zdjeta z auta calkowicie. Biegi poczatkowo sa wszytkie tylko ze pedal wpada lekko i lapie sprzeglo okolo 2cm od podlogi. Stwierdzam ze musi sie ulozyc. Zrobilem 20km proba ostrego ruszenie i zdziwienie sprzeglo sie slizga, poczym zero biegow. Ani nie mozna wbic ani wyciagnac biegu chyba ze na chama.Zgasze silnik wrzuce bieg odpale i rusze ale nie wyciagne biegu. W teori wysprzeglik odpowietrzony. Jest mozliwosc zapowietrzenia pompy sprzegla?? Albo zle odpowietrzonego wysprzeglika. Spiek grubszy od orginalu o okolo 1mm. Jakies pomysly?? Zastanawia mnie czemu tak gleboko lapie sprzeglo i pedal sam zabardzo niechce wrocic na swoja pozycje. Auto postalo noc i wszystkie biegi sa leciutko sie slizga. Im jezdze ostrzej i jak spzreglo sie dobrze nagrzeje to coraz mocniej sie slizga i coraz gorzej biegi wchodza. Jakies pomysly??
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Awatar użytkownika
tyrkal
Posty: 148
Rejestracja: 2012-01-13, 20:31
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tyrkal »

Jeśli pedał sprzęgła pracuje "miękko" nie obija z duża siła, to układ nie jest odpowietrzony! Tym bardziej, jeśli pedał zostaje na dole. Może to być również wina siłownika od strony dźwigni (pedał) lub od strony skrzyni, zły montaż jakiegoś elementu, kierunek - koło dwumasowe-sprzeglo-docisk-łożysko oporowe-ramie...
Rada - odpowietrz raz jeszcze i sprawdz, czy gdzieś nie wycieka płyn (mógł też się rozlecieć wysprzęglik)
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Bede chyba musial tak zrobic zaleje nowy plyn i przelukam co tam jest. A co poza wysprzeglikiem moglo by zle dzialac??
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
tomachi
Posty: 39
Rejestracja: 2013-01-22, 11:13
Lokalizacja: świdnica
Płeć:

Post autor: tomachi »

Wydaje mi sie że problem tkwi w docisku, mianowicie jest za słaby na spiek, który poddaje się i przegina jeśli tarczki w koło nie są połączone pomiędzy soba, a to działaja jak klin i nigdy docisk nie wysprzegli biegu nie wrzycisz. Ten sam problem mieliśmy wyciagliśmy sprzegło to tarczki były wykrecone i pozrywane.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f5 ... 08c22.html
tomachi
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Hm o wymiana docisku to teraz ostatecznosc. ALe jest pewna zalenosc. Jak auto postoi przez noc to i sprzeglo leciutensko sie slizga biegi ladnie wchodza. A jak sie pojezdzi troche. To im dluzej sie jezdzi tym biegi gorzej wchodza i sprzeglo coraz bardziej sie slizga.
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
tomachi
Posty: 39
Rejestracja: 2013-01-22, 11:13
Lokalizacja: świdnica
Płeć:

Post autor: tomachi »

Czy ten spiek wygląda podobnie do tego?
http://www.fotosik.pl/pok...b247708c22.html
tomachi
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Strona niedziala. Spiek byl robiony z ori tarczy. Kumpel ma taki sam u siebie i katuje do dosc mocno auto ma 500+ i daje rade.
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Nelson
Posty: 51
Rejestracja: 2011-12-26, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Nelson »

Poszedłbym tym torem, wpierw odpowietrzyć układ lub wymienić cały płyn. Być może gotuje się po dłuższej jeździe dlatego biegi mogą na rozgrzanym płynie gorzej wchodzić. U mnie winna była wygięta łapa sprzęgła co skutkowało rozpadnięciem się wysprzęglika.
ODPOWIEDZ