Set na 400+

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Set na 400+

Post autor: Jachyr »

Juz od pewnego czasu przegladam i pomalu zaczynam kompletowac rzeczy potrzebne na 400+. Sa duze rozbierznosci w tym co gdzie niegdzie da sie wyczytac... Dtatego aby nie kupowac czegos nie potrzebnego(bedzie skladane tylko na nowym osprzecie co wiaze sie z x2 wydatkami) chce zaczerpnac porady. Ze zrodla od Sid-a:

Tuning S4 - 380 - 440 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- głowice od silnika 2,8 30V (mają większe kanały ssące jak w RS4)
- większe turbo 2 x K04 z RS4 lub RS6, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4 lub duży centralny
- wtryski 6 x 440cc
- zmiana pompy paliwa na wiekszą
- map sensor
- rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo + EGT
- zmiana DV Bypass na inne lepsze
- chłodnica oleju
- ewent. większe kolektory wydechowe
- zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! !

Wiec troche sporo tego...
A tak np przegladajac profil Adama-Sportmile to co jakis czas jak nie przysmigują jakies Rs6 to zakreci sie 2.7 i moce osiagane na prawie seryjnych motorach po za zmiana turbawek,wtryskow,pompy paliwa i centralnego Ic sa zawsze ponad 400... Pytam gdyz nie chce rozbierac auta 2-3 razy bo na to czasu nie ma i ma byc to zrobione za jednym wypadem na Pl. Zdaje sobie sprawe ze to nie robota na 2-3 dni ale w ciagu 2 tygodni raczej do ogarniecia. Czekam na konkretne odpowiedzi.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. reszta to kwestia stanu silnika i reszty podzespołów
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

Jezeli chodzi i stan silnika to jest naprawde zdrowy. Chlop ktory siedzi w tych silnikach juz sporo czasu byl pod wrazeniem jego stanu. Wszystko suche i zdrowe. Z drugiej strony nie chce aby jakis podzespol przez to ze go nie zmienilem zostawal nadto obciązany. Wiadomo ze kazda modyfikacja wiaze sie z ryzykiem ale dlatego aby jak najbardziej zniwelowac to ryzyko wszystko bedzie robione na nowym osprzecie.
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

bo pytanie czy chcesz 401KM czy 450+ bo i jedno i drugie to 400+
jak wystarczy Ci "lekko" ponad 400 to możesz odpuścić z tego co Andrzej napisał:

głowice,
rozwiercanie kolektora ssącego,
układ dolotowy z rs4,
dv seria jak nowe to też wytrzymają
chłodnice oleju,
kolektory wydechowe

reszta tak jak napisałeś jeżeli rzeczywiście wszystko będzie nowe szczególnie turbawki i wtryski to spokojnie 400+ się pojawi
tyle że każde z tego co napisałem powyżej doda pare KM - najwięcej głowice i dolot RS4 (przynajmniej u mnie) i wtedy z 405 robi się 450 tyle że to trzeba zrobić za jednym razem zeby nie stroić 2 czy 3 razy
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Tuning S4 ~~ 450ps, 600Nm
- zmiana programu
- głowice od silnika 2,4 30V (mają większe kanały ssące jak w RS4)
- większe turbo 2 x K04 z RS6,
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- Intercooler centralny
- wtryski
- zmiana pompy paliwa na wiekszą
- rozwiercany kolektor ssący s4
- przepływka rs4, obudowa filtra z 4.2)
- sprzęgło od RS4
- zmiana DV rs4
- chłodnica oleju
- zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! !
reszta seria

tyle wyszło u mnie.

co dają : - podkładki dystansujące pod kolektor ssący ???
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

mik-17 pisze:obudowa filtra z 4.2)
jakieś foto ? duża rzeźba ?

u mnie w stosunku do Twojego setupu nie rozwiercałem kolektora ale rury dolotowe "czarne" mam rs'owe i spiek bo ja nie wiem jak u Ciebie wytrzymuje rsowa tarcza te 600 nm ;-)
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

Chodzi mi glownie o to aby po strojeniu pierwsza cyfra ktora sie pojawi bylo 4.. I bede zadowolony:) dzieki za odp.
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

kurde moje opisy robione były z 4-5 lat temu na stronie i maja charakter czysto orientacyjny, aby mnie ktoś potem nie ścigał jak wyjdzie 1 KM mniej he he
jak chcesz 400ps to zakładaj K04, wtryski 440cc, pompa Bosch lub Wallbro, sprzęgło RS4, IC chinol lub większe boczne, odetkaj wydech i będzie 400-410ps - ot tak najtaniej.
każdy dodatek więcej typu głowice o szerszych kanałach, dolot z RS4 pozwoli osiągnąć 420-440ps przy K04,
sytuacja zmienia się jak zamontujesz K04 z RS6 wówczas seryjny silnik to 440-470ps a z dodatkami RS4 dolot i głowicami 460-490ps o ile silnik będzie się ładnie słuchał.
Mówimy o paliwie 98 lub 100 bez dodatków.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

Sid nikt a bynajmniej ja nie bede cie scigac ;-) I nie chodzi o to aby bylo po taniosci bo gdybym tak mial robic to bym powkladal jakis uzywki i tyle. A tak mam nadzieje ze cos mi tam wyszukasz z nowych rzeczy?:) Co do turbin to miales kiedys na sklepie jakies Garrety ale nie pamietam oznaczenia napisales ze w 2.7TT powinny wtloczyc ok 500-540ps w zaleznosci oczywiscie od stanu silnika itp. Cos kolo 4tys staly moze pamietasz? I o nich wlasnie mysle, i chodz tej mocy nie oczekuje to wiadomo z czasem moze sie cos pozmieniac i warto miec zapas. Co do sprzegła to Fx400 4 albo 6 spiek? Wydech juz odetkany z katow i prekatow. Pytanie czy duzo roboty jest przy rozwiercaniu ori kolektorow ssacych??:>
bolo-s4
Posty: 375
Rejestracja: 2010-02-04, 12:57
Tytuł użytkownika: BOLO-S4
Lokalizacja: Przasnysz
Płeć:

Post autor: bolo-s4 »

Jak myślisz o garetach to musisz kolektor wydechowy pod nie zrobić i fx-400 obowiązkowo
moce 400+ to nie brak garetów wkładać
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

bolo-s4 pisze:Jak myślisz o garetach to musisz kolektor wydechowy pod nie zrobić i fx-400 obowiązkowo
moce 400+ to nie brak garetów wkładać
Sporo rzezby przy tym czy jest opcja kupienia gotowca??:> i nie bardzo rozumiem ,,to nie brak garretow wkladac"?:>
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

Zrobienie customowych kolektorow to przede wszystkim duzy koszt i ryzyko, ze kiedys pękną.

Jeśli wystarczy Ci "400+", to odpuść sobie w ogóle temat innych turbin niż RS4/RS6.
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

bracus pisze:
mik-17 pisze:obudowa filtra z 4.2)
jakieś foto ? duża rzeźba ?

u mnie w stosunku do Twojego setupu nie rozwiercałem kolektora ale rury dolotowe "czarne" mam rs'owe i spiek bo ja nie wiem jak u Ciebie wytrzymuje rsowa tarcza te 600 nm ;-)
Ogólnie to miałem wcześniej silnik 4.2 i z niego jest puszka i przepływka(taka sama jak rs4)
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 1120_o.jpg
na foto widać połączenie :)
Co do tarczy z rsa to jest nowa i na razie jakoś daje radę, jak się skończy to się na nią coś mocniejszego nabije :) albo fx400 się kupi
W planach mam i tak nowy dolot więc wyspawa się większe średnice :)

Wracając do tematu to mody na ok 420 PS miał kasku i nawet sprzedawał set K04 rs4 + wtryski RSowe z adapterami + pompa paliwa
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

Flyer pisze:Zrobienie customowych kolektorow to przede wszystkim duzy koszt i ryzyko, ze kiedys pękną.

Jeśli wystarczy Ci "400+", to odpuść sobie w ogóle temat innych turbin niż RS4/RS6.
Hmm ok. Pytanie jaki jest koszt nowych turbawek od Rs6 bo jak pisalem jak cos robic to raz i dobrze i chce miec zapas.

Mik-17 jak pisalem bede to skaldac tylko na nowym osprzecie wiec oferty uzywek mnie nie interesuja:)
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

od 10 tyś zł się zaczyna parka
taniej wyjdzie kupić padnięte turbo RS6 i założyć nowe core do obudowy
Obrazek
ODPOWIEDZ