wisco - jego praca na zimnym silniku
- mietas
- Posty: 42
- Rejestracja: 2011-08-08, 16:56
- Tytuł użytkownika: Mietas
- Lokalizacja: Kostrzyn
- Płeć:
- Kontakt:
wisco - jego praca na zimnym silniku
witam
nie wiem czy to problem ale gdy odpalam rano eskę (silnik zimny) to od razu obraca się ten duży wentylator - mimo, że chłodnica z płynem zimna.
czy tak powinno być?
zawsze wydawało mi się, że wentylator z wisco powinien zacząć pracować gdy chłodnica robi się gorąca.
pozdrawiam
nie wiem czy to problem ale gdy odpalam rano eskę (silnik zimny) to od razu obraca się ten duży wentylator - mimo, że chłodnica z płynem zimna.
czy tak powinno być?
zawsze wydawało mi się, że wentylator z wisco powinien zacząć pracować gdy chłodnica robi się gorąca.
pozdrawiam
Człowiek rodzi się zmęczony i żyje by odpoczywać.
bedzie pracowal od razu, ale nie z pelna predkoscia i nie powinien znaczaco zmieniac obrotow wraz ze zwiekszaniem obrotow silnika. Teoretycznie ( nie sprawdzalem) powinno dac sie go zatrzymac reka podczas pracy <lol>. Ale generalnie na zimnym jesli auto jest nieodpalone powinno dac sie je obracac :) Poza tym jak wisko zaskoczy, to ewidentnie slychac:)
u mnie bylo jakis czas temu tak, ze wlaczal sie wentylator dodatkowy za kazdym razem po wylaczeniu zaplonu (bez wzgledu na to jaka byla temp silnika-rowniez na zimnym). Po odpieciu przestal i pewnie zalaczy sie przy zadanych 105 stopniach z tego co pamietam na wylaczonym silniku. Sprawdz czujnik, moze uwalony, ew sterownik wentylatorow, podobno lubia sie pierdzielic. jest na chyba prawej podloznicy.
- mietas
- Posty: 42
- Rejestracja: 2011-08-08, 16:56
- Tytuł użytkownika: Mietas
- Lokalizacja: Kostrzyn
- Płeć:
- Kontakt:
Tak do wiadomości na przyszłość:
W mojej esie ciągle załączał się wentylator dodatkowy po wyłączeniu zapłonu (nie ważne czy silnik zimny czy ciepły - wenylator pracował chyba z 5 minut za każdym razem). Po rozpieciu wtyczki załączał się wentylator od klimy i kręcił się jeszcze szybciej. Więc też go odłączyłem. Gdy wiatraki ustały było coś jeszcze słychać - okazało się, że pracuje dodatkowa pompa wody (ta między głowicami). Sprawcą całego zamieszania okazał się thermoswitch F95, który wysyłał błędną wartość do komputera powodując załączenie dodatkowej pompy wody i w następstwie doatkowego wiatraka na chłodnicy. Czujnik wymieniłem i po problemie. Oznaczenie czujnika 078 919 369 (wymienia się na 357 919 369F) - znajduje się z lewej strony za silnikiem na rurze od układu chłodzenia (na tym kolanku).
W mojej esie ciągle załączał się wentylator dodatkowy po wyłączeniu zapłonu (nie ważne czy silnik zimny czy ciepły - wenylator pracował chyba z 5 minut za każdym razem). Po rozpieciu wtyczki załączał się wentylator od klimy i kręcił się jeszcze szybciej. Więc też go odłączyłem. Gdy wiatraki ustały było coś jeszcze słychać - okazało się, że pracuje dodatkowa pompa wody (ta między głowicami). Sprawcą całego zamieszania okazał się thermoswitch F95, który wysyłał błędną wartość do komputera powodując załączenie dodatkowej pompy wody i w następstwie doatkowego wiatraka na chłodnicy. Czujnik wymieniłem i po problemie. Oznaczenie czujnika 078 919 369 (wymienia się na 357 919 369F) - znajduje się z lewej strony za silnikiem na rurze od układu chłodzenia (na tym kolanku).
Człowiek rodzi się zmęczony i żyje by odpoczywać.