Problem z sondą:/
Problem z sondą:/
Witam.Taka sprawa,ciągle pada mi jedna sonda:/ Kupowałam oryginalną BOSCH i kupowałam jakiś zamiennik i obydwie sondy po przejechaniu jakiś 4-5 tys km padły.:/
Może ktoś miał już podobny przypadek?
Sonda po wymianie działała 5min i padła,wiązka sprawdzona,przewody nie mają zwarcia i nie są poprzecierane.Czu są może jakieś przekaźniki załączające grzałki w sondach??
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi:)
Może ktoś miał już podobny przypadek?
Sonda po wymianie działała 5min i padła,wiązka sprawdzona,przewody nie mają zwarcia i nie są poprzecierane.Czu są może jakieś przekaźniki załączające grzałki w sondach??
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi:)
Błąd sondy wywala na Vagu,błąd 16518 P0134 Not active,na blokach pomiarowych sonda stoi w miejscu na 0,z banku 2 pięknie oscyluje,wymieniłem pierw sondy na 1 i 2 banku bo na 2 padła z racji czasu:)kupiłem oryginały,po wymianie zrobiłem około 4 tyś km,po tym przebiegu padła sonda banku 1,więc kupiłem następną już jakiś zamiennik a BOSHA oddałem do reklamacji ,zamiennik działał może 10min,więc kupiłem najzwyklejszą jaką znalazłem i ta padła po 5 min.Wiązka sprawdzona pod względem braku przejścia i zwarcia i wszystko jest w porządku:/
not active to jedyny bład jaki wywala ? z tego co sie orientuje to jest błąd grzałki sondy lambda ? czy wyrzuca błąd grzałki sondy lambda, przerwa zwacie z plusem itp. ?
Tak się składa że ostatnio w swoim aucie mialem taki problem, po zmianie ecu i też zacząłem szukać problemu w wiązkach, po przepięciu sondy na drugi bank działała poprawnie. Okazało sie że ECU ma uszkodzony obwód podgrzewania sondy lambda na banku 2. Prawdopodobnie padł jakis tranzystor mocy w ECU który daje zasilanie na grzałke sondy. Obstawiam że u ciebie moze byc ten sam problem, przepnij sonde na drugi bank i sprawdz czy bedzie działała.
Tak się składa że ostatnio w swoim aucie mialem taki problem, po zmianie ecu i też zacząłem szukać problemu w wiązkach, po przepięciu sondy na drugi bank działała poprawnie. Okazało sie że ECU ma uszkodzony obwód podgrzewania sondy lambda na banku 2. Prawdopodobnie padł jakis tranzystor mocy w ECU który daje zasilanie na grzałke sondy. Obstawiam że u ciebie moze byc ten sam problem, przepnij sonde na drugi bank i sprawdz czy bedzie działała.
Ostatnio zmieniony 2012-12-17, 21:36 przez aw69, łącznie zmieniany 1 raz.
12 V, tzn takie jak masz w aucie, na pracuącym aucie moze być i 13,5 V, sprawdz na jednej i drugiej wtyczce czy masz takie same, po odpaleniu auta. Nie pamiętam które piny, ale wepnij się multimetrem między 2 białe kable (to obwód grzałki w sondzie lambda) w wiązce silnika nie pamiętam kolorów.
[ Dodano: 2012-12-26, 11:57 ]
i jak rozwiązałeś problem z sondami ?
[ Dodano: 2012-12-26, 11:57 ]
i jak rozwiązałeś problem z sondami ?
