I znowu dopadło mnie wypadanie zapłonów...

Moderatorzy: buba, Mod-Team

krzysiek735
Posty: 5
Rejestracja: 2012-11-04, 13:36
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

I znowu dopadło mnie wypadanie zapłonów...

Post autor: krzysiek735 »

Witam
Jest to mój pierwszy post bo nie znalazłem na forum odpowiedzi na mój kłopot.
Problem jak w temacie, z tym że tym razem zgłupiałem...
Na 5 i 6 cylindrze VCDS pokazuje wypadanie zapłonów. Teoretycznie prosta rzecz, świece lub cewka (w silniku ARE osobna na każdy cylinder). Zamieniłem miejscami cewkę i świecę z 4, zdrowego cylindra na 5 i 4 działa ok a 5 dalej nic. Pomyślałem więc że może nie ma napięcia na wtyczce. Napięcie zmierzyłem miernikiem i jest takie samo jak na każdej innej cewce :shock:. Kable masowe też są ok. Mając w ręku sprawną cewkę i świecę odpinałem kolejno wtyczki od cewek i wpinałem tą testową, przykładając świecę do masy samochodu i na każdym cylindrze jest iskra oprócz 5 i 6. Co dziwne to przy dłuższej pracy silnika zauważyłem w kanale 15 i 16 że na innych cylindrach też czasem wywali zapłon, ale bardzo rzadko. Na cylindrach 1,2,3,4, są to wartości od 1 do 3 a na 5 i 6 dochodzą do 350 jednostek.
Podsumowując cewka, świeca i wtyczka 100% ok. Macie pomysł gdzie i czego szukać? Podejrzewam sterownik bo to chyba on steruje masowo iskrą na cewce (domysły).
I jeszcze jedno, z góry przepraszam jeśli wyrażam się nie fachowo, ale bardzo lubię sam naprawiać swoje samochody (taka pasja) a z zawodu nie jestem mechanikiem.
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za wyrozumiałość.

[ Dodano: 2012-11-04, 16:06 ]
Panowie nikt nie pomoże...?
bolo-s4
Posty: 375
Rejestracja: 2010-02-04, 12:57
Tytuł użytkownika: BOLO-S4
Lokalizacja: Przasnysz
Płeć:

Post autor: bolo-s4 »

Sprawdż moduły zapłonowe
krzysiek735
Posty: 5
Rejestracja: 2012-11-04, 13:36
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: krzysiek735 »

W tym silniku moduły są razem z cewkami.

[ Dodano: 2012-11-04, 18:18 ]
Tak mi się przynajmniej wydaje. Jeśli się mylę, to proszę o sprostowanie i wskazanie gdzie ich szukać pod maską.
bolo-s4
Posty: 375
Rejestracja: 2010-02-04, 12:57
Tytuł użytkownika: BOLO-S4
Lokalizacja: Przasnysz
Płeć:

Post autor: bolo-s4 »

Na puszce filtra 2 sztuki
krzysiek735
Posty: 5
Rejestracja: 2012-11-04, 13:36
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: krzysiek735 »

A czy numer z tego modułu musi się zgadzać w całości? Pytam bo mogę kupić taki moduł ale z numerem 4A0 905 351 a w samochodzie mam 4A0 905 351A
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

krzysiek735 pisze:4A0 905 351 a w samochodzie mam 4A0 905 351A
moze nie naleze do mensy, ale to sa dwa takie same numery.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

no nie nalezysz :mrgreen:
krzysiek735
Posty: 5
Rejestracja: 2012-11-04, 13:36
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: krzysiek735 »

Numery różnią się literką "A" na końcu i stąd pytanie czy ma to jakieś znaczenie? Ktoś, gdzieś na jakimś forum twierdził że "A" to 5 cylindrów.
MaQ
Posty: 30
Rejestracja: 2010-02-02, 23:08
Tytuł użytkownika: MaQ_Grchw
Lokalizacja: WWA
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaQ »

Ja mam jeden 4A0 905 351A a drugi beru 0 040 401 027 chyba z 1.8T i też działa więc jakaś zamienność tych modułów istnieje
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

buba pisze:no nie nalezysz :mrgreen:
:mrgreen:

rzeczywiscie, zle odczytalem posta.
ODPOWIEDZ