Wymiana głowic w 2.7 biturbo ajk
Wymiana głowic w 2.7 biturbo ajk
Witam jestem nowy na tym forum i nie ukrywam że zalogowałem się w celu uzyskania konkretnej porady, mianowicie:
Kupiłem ostatnio A6 C5 z 99r z silnikiem 2.7 BT AJK
Niestety auto ma uszkodzony przód i mechanik po próbie odpalenia stwierdził ze musiał przeskoczyć rozrząd i są uszkodzone głowice.
Ponieważ posiadam w domu silnik z A6 2.4 v6 30v z roku 1998 jednak różni się on układem zapłonowym (centralna cewka i kable zamiast osobnych cewek) i nie znam jego kodu, czy jest jakaś szansa że owe głowice będą pasowały??
Kupiłem ostatnio A6 C5 z 99r z silnikiem 2.7 BT AJK
Niestety auto ma uszkodzony przód i mechanik po próbie odpalenia stwierdził ze musiał przeskoczyć rozrząd i są uszkodzone głowice.
Ponieważ posiadam w domu silnik z A6 2.4 v6 30v z roku 1998 jednak różni się on układem zapłonowym (centralna cewka i kable zamiast osobnych cewek) i nie znam jego kodu, czy jest jakaś szansa że owe głowice będą pasowały??
beda pasowały....mało tego. mają lepsze przepływy....dekle zaworowe i cewki itp, wszystko przekładasz ze swojego AJK. Sprawdz dokladnie jakie masz glowice (magistrala olejowa) czy są takie rurki idące na stopkach wałków rozrządu czy tak samo jak w AJK.
Przypadku gdy masz te z rurkami olejowymi trzeba delikatnie od dołu podszlifować dekiel zaworowy. Reszta wsztsko pasuje.
Przypadku gdy masz te z rurkami olejowymi trzeba delikatnie od dołu podszlifować dekiel zaworowy. Reszta wsztsko pasuje.
a jaka to granica? GTO zrobił chyba niecałe 350 KM ? (jeżeli dobrze pamiętam, na seryjnych głowiach)
Ostatnio zmieniony 2012-09-18, 21:42 przez LCQ, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam Panowie
Sytuacja nieco uległa zmianie, ale nie będę zakładał nowego tematu.
Mianowicie.... Mechanik niebardzo chciał się zając samochodem więc wziąłem go do siebie na warsztat i zacząłem rozbierać. Zacząłem od rozrzadu i na moje nieszczęście okazało się ze jednak wszystko jest na miejscu, następnie kompresja- wszystkie cylindry po 11.5 ( z małymi odchylami) ale ostatni prawa głowica/pierwszy od ściany grodziowej tylko 6. Po dalszych oględzinach wyszły takie sprawy jak podbita misja automatu, napinacz łańcucha lewej glowicy osadzony na silikonowe, spawana misa silnika, odłączone podcisnieniowe przy lewej turbinie , nie wspominając o przegrzanych podcisnieniach w tragicznym stanie. Krótko mówiąc wyjechałem całym zestawem do przodu, jutro zrzucam głowice zobaczymy co tam słychać, poprostu muszę ogarnąć temat od zera i tu prosba do was napewno przydadzą mi się schemat podcisnień i i elektryka przy AJK oraz kupa dobrych sugestii co pasowało by przekopac puki wszystko jest na wierzchu.
Pierwsza sprawa to czy dobrym pomysłem jest wymiana podcisnień na weze silikonowe i ewentualnie ile i jakie średnice oraz jakiej marki zakupić.

Mianowicie.... Mechanik niebardzo chciał się zając samochodem więc wziąłem go do siebie na warsztat i zacząłem rozbierać. Zacząłem od rozrzadu i na moje nieszczęście okazało się ze jednak wszystko jest na miejscu, następnie kompresja- wszystkie cylindry po 11.5 ( z małymi odchylami) ale ostatni prawa głowica/pierwszy od ściany grodziowej tylko 6. Po dalszych oględzinach wyszły takie sprawy jak podbita misja automatu, napinacz łańcucha lewej glowicy osadzony na silikonowe, spawana misa silnika, odłączone podcisnieniowe przy lewej turbinie , nie wspominając o przegrzanych podcisnieniach w tragicznym stanie. Krótko mówiąc wyjechałem całym zestawem do przodu, jutro zrzucam głowice zobaczymy co tam słychać, poprostu muszę ogarnąć temat od zera i tu prosba do was napewno przydadzą mi się schemat podcisnień i i elektryka przy AJK oraz kupa dobrych sugestii co pasowało by przekopac puki wszystko jest na wierzchu.
Pierwsza sprawa to czy dobrym pomysłem jest wymiana podcisnień na weze silikonowe i ewentualnie ile i jakie średnice oraz jakiej marki zakupić.