S4 B5 Limo:) plany 450+

Moderatorzy: buba, Mod-Team

asi
Posty: 241
Rejestracja: 2011-04-15, 18:29
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:
Kontakt:

S4 B5 Limo:) plany 450+

Post autor: asi »

Mialem tutaj sie nie rozpisywac, ale stwierdzilem, ze cos tam jednak skrobne o swoim aucie.

No wiec po przygodzie zwiazanej z biala wolna b2, stwierdzilem, ze czas kupic cos co bedzie pozwalalo mi poruszac sie na codzien po drogach, w miare wygodnie z klima, mialo charakter i bylo sedanem (mam pecha, bo wiekszosc moich aut to kombiaki). Sentyment do s4 b5 mialem bardzo duzy, a samo auto spelnialo wszystkie wymagania. wzialem sie wiec za szukanie, obejrzalem kilka esek. bardzo chcialem miec polifta, ale w sedanie trzeba za to bardzo duzo zaplacic. udalo mi sie wyrwac w dobrej cenie eske, na jakims kole, programem itd. Wersja wyposazeniowa jak na S4, bardzo uboga (do tego tez mam zawsze pecha). brak skor, tempomatu, bose, zamiast karbonu, aluminium. Plus taki, ze jest lekka, fotele trzymaja lepiej niz skory. tak wiem, marne tlumaczenie ;p

Auto prezentuje sie tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety jakis czas po zakupie wlaczyl mi sie "kat morderca" i skonczylem ktoras turbine. jeszcze nie wywalila calego oleju, ale juz ociera wirnik o muszle. Niestety s4 jest niewdzieczna pod tym wzgledem. trzeba wyciagnac silnik. Plan modyfikacji motoru byl, ale na termin po wakacjach. jest okazja, wiec robie to teraz. Ponizej lista modyfikacji:

Wyglad
- Dokladka przedniego zderzaka z Leon Cupra R-tak jak na foto ponizej
Obrazek
Obrazek

- Lusterka, dokladka od Leona oraz czesc dolna od zderzaka bedzie oklejona w karbonowa folie (ta czesc zderzaka oryginalnie jest na czarno- u mnie polakierowana)

Zawieszenie
-Amortyzatory Bilstein B8
-Sprezyny Eibach
- Mimo, ze s4 ma seryjna rozporke przednia, to kupilem jeszcze ejdna na gore (jak nie pomoze, to bedzie wygladac). dodatkowo w zestawie rozporka dolna:)

Hamulce
-Przod: Zacisk Porsche 911, tarcze Zimermann naweircane i nacinane 321mm (niby nic wielkiego, ale sprawdzone i dzialaja w ciezkich warunkach), klocki Ferodo DS Performance (sportowe z homologacja dorogowa)
-Tyl: Narazie seria, jak zostanie gotowka, beda zmiany
Wnetrze
-Zegar doladowania
-Bedzie zegar EGT
poza tym seria (byc moze doloze szelki i kupie jakies kubly, ale to na dalszy plan)

Silnik
W tym miesiacu wchodza zmiany. Silnik wyjezdza z budy. Zmiany:
-Turbiny K04 z RS6
-centralny intercooler
-pompa paliwa Bosch 044
-głowice z 2.4 30v
-Wtryskiwacze Siemens Deca 630
- Chlodnica oleju
-Wkladka filtra pow KN
-Swiece RS4

Strojenie bedzie w MRMotors-Warszawa. Planowana moc 450+

[ Dodano: 2012-08-17, 18:00 ]
Takie zaciski beda wchodzily. 4 tloczki brembo. Zacisk z Porshe 911 (996). Beda oczywiscie wyczyszczone i odmalowane. Najprawdopodobniej na zloty kolor.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do tego beda zalozone klocki Ferodo DS Performance FDS 891 (klocki sportowe z homologacja drogowa). Udalo sie wyrwac w mega korzysnej cenie.

Obrazek

Uklad paliwowy obsluzy pompa Bosch 044. Oraz wtryski Siemens Deca 630ccm. Wszystko zapakowane w ori foliach:)

Obrazek
Obrazek

A takze pozostale czesci: świece NGK od audi RS4, oringi do walkow rozrzadu, sruby glowicy.

Obrazek

[ Dodano: 2012-08-17, 18:00 ]
Obrazek

Na prosbe Edda porownanie do i tak malutkiej k24. ja nie wiem jak z tego ma byc 450 koni... ale coz:) wierze, ze bedzie.:)

Obrazek
Obrazek


Do tego w drugiej paczce, troche giftow:) Uszczeleczki i inne pierdoly:)
Obrazek
Obrazek

Wole sie zabezpieczyc i miec na zas nowe N75
Obrazek

Podstawka pod filtr oleju MOCAL. Zapomnialem zamowic jedynie chlodnicy oleju. Jutro to zrobie:)

[ Dodano: 2012-08-17, 18:01 ]
Obrazek

Odebralem dzisiaj nowa przeplywke wraz z obudowa.

Obrazek

Alan mi zrobil ladne flansze do wydechu z czarnej stali gr. 12mm

Obrazek

[ Dodano: 2012-08-17, 18:01 ]
W aucie pojawia sie dwa programy na paliwo 100 okt i w razie na jakies trasy 98 oktanow. do tego Flat Shift, i Launch Control:)

Miedzy czasie, przyszly:

Rozporka gorna

Obrazek

Rozporka dolna

Obrazek

I chlodnica oleju. Jest nowa, ale w transporcie delikatnie ucierpiala, na szczescie w malo istotnich miejscach. Rdzen jest caly

Obrazek

[ Dodano: 2012-08-17, 18:01 ]
Tymczasem przyszly Intercoolery. mial byc jeden centralny z 4 wejsciami, ale nigdzie nie mozna go dostac w calej europie, wiec zdecyodwalem sie kupic dwa. wymiary i pojemnosc beda dokladnie takie same. Sa ta chinole, ale juz z nowego typu rdzeniami, podobno bardzo dobrze sobie radza. Beda zespawane ze soba oczywiscie:)

Obrazek

Rozebrane zostaly glowice z 2.4, zeby oddac je do szlifierza.:)

Obrazek

[ Dodano: 2012-08-17, 18:02 ]
Dobrze, ze chociaz tarcze przyszly. Coprawda nie te co mialy byc, ale sa:) Mam nadzieje, ze nie popekaja, nie pokrzywia sie i beda hamowaly ;)

Obrazek

[ Dodano: 2012-08-17, 18:02 ]
Cos tam sie dzieje...eska bez frontu

Obrazek

Jakies braki na pokladzie chyba.... ??

Obrazek

Silniczek tez juz troszke rozebrany :)

Obrazek

a tutaj porownanie. Oryginalne k03 po prawej, k04 rs6 po prawej :) Niewielka roznica w wyelkosci, a duza w wydajnosci. zobaczymy jak bedzie dzialalo. Moje przpuszczenia co do oryginalnej turbiny okazaly sie sluszne. spory luz na wirniku, wytarta muszla strony zimnej. nie wiem jeszcze jak lewa strona, bo nie macalem :)
Obrazek

[ Dodano: 2012-08-17, 18:02 ]
Dzis przyszly kolejne rzeczy, czyli szpilki i nakretki do turba, oraz dwa pierscienie uszczelniajace pomiedzy turbo i kolektory. Procz tego dwa nowe DV z Audi RS4.

Jako ciekawostka powiem, ze szczelne i sprawne dv nie powinno przepuszczac cisnienia w zadna strone. Kiedys slyszalem od ludzi, ze na grubych wlotach ma byc nieszczelnosci mozna w nie dmuchac, a jedynie na wezyku podcisnieniowych ma byc szczelne. Dzis otworzylem pudelko i sprawdzilem. na zadnym kruccu nie da sie zassac ani wdmuchac powietrza.

Obrazek

[ Dodano: 2012-08-17, 18:03 ]
Na chwile obecna przyszly juz dawno dokladka od Leona

Obrazek

Silnik juz poskladany na nowych glowicach, turbiny poprzerabiane, DP uspawane.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Motor dostal jakies tam nowe paski, jakies tam nowe termostaty oraz uszczelki pod turbo wszelkie nowiutkie:)

Obrazek

Obrazek


Procz tego, postanowilem zrobic poduchy pod silnik i skrzynie z POLI. Niestety okazauje sie, ze budowa poduchy pod silnik to troche afera, by wykonac blizniacza poduche z poli. Da sie to zrobic, ale bedzie kosztowalo pare zl, gdyz trzeba zbudowac forme. Zajmie to troche czasu, dlatego narazie wkladam seryjne silnikowe. Miedzy czasie beda robily sie z poli, jak zostana wykonane, to je przelozymy:). Na chwile obecna mam jedynie pod skrzynie:) Pozniej jeszcze zrobie sobie pod dyfer:)

Obrazek

I tak to mniej wiecej wyglada. Przez caly ten czas klocilem sie ze soba nt sprzegla. Mialo byc od S2 przerobione itd itd. Niestety po namowach Cieplaka i Kubusa, doszedlem do wniosku, ze niestety... trzeba poczynic inwestycje. Bardzo chcialem tego uniknac, gdyz koszt jest niemaly, ale coz, jak robic, to robic. Bede mial Kolejny temat z glowy i wiem, ze do tematu sprzegla nie wroce i nie musze sie obawiac kieyd zacznie sie slizac. wybor padl na 6 lopatkowy spiek. Clutch Masters FX400:) Jutro powinno byc u mnie;) Pstrykne fotke i wrzuce:)

[ Dodano: 2012-08-17, 18:05 ]
No i dzis przyszlo sprzeglo:) Smiesznie, bo wykonane na podzespolach Sachsa. Jest sliczne biale, ze nie chce go zakladac, bo zaraz bedzie zardzebiale :P Ciekaw jestem jak bedzie dzialalo ;)

Obrazek

[ Dodano: 2012-08-17, 18:06 ]
No wiec cos tam sie powoli rusza do przodu. Mam nadzieje, ze niebawem bedzie final. Ogolnie Chlopaki mieli przerabane z tymi turbami. Mialo pasowac prawie tak o. Niestety, realia jak zwykle okazaly sie inne. Na dodatek ciagle problemy by je rozkrecic i tak wydalem kilka stowek w Sporolu by rozkrecic goraca strone. Wszedzie kilka dni i tak to sie troche ciagnie. Tak czy owak. W koncu jest poskladany. Kompletnie juz sie wydaje. Turba byly wyciagane,hmmm, od zajobu razy? Oglnie Kubus i Cieplak nienawidza juz chyba tego silnika;)

Kolo i sprzeglo na miejscu

Obrazek

Turbo przerobione i zmodyfikowany dolot oraz kazdy przewod powyginany tak, aby jakos tam pasowal...

Obrazek

W zwiazku z tym, ze DP sa 3", zrezygonowalismy z oryginalnych ich oslon. Zeby nie bylo za goraco Mistrz florystyki haha, ladnie to owina bandazami i drucikiem ;)

Obrazek

Teraz wyglada to mniej wiecej tak:)

Obrazek
Obrazek

Miedzy czasie przyszedl moj tlumiczek:) Wejscie 3" wyjscie 2x60mm:) ladny przelotowy :)

Obrazek
Obrazek

takie koncowki, sciete na kielbase (jak oryginal w audi). One sa kazda z osobna, tylko na zdjeciu tak slabo ustawione:)
Obrazek

Zeby to wszystko jakos ladnie ze soba polaczyc i bylo mozna szybko demonowac V-band x2:)

Obrazek

to narazie tyle. Zaraz silnik ma byc w budzie... mam nadzieje, ze teraz pojdzie z gorki, bo walka z turbinami zniszczyla mi i chyba nietylko mi psychike;)

[ Dodano: 2012-08-17, 18:06 ]
.... jakies sa, ze tak powiem. W zasadzie to juz mi sie nie chce mowic kiedy auto wyjedzie. bo tego nie wie juz chyba nikt. silnik w budzie, cos sie tam przy nim grzebie. Wszystko juz od dawna jest na miejscu, trzeba tylko to skladac do kupy.Pare dni temu wygladal tak...

Obrazek

Dzis ma przczepionych pare kabli, IC za zespawane i przywieszone na trytytach, oraz powycinany zderzak z grubsza. trzeba pewnie go bedzie podocinac gdzies i troche przerobic wyjscia z IC. Jakos to Cieplak bedzie musial opanowac, bo miejsca jest malo, a warunek jest taki, ze auto ma z zewnatrz nie zdradzac calkowicie nic i ma byc w pelni seryjne. Rowniez klima ma pozostac. Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mialem wyjechac dawno. nie wyszlo. mialem jechac na jakies zawody, nie wyszlo... mialem jechac na lomze, elk...nie ma opcji, bo to ten weekend. caly czas licze, ze auto bedzie jezdzace na borsk, bo juz bym pojezdzil...

[ Dodano: 2012-08-17, 18:08 ]
I TAK TO MNIEJ WIECEJ WYGLADA. PRZEPRASZAM, ZE NIERAZ WYMIENIALEM OSOBY, KTORYCH NIE MA NA FORUM. ZAJMUJA SIE AUTEM, A CALY OPIS JEST KOPIOWANY Z INNEGO FORUM, Z ROZNYCH OKRESOW BUDOWY, WIEC MOGA BYC TAM ZAWARTE IODPOWIEDZI NA JAKIES PYTANIA, KTORYCH TUTAJ NIE MA. TERAZ JUZ BEDE WRZUCAL NA BIERZACO ZDJECIA TUTAJ :)
Jigsaw
Posty: 590
Rejestracja: 2010-02-02, 16:05
Lokalizacja: ...
Kontakt:

Post autor: Jigsaw »

Kolorek autka fajny :-) mało jest czerwonych S i RS tylko koło można by było inne ;-)
...Każda godzina nocy to godzina szczytu...
asi
Posty: 241
Rejestracja: 2011-04-15, 18:29
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: asi »

Tak jak wspomnialem gdzies wyzej (albo i nie;) ) Kolo pewnie bedzie inne. NIe wiem czy w tym sezonie jeszcze, ale plany sa ;)
bartek75
Posty: 731
Rejestracja: 2010-08-19, 08:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć:
Kontakt:

Post autor: bartek75 »

ładnie, czysto, przejżyście. podoba mi się :-D
Awatar użytkownika
Szupryk
Posty: 541
Rejestracja: 2012-01-11, 14:36
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Szupryk »

W końcu się pochwaliłeś też tutaj.

Wiesz doskonale, że Ci zazdroszcze projektu, bo to naprawde będzie mały przecinak.

Rs6 nie będzie miało podjazdu niestety, chyba trzeba coś nowego kombinować. :lol:
Audi Rs3 8P

Audi A4 Avant B6 1.8TQ
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

ojej czy ja dobrze widze ? inlet pipy przyspawane na stałe do zimnej strony turbosprężarki ?
To nie jest dobry pomysł - bardzo niedobry !
Obrazek
Norbi
Posty: 1037
Rejestracja: 2010-02-02, 22:18
Lokalizacja: Wuwua
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Norbi »

Już sie AW mądrzy :-)
Projekt bardzo sie mnie podoba, dobrze że opisałeś.
bolo-s4
Posty: 375
Rejestracja: 2010-02-04, 12:57
Tytuł użytkownika: BOLO-S4
Lokalizacja: Przasnysz
Płeć:

Post autor: bolo-s4 »

To jest większa średnica przyspawana i wsuwane na oring pewnie trochę to przekombinowane :-D
asi
Posty: 241
Rejestracja: 2011-04-15, 18:29
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: asi »

Kocham fora... dlatego wlasnie dlugo zwlekalem z pokazaniem czegokolwiek...

Panowie... Inlet pipy sa oryginalne czesciowo agb, uciete w miejscy, gdzie sie robi zwezka do k03 i przyspawany sam kolnierz ktory nachodzi na oryginalnie na k04. Reasumujac, sam kolnierz jest oryginalny z rs6, potem fifka 50mm polaczona z reszta dolotu. calosc ma 50 mm bez zadnych zwezek. Takie jest wrazenie, bo oryginalny inlet ma scianke chybaz 5mm, a rurka alu 2mm...

P.S. Adam... nie strzelilibysmy sobie w kolano ;)
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

spoko bo myślałem ze ktos to przyspawał, słabo widać na foto :-)
Obrazek
asi
Posty: 241
Rejestracja: 2011-04-15, 18:29
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: asi »

Foto robione starym gownem. Nie obawiam sie o jakos ich pracy. Nie pierwsze auto mi robia... Zielone s2, o ktorym mowa czasem tutaj na forum, rowniez jest z ich rak. Sa solidni, ale 2.7bit maja na warsztacie poraz pierwszy, miejsca na wszystko jest niewiele, wiec jestem w stanie zrozumiec ich kiepskie tempo.

Dla przykladu, powiem, ze budowa od zera auta w zasadzie mojego bylego, czyli b2quatto z 2.2t, chlodnice z tylu itd. w zajela lekko ponad 2tyg i nie bylo zadnych fuck upow, ani poprawek wiekszych:)
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

wygląda faktycznie jakby była przyspawana więc nie ma się co ciśnieniować od razu ;-)
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

no z biturbo jest jebania :) ja 2 dni robilem u siebi wydech i dopiero na gotowo mam zrobione 2 downpipy :)
Obrazek
asi
Posty: 241
Rejestracja: 2011-04-15, 18:29
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: asi »

buba, Ja sie nie cisnieniuje:) Pelen luz:) fakt, zdjecia slabe, ale telefon narazie jest jaki jest, a nie chce mi sie codziennie z aparatem biegac:)
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

a ja nie mówie o tobie ;-)
Zablokowany