Moj post to nie opis wymiany/naprawy a przyblizenie co i jak : jesli jestes mechanikiem sam sobie poradzisz , jesli nie i tak musisz dac mechanikowi i nie potrzebujesz tej wiedzy do naprawy ale aby wiedziec co mozesz miec uszkodzone. Silniki nie sa jakies trudne w naprawie , ale jest dosc ciasno i bez doswiadczenia w ich naprawie są upierdliwe :) Np wymiana turbiny bez wyjecia silnika to przerost formy nad trescia : niby da sie to zrobic ale wystarczy ze jakas sruba nie pojdzie po dobroci i bedzie i tak trzeba wyciagac silnik.
WYCIEKI OLEJU
Silnik jak silnik w 2,4/2,8 n/a tez poci sie z tych samych miejsc .
Czyli : uszczelki dekli + napinaczy , korki oraz simmeringi walkow i walu . Bardzo rzadko moze rowniez pocic sie spod samej uszczelki glowicy.
95% to wycieki spod dekli i uszczelek napinaczy. Pozniej simmeringi walkow rozrzadu . Generalnie jak sie do tego zabierac to najlepiej zrobic wszystko na raz dla spokoju.
Wyglada to tak :
Dekle i napinacze
 
 simmeringi (4 sztuki )
 
 Korki (2 sztuki )
 
 Do tego ewentualnie uszczelniacz walu korbowego przod/tyl ( pod przod po wymianie KONIECZNIE nowe kolo zebate ) .
Kolejny "popularny" wyciek to plyn chlodniczy z pompy wodnej pod kolektorem ssacym. Czesto pomaga wymiana samych uszczelnienien jej - jesli nie tzn ze jest popekana/odksztalcona- wymiana ) .
Rozbierajac do niej mozna od razu powymieniac oringi na rurach uklady wodnego ( koszt kilku zl )
NIESZCZELNOSCI
Kolejny problem to nieszczelnosci ukladu doladowania : glownie peka ze starosci trojnik przepustnicy oraz trojnik F ( nowsze 2,7T nie maja trojnika F , dodatkowo w allroadach szly zamiast gumowych trojników aluminiowe ala rs4 )
Tutaj gdzie ich szukac :
Jesli jest zawilgocone olejem w tych okolicach na 99% popekane. Wymiana na nowe z serwisu chociaz sa dostepne silikonowe zamienniki rowniez.
Inne nieszczelnosci ( pekniete weze, intercoolery itp ) mozna sprawdzic robiac sobie prosta zaslepke i pompujac powietrze do silnika ( do zaslepienia odma wpinana w okolicy zbironiczka plynu do trojnika dolotowego Y ) cos jak na filmiku :
http://www.youtube.com/watch?v=gLvxHgCfyRQ
ODMA
Czesto gesto ( glownie przy demontazu ) ze starosci pekaja rury odmy . Roznie sobie z nimi ludzie radza : wykorzystuja koncowki i wymieniaja je na gumowe/silikonowe itp bo nowe w serwisie sa dosc drogie . Kilka fot o co chodzi :
 
  
  
 CZUJNIKI EGT
No jeszcze slawne czujniki EGT :) Przyczyna braku mocy , duzego spalania :)
Czujniki mierza temperature spalin , w przypadku duzej sterownik dolewa wiecej paliwa aby je schlodzic . Jesli czujnik EGT jest uszkodzony ( ecu nie widzi jaka jest temp ) automatycznie leje wiecej paliwa i odcina doladowanie. W wiekszosci przypadku siadaja plytki czujnikow ( mozna wymienic same ) badz nie przewodzą luty. Rzadko same czujniki/terompary.
Foty :
 
 Poki co tyle odemnie :) Chcialbym aby temat byl bez wiekszego pierdzielenia to czy tamto a same sensowne , przejrzyste sprawdzone rady bez zbednej dyskusji i prosilbym moda o porzadki :)

