Ankieta - ile esek jeździ na LPG, a ile na Pb
- SID
- Posty: 4747
- Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
- Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Kontakt:
jak 7 lat temu kupiłem S4 to po 3 miesiącach zamontowałęm gaz (bo mnie koledzy namówili, tak wszyscy wokoło gaz montowali).
Po 3 miesiącach go wyjeb%^&* i nigdy więcej przez głowe mi nie przeszło by go założyć.
Komplikował z modami jakie miałem robić i cały czas się pierd%^&* mimo iż zapłaciłem za niego 6-7 tyś zł
Nie neguje S4 z gazem ale gaz nie ma szans w S4 po tuningu +400ps na dłuższa metę.
Po 3 miesiącach go wyjeb%^&* i nigdy więcej przez głowe mi nie przeszło by go założyć.
Komplikował z modami jakie miałem robić i cały czas się pierd%^&* mimo iż zapłaciłem za niego 6-7 tyś zł
Nie neguje S4 z gazem ale gaz nie ma szans w S4 po tuningu +400ps na dłuższa metę.
tez pamietam gaz z tamtych lat, nawet wczesniej sporo i z tym wiaza sie glownie moje doswiadczenia, ktore wygladaly podobnie jak twoje. Mam jednak ost. stycznosc z wozami na istalacjach z tej epoki, i jest to faktycznie inna era.SID pisze:jak 7 lat temu kupiłem S4 to po 3 miesiącach zamontowałęm gaz
Ale po co to robic skoro silnik goly do S4 kosztuje 2 tys zl, to smiech na sali porownujac moc do ceny, chciaz by on sie rozlecial od tego gazu po 50 000 to i tak jests na plusie kupujac drugi i montujac go i masz jeszcze kupe oszczednosci wiec nie rozumiem tego......ziut pisze:Moim zdaniem nie ma co gadać nad plusami minusami samochodu na lpg, bo każdy samochód jest w innym stanie przed montażem lpg.
Najlepiej by było postawić dwa nowe samochody identyczne w jednym gaz w drugim PB i zrobić test 100 000km. ten sam styl jazdy te same trasy. Po takim teście rozebrać silniki i zobaczyć jakie są plusy a jakie minusy instalacji LPG.
I pamietajmy że instalację LPG nie jest trudno zamontować, wręcz dziecinnie prosto. Sztuką jest ją wyregulować tak żeby nie zrobiła szkody w silniku.
A że na rynku polskim jest 80% źle wyregulowanych instalacji LPG to biorą się teorie że LPG niszczy silnik.
A widzieliscie auta firmowe ktore maja po 200 000 zrobione na gazie ?? i co to tez bez sensu gazowanie go ?? na 50 aut zostaje jakies 100 000 zl oszczednosci mysle ze chyba warto
W Holandii nie ma takich dylematów, czy wypada czy nie. Widziałem Cayenne Turbo tankujące LPG, Hummera itp.
Rachunek prosty:
Pb €1,70/L
Diesel €1,45/L
LPG €0,65/L
Czyli LPG to nawet nie połowa ceny diesla. W PL to połowa ceny Pb, bo jest większa akcyza.
Sam myślę nad założeniem, bo przy takiej różnicy w cenie instalka szybko się zwróci.
Holenderska firma Vialle wymyśliła już instalację gazową LPdi, która dostarcza gaz w fazie ciekłej używając wtryskiwaczy benzynowych. Nie ma parownika i reduktora, samochód odpala na gazie, nie potrzeba benzyny, sterowanie jest przez oryginalne ECU samochodu. Działa z FSI i zużycie LPG jest takie samo jak Pb.
Reasumując nic nie stoi na przeszkodzie żeby auto fabrycznie mogło być zasilane tylko LPG. Ale tak się nie stanie, bo nikt nie ma w tym interesu. Dopóki będą zasoby ropy dopóty będziemy mieć na stacjach, to co mamy teraz. Nikogo o dziwo nie obchodzi to, że na LPG samochód jest bardziej ekologiczny. Lepiej dołożyć 5 katalizatorów i normę Euro 7,8,9.
Z powyższego wynika, że technologia w dziedzinie LPG poszła tak daleko, że gdyby ją wdrożyć masowo nikt nie jeździłby na benzynie.
Póki co cena takiej instalki, to w przeliczeniu ok 8tys zł, więc nie przyjmie się tak szybko.
Rachunek prosty:
Pb €1,70/L
Diesel €1,45/L
LPG €0,65/L
Czyli LPG to nawet nie połowa ceny diesla. W PL to połowa ceny Pb, bo jest większa akcyza.
Sam myślę nad założeniem, bo przy takiej różnicy w cenie instalka szybko się zwróci.
Holenderska firma Vialle wymyśliła już instalację gazową LPdi, która dostarcza gaz w fazie ciekłej używając wtryskiwaczy benzynowych. Nie ma parownika i reduktora, samochód odpala na gazie, nie potrzeba benzyny, sterowanie jest przez oryginalne ECU samochodu. Działa z FSI i zużycie LPG jest takie samo jak Pb.
Reasumując nic nie stoi na przeszkodzie żeby auto fabrycznie mogło być zasilane tylko LPG. Ale tak się nie stanie, bo nikt nie ma w tym interesu. Dopóki będą zasoby ropy dopóty będziemy mieć na stacjach, to co mamy teraz. Nikogo o dziwo nie obchodzi to, że na LPG samochód jest bardziej ekologiczny. Lepiej dołożyć 5 katalizatorów i normę Euro 7,8,9.
Z powyższego wynika, że technologia w dziedzinie LPG poszła tak daleko, że gdyby ją wdrożyć masowo nikt nie jeździłby na benzynie.
Póki co cena takiej instalki, to w przeliczeniu ok 8tys zł, więc nie przyjmie się tak szybko.
glos oddany...wiadomo na co.
mam zderzak od eSy wiec chyba moge odpowiedziec w ankiecie :D
Noooo WG przepala, muszle pekaja i w ogole bardzo wysokie EGT na lpg
strach sie bac :P
Stac kogos lac PB do eSy albo innego, nie malo palacego to niech leje.
Ale niektorych nie stac zeby tyle placic i zaklada lpg bo tez chce sobie posmigac dosc szybkim autem.
Ba czasami i stac ale czemu nie ma oszczedzic polowe kasy na paliwi i przeznaczyc np na wyjazd gdzies ???
dobrze dobrana instalka + dobra regulacja moim zdaniem, przy obecnych cenach paliw, jest swietnym wyjsciem.
mam zderzak od eSy wiec chyba moge odpowiedziec w ankiecie :D
Noooo WG przepala, muszle pekaja i w ogole bardzo wysokie EGT na lpg

Stac kogos lac PB do eSy albo innego, nie malo palacego to niech leje.
Ale niektorych nie stac zeby tyle placic i zaklada lpg bo tez chce sobie posmigac dosc szybkim autem.
Ba czasami i stac ale czemu nie ma oszczedzic polowe kasy na paliwi i przeznaczyc np na wyjazd gdzies ???
dobrze dobrana instalka + dobra regulacja moim zdaniem, przy obecnych cenach paliw, jest swietnym wyjsciem.
1.8T with FP WHITE inside ;) AEB with ME 7.5
Takiego podejscia to juz kompletnie nie rozumiem :) Wywaliles na mody prawdopodobnie rownowartosc Twojej eSki, a nie masz na paliwo? :)1kowal1 pisze:dodam ze nie mam gazu,ale przez te chore ceny PB zadko ,naprawde zadko wyjezdzam swoja eska i sie powaznie zastanawiam nad lpg
bo tak frajde mialbym na codzien
Rozumiem jak ktos kupuje seryjne S4, z gory zaklada, ze bedzie gaz - niech sobie lata, ale... jak ktos robi mody na 440PS i teraz mysli o gazie, no to chyba cos tu jest nie tak...

a dlaczego nie??? jak wychodzi ze na lpg przyklad nosba samochod przy duzej mocy nie wykazuje zadnych błędów i nie odstaje od PBFlyer pisze:Takiego podejscia to juz kompletnie nie rozumiem :) Wywaliles na mody prawdopodobnie rownowartosc Twojej eSki, a nie masz na paliwo? :)1kowal1 pisze:dodam ze nie mam gazu,ale przez te chore ceny PB zadko ,naprawde zadko wyjezdzam swoja eska i sie powaznie zastanawiam nad lpg
bo tak frajde mialbym na codzien
Rozumiem jak ktos kupuje seryjne S4, z gory zaklada, ze bedzie gaz - niech sobie lata, ale... jak ktos robi mody na 440PS i teraz mysli o gazie, no to chyba cos tu jest nie tak...
na samo dojezdzanie i jakies wyjazdy w trase lpg raczej nie bedzie taki zły
a teraz nie widzi mi sie dojezdzanie zmodzona eska do pracy aby tylko stac w korkach
wierz mi jak stoisz w korkach czy masz ponad 400KM czy tylko 100KM tak samo jedziesz za innymi samochodami ;) a złotówki uciekają o wiele szybciej
dlatego dojezdzam dupowozem bo szkoda mi jak i tak nie moge sie pobawic
dlatego eska służy mi wyłacznie do sprawiania frajdy weekendami;)
tak samo jak masz poleciec w dalsza trase i wyliczysz sobie ze podróż np wyjdzie ciebie 500zl zamiast 200zl to sie powaznie zastanawiasz czym jechać
dlatego niektórzy rozważaja lpg po tym jak udowodnionio ze jednak do zmodzonej mozna...
mialem napisac juz wczesniej post....ale ze szanowny mod zajebał mi bana to dupa z tego :)
Sam jeżdze passatem 2,8 w LPG i powiem tak.....jeszcze wiele lat minie zanim instalacje LPG będa tak mega prezycyjne jak zasilane PB....do tego ECU od gazu są takie debilne (większość które zakłądają gazownicy) że o awarie silnika nie problem.....Generalnie założyłem ją bo wiedzialem z góry ze to bedzie mój daily i silniki do niego leżą na śmieciach po 1000 zł więc co mi za róznica. A kolejnego tdi juz nie chciałem. Zimą ogólnie problem z wypadaniem zapłonów (zamrazające wtryski gazowe) no i wyższe EGT. Aczkolwiek jeżdze i będe jeździł na LPG bo jest taniej i mam wyjebane czy ma tej mocy z fabrycznych 193 KM 160 czy 170. Ja osobiście doszedłem do takiego wniosku, żależy kto jak traktuje auto i do czego ma mu służyć. Do modzonej S4 niema nawet opcji żebym założył gaz bo to byłoby dla mnie bez sensu....Na codzien i tak nie bedą ją jeździł tyle co Passatem. Dlatego preferuje 2 wozy w domu :) daily i jakaś perełka która ma być nie wiem (show and shine czy jakims spotowym killer porsche :) )
Sam jeżdze passatem 2,8 w LPG i powiem tak.....jeszcze wiele lat minie zanim instalacje LPG będa tak mega prezycyjne jak zasilane PB....do tego ECU od gazu są takie debilne (większość które zakłądają gazownicy) że o awarie silnika nie problem.....Generalnie założyłem ją bo wiedzialem z góry ze to bedzie mój daily i silniki do niego leżą na śmieciach po 1000 zł więc co mi za róznica. A kolejnego tdi juz nie chciałem. Zimą ogólnie problem z wypadaniem zapłonów (zamrazające wtryski gazowe) no i wyższe EGT. Aczkolwiek jeżdze i będe jeździł na LPG bo jest taniej i mam wyjebane czy ma tej mocy z fabrycznych 193 KM 160 czy 170. Ja osobiście doszedłem do takiego wniosku, żależy kto jak traktuje auto i do czego ma mu służyć. Do modzonej S4 niema nawet opcji żebym założył gaz bo to byłoby dla mnie bez sensu....Na codzien i tak nie bedą ją jeździł tyle co Passatem. Dlatego preferuje 2 wozy w domu :) daily i jakaś perełka która ma być nie wiem (show and shine czy jakims spotowym killer porsche :) )
dlaczego nie dla LPG:
droższe badania techniczne, obsługa instalacji ( ok co 10-15 tys km lub co 12 msc) 150-300zł, szybsza wymiana świec i zużycie wydechu, problemy z gniazdami zaworowymi, parkowanie autem na parkingach podziemnych ? hah, koszty instalacji?, samo to że użytkujemy nie ważne jakie auto ale z logiem które kojarzy się z autami dynamicznymi. Może żyje starotypami, ale nie kupuje auta by go zmieniać na gorsze i oszczędzać bo od tego są zwykłe fury, tak wiem że S4 to gówno na dzisiejsze czasy, ale może nie dla każdego? tym bardziej jakbym miał dać 2 dychy na podstawowe mody i części. Każdy ma wybór, ale dalej żyje w przekonaniu że benzyna to benzyna, po prostu lubię ją spalać. I co z tego że ktoś oszczędzi 30-40 zł na setkę? fun to fun
P.S. to jakby porównać wypicie 10 mocnych piw z flaszką dobrego whisky? jeżeli ma to smakować, ma kosztować
chodź efekty końcowe są podobne, nie zawsze o to chodzi...
droższe badania techniczne, obsługa instalacji ( ok co 10-15 tys km lub co 12 msc) 150-300zł, szybsza wymiana świec i zużycie wydechu, problemy z gniazdami zaworowymi, parkowanie autem na parkingach podziemnych ? hah, koszty instalacji?, samo to że użytkujemy nie ważne jakie auto ale z logiem które kojarzy się z autami dynamicznymi. Może żyje starotypami, ale nie kupuje auta by go zmieniać na gorsze i oszczędzać bo od tego są zwykłe fury, tak wiem że S4 to gówno na dzisiejsze czasy, ale może nie dla każdego? tym bardziej jakbym miał dać 2 dychy na podstawowe mody i części. Każdy ma wybór, ale dalej żyje w przekonaniu że benzyna to benzyna, po prostu lubię ją spalać. I co z tego że ktoś oszczędzi 30-40 zł na setkę? fun to fun

P.S. to jakby porównać wypicie 10 mocnych piw z flaszką dobrego whisky? jeżeli ma to smakować, ma kosztować

dobre piwo kosztuje też dwa razy więcej niż zwykłeaw69 pisze:LCQ to bardzo słabe porównanie....bo generalnie whisky smakuje jak samogon :) a piwem delektujesz się smakiem, a w ciepłe dni to wogole wchodzi jak woda :) czego nie można powiedzieć o whisky bo z każdym łykiem morde wykręca :)


