Wydaje mi się że szerokość felgi nie ma znaczenia. Trzeba tak dobrać profil i szerokość jednej i drugiej aby średnica była ok:D http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ tutaj mozesz sobie sprawdzic jak to bedzie
rwtnt pisze:Oczywiście, że powinny być 4 opony takie same - nowe ułożone pod dane auto reszta to druciarstwo :)
Radzisz mi zebym kupil 4 nowe opony ze sklepu pomimo ze moje maja 7 mm bieznika i roznia sie modelem oraz delikatnie wzorem, pomijajc ze wszystkie to pirelli Pzero ???? Kurcze zaryzykuje tym druciarstwem.
ja ci radzę żebyś miał te same wszystkie, nie koniecznie nowe (jak cię na to stać, w końcu masz Skę ).... chodź dla mnie to druciarstwo, może dlatego że pracuje dla producenta opon
ja sie za duzo nasluchalem co sie dzialo w 4x4 z roznymi oponami i tez wole zeby mnie pobolalo troche w portfel niz pozniej ma mnie gorzej bolec jak cos sie rozjebie
Jest wiele tematów na forach zagranicznych. Muszę poszukać jak będę w domu. Przy odpowiednim podejściu i fachowej poradzie wszystko będzie jak trzeba. Latają tymi autami i nic sie nie dzieje.
przestansie pierdolic, 90% zasuwa na oponach starych jak kuter rybacki a tu nagle problem sie dzieje bo ktos chce zalozyc rozne opony na os, zakladaj, gwarantuje ci ze nic sie nie stanie, jezeli bedzie inaczej naprawie to na swoj koszt! Dodam tylko ze nic sie nie dzieje nawet jak jest nieznacznie inny profil czy przod lato a tyl zima, jezdzilem tak autami ktore kupowalem na handel i jakos problemow nie zauwazylem!
kosiniak, gorzej jak 4roślad będzie
pucuję. bieżniki sreżniki, ludzie bez przesady. to tak jak dywagować czy strzelać ze sprzęgła jak ma się 40:60 i co będzie? napędy się połamią w cenzura? przecież tył bardziej kręci niż przód?
papol kup 4 identyko gumy i po problemie, a te co masz na aukcję
Kurcze normalnie to przez to ze lubie wsio na TIP TOP,szukam 2 opon do KPL mam jeszcze 2 dni jak nie to zakladam co mam i wiem ze bedzie dobrze.Dzieki jednak za zainteresowanie.
nic się nie stanie.
Weź nawet pod uwagę fakt, że jak kupisz nowe opony to w quattro też nierównomiernie się zużywają przód-tył. Wynika to z rozkładu momentów oraz hamowania i skręcania (przód zużywa się szybciej). Kupisz 4 nowe gumy i jeździsz na nich "do końca" a itak nic się nie dzieje. Inżynierowie musieli wziąć to pod uwagę i wzięli, dlatego napęd ma pewne zapasy tolerancji dla różnych obwodów koła. Możesz śmiało założyć te twoje różne opony
zakładaj i jeździj tym bardziej ze masz dobre opony
średnica ma być równa dla opon z tylu i z przodu ale wiadomo ze to teoria
jak będzie mała różnica to się nic nie stanie
chodzi głownie o to np żeby nie były rożne profile na oponach z przodu i z tylu
ale dyskusja - chodzi o to tylko aby wszystkie koła były identycznie wysokie - tak po chłopsku.
ale ta teoria jest do dupy jeśli tylko w jednym kole będzie inne ciśnienie powietrza bo wtedy się ona ugnie i tak jak byś miał jedno koło 16" zamiast 17"
SID pisze:ale dyskusja - chodzi o to tylko aby wszystkie koła były identycznie wysokie - tak po chłopsku.
ale ta teoria jest do dupy jeśli tylko w jednym kole będzie inne ciśnienie powietrza bo wtedy się ona ugnie i tak jak byś miał jedno koło 16" zamiast 17"
SID pisze:ale dyskusja - chodzi o to tylko aby wszystkie koła były identycznie wysokie - tak po chłopsku.
ale ta teoria jest do dupy jeśli tylko w jednym kole będzie inne ciśnienie powietrza bo wtedy się ona ugnie i tak jak byś miał jedno koło 16" zamiast 17"
czy oby na pewno??
Ciśnienie w oponie się zmieni, ale jej obwód nie- pozostaje stały