Lekkie elementy karoserii

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Lekkie elementy karoserii

Post autor: SID »

Panownie niebawem będę miał lekkie elementy karoseri.
Wczoraj dałem klapę tylnią i w poniedziałek dam maskę przednią (w przyszłości i tylnią klapę Avant).
Robię dla siebie (do S4 Skorupy) więc aby się forma zwróciła (bo ona najdroższa) kazałem zrobić kilka sztuk.
Powinny być gotowe za 3-4 tyg.
Żaden element nie powinien przekroczyć 1000 zł (ale to wyjdzie w praniu ile taniej)

Wykonanie będzie w dwóch wariantach :
- super lekki do sportu bez zbędnych zaczepów/uchwytów i itp (będzie tańsza)
waga super lekka do 30 % orginału
- i pełna sztywna kopia orginału z każdym uchwytem i itp.
waga połowa orginalnego stalowego elem. lub nawej mniej.

Można wykonać potem w carbonie ale koszta chyba każdego zabiją !
Więc lepiej potem samemu obkleić folją carbon tanio.

Obrazek
Obrazek
deSigner
Posty: 629
Rejestracja: 2010-02-04, 17:16
Lokalizacja: VarszaVka
Płeć:

Post autor: deSigner »

Jaka różnica w masie maski? Jakby cena była dobra to może bym się skusił :->
The Rice Power
kosiniak

Post autor: kosiniak »

Jigsaw
Posty: 590
Rejestracja: 2010-02-02, 16:05
Lokalizacja: ...
Kontakt:

Post autor: Jigsaw »

Ja wogóle jestem sceptycznie nastawiony do tych lekkich tematów...maska u SID'a według mnie masakra, przy wyższych prędkościach ma tendencje do drgania/podskakiwania może komuś to nie przeszkadza ale jakoś ja nie swojo się tak czuje, u kumpla w 1.8T też mizernie szpary nie równe, montaż też nie był hop siup bo na 100% nic nie pasowało.

Z kolei do japończyków jakoś lepiej ten temat wygląda ( nie wiem dlaczego ) do EVO wszystkie maski jakie widziałem były eleganckie montaż bez problemu nie fruwały od 180 km/h w górę itp
...Każda godzina nocy to godzina szczytu...
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

budowa przodu w naszych furach robi swoje (Cx)


Hondy do tego niskie nie mają z tym problemu, budowa przodu Evo tak samo jest bardziej opływowa, i nie powoduje takich zawirowań powietrza
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

ta Seibona kosztuje 544 $ i wysylka do PL 400 $ = 944 $ x 3,30 zł = 31152 zł + ksozta przelewu
i na koncu okaze sie iz do Pl nie wysyłają mimo że zaznaczyli że tak - miałem taką ostatnio sytuacje.

Co do mojej maski to Jigsaw to widziałeś jak była mocowana więc jej nie chwal bo nie byłą ideałem,
ale "drgania/podskakiwania" sa zupełną nowością od kąd ja mam :shock:

jak się maska zrobi to będziemy komentowac - mam nadzieję że wyjdzie dobrze
Obrazek
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

Dziś odebrałem pierwszy model testowy zrobiony "do sportu" (klapa w stanie surowym do malowania.
nakazałem zostawić uchwyt na zamek i do zawiasów,
czekam na następny model już w Carbonie ;-)
Waga klapy 2.16 kg + waga listwy aluminiowej z oświetleniem tablicy 0,51 kg + zamki maski 0,40 kg.
Seryjna maska waży 11 kg z elementami jak wyżej - więc różnica prawie 8 kg.
Zobaczymy jak będzie z maską, ma być za tydzień.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

a ja zapytam - jest sens? bo te 8kg mniej na pewno sporo kosztuja... a to tylko zabawka, w dodatku srednio mocna. Rozumiem takie inwestycje jak sie atakuje jakies mega czasy na cwiartke, ale tu... ;-)
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

no cena mega i to ma sens jak się zmieni dużo elem.
Obrazek
Awatar użytkownika
intertuning
Posty: 8
Rejestracja: 2010-02-08, 21:51
Lokalizacja: SC
Płeć:
Kontakt:

Post autor: intertuning »

Ja uważam , że na ulice nie ma sensu , zyskasz 20kg , wydasz kupe szmalu a i tak dalej bedzie to ciezki sprzet.
Chyba , że budujesz auto typowo torowe cos na wzor A4 ST i wtedy liczy sie kazdy urwany kilogram masy , ale to inna bajka.
ps.znam kogos kto ma duzo form , ktore pozostały po takim ST (to było piekne i piekielnie szybkie auto a do tego z fajnymi rozwiazaniami technologicznymi jak na tamte lata :lol: )
sportmile
Posty: 1026
Rejestracja: 2010-02-02, 18:03
Lokalizacja: ....
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sportmile »

A ja mysle chlopaki ze bez klatki z lekkimi eleme tami nie wroze sukcesu podczas wypadku i to moim zdaniem podstawowy aspekt dlaczego elementy typu drzwi , klapy i maski bym nie zmienial. Do budy nika prosze bardzo tam jest tak rozbudowana klatka ze mozna sie pokusic ale do normalnego auta bym olal. Sid trzeba bylo dac do kopiowania bodyrs4 z carbonu
Najgorszy Tuning w Mieście
www.sportmile.pl
http://www.facebook.com/sportmile
tel. 792 22 44 84
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

sportmile pisze:A ja mysle chlopaki ze bez klatki z lekkimi eleme tami nie wroze sukcesu podczas wypadku i to moim zdaniem podstawowy aspekt dlaczego elementy typu drzwi , klapy i maski bym nie zmienial. Do budy nika prosze bardzo tam jest tak rozbudowana klatka ze mozna sie pokusic ale do normalnego auta bym olal. Sid trzeba bylo dac do kopiowania bodyrs4 z carbonu
+1
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

buba pisze:
sportmile pisze:A ja mysle chlopaki ze bez klatki z lekkimi eleme tami nie wroze sukcesu podczas wypadku i to moim zdaniem podstawowy aspekt dlaczego elementy typu drzwi , klapy i maski bym nie zmienial. Do budy nika prosze bardzo tam jest tak rozbudowana klatka ze mozna sie pokusic ale do normalnego auta bym olal. Sid trzeba bylo dac do kopiowania bodyrs4 z carbonu
+1
mam w planie zrobić kopie RS4 body ale nie w carbonie
a jeśli kogoś stać na + 10 000 zł to nie ma problemu - więc gra nie warta świeczki
Obrazek
kosiniak

Post autor: kosiniak »

drzwi to moze i tak le klapa czy maska raczej nie bedzie miala wplywu na nasze zdrowie przy wypadku.
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

kosi każdy element wzmacnia, jeden bardziej drugi mniej...


P.S. formy z RS4 to niezły pomysł...
ODPOWIEDZ