S4 B5 2,7bT AZB 2001, Niskie doładowanie

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
mietas
Posty: 42
Rejestracja: 2011-08-08, 16:56
Tytuł użytkownika: Mietas
Lokalizacja: Kostrzyn
Płeć:
Kontakt:

S4 B5 2,7bT AZB 2001, Niskie doładowanie

Post autor: mietas »

Witam

Proszę o opinię na temat niskiego doładowania w przedmiotowym aucie.

Na kanale 115 zaobserwowałem (log zrobiony na 3 i 4 biegu), że wymagane doładowanie wynosi około 1,0 bara natomiast aktualne jest około 0,4 bara.
Na kanale 112 zaobserwowałem (log zrobiony na 3 i 4 biegu), że temperatura sond EGT jest stała w całym zakresie obrotów i wynosi 945 stopni C - nie zaobserwowałem wzrostu tej temperatury w zakresie 945-1035 - być może nie dałem dobrze w palnik.
Na kanale 002 zaobserwowałem (log zrobiony na 3 i 4 biegu), że przepływomierz wskazuje odpowiednio 166g/s na 3-biegu i 212g/s na 4-biegu przy 5000obr/min.

Zaobserwowane błędy to:
16684, 16685 - wykryte przerwy zapłonu na cylindrze 1 - spowodowane spalaniem płynu chłodniczego,
16542 - błąd sondy lambda z lewej strony za katalizatorem B2 S2 sygnał za wysoki.

Nasuwają się pytania - czy po usunięciu w/w błędów doładowanie wróci do poziomu 1bara? oraz czy turbiny ładują poprawnie tylko komputer tak steruje doładowaniem (zaworem N75 lub DV) aby nie doszło do awarii silnika.

Z góry dziękuje za jekiekolwiek opinie
pozdrawiam
mietas
Człowiek rodzi się zmęczony i żyje by odpoczywać.
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

w S4 nie ma wartości EGT (jest w RS4). w 112 kanale sa to o ile dobrze pamiętam wartości maksymalne i są one stałe. co do 0.4 bara to wygląda na tryb awaryjny :?:
Awatar użytkownika
mietas
Posty: 42
Rejestracja: 2011-08-08, 16:56
Tytuł użytkownika: Mietas
Lokalizacja: Kostrzyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mietas »

skalarx pisze:w S4 nie ma wartości EGT (jest w RS4). w 112 kanale sa to o ile dobrze pamiętam wartości maksymalne i są one stałe. :?:
Wydaje mi się, że nie. Ponieważ komputer uwzględnia tę wartość w celu wzbogacania mieszanki gdy w kolektorze wydechowym robi się gorąco.


Informacje uzupełniające do tematu:
Sprawdziłem (poprzez odłączenie wężyka od N75 idącego do WG) jakiego turbiny załądują max bosta - i na vagu pokazało wartość 1,32bara i znowu nastapiło odcięcie (prawdopodobnie poprzez zawory DV). Było to na 4-tym biegu przy około 3,5krpm.
Tak więc turbosprężarki działają :).

[ Dodano: 2011-08-13, 18:46 ]
Ponieważ auto będzie miało ściąganą głowicę potrzebuję informacji co do ilości płynu chłodniczego dla wypełnienia całego układu chłodzenia - silnik AZB jakby to miało jakiś wpływ.
Jeśli chodzi o olej to gdzieś wyczytałem, że wchodzi 6,5 litra - czy to prawda?
I czy trzeba wyciągać silnik aby zdjąć i założyć głowicę?
Ponadto ile wchodzi płynu do wspomagania.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-08-26, 09:53 ]
Tak więc silnik wyjechał z auta - mechanicy stwierdzili, że lepsze dojście do wszystkiego.
Zdecydowałem, że za jednym razem obie głowice dam do sprawdzenia/naprawy bo roboty jest co nie miara.

[ Dodano: 2011-09-05, 14:01 ]
Głowice już po naprawie i sprawdzeniu. Teraz kolej na mechaników aby całość złożyć do kupy...jeszcze z tydzień roboty... ach te czekanie :)

[ Dodano: 2011-09-26, 13:34 ]
Auto już złożone, silnik w łożu. Wróciło doładowanie - w piku ok. 1,2bara.
Jeszcze tylko sprawy wykończeniowe i wszystko będzie git.
Człowiek rodzi się zmęczony i żyje by odpoczywać.
Andyv6
Posty: 2
Rejestracja: 2012-02-12, 19:34
Tytuł użytkownika: AndyV6
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Andyv6 »

Możesz napisać, co poza głowicami zostało zrobione ?
Chodzi mi o doładowanie - bo borykam się z tym samym - sprawdziłem już przewody, czyściłem N75, etc. Do przeładowania ładuje mi max, ile komp chce (do 1,1), po przewladowaniu znów gleba....

Wymieniałeś może węże ciśnienia od turbin przez N75 do Wg ? Albo cokolwiek w tym temacie ?>
Awatar użytkownika
mietas
Posty: 42
Rejestracja: 2011-08-08, 16:56
Tytuł użytkownika: Mietas
Lokalizacja: Kostrzyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mietas »

Andyv6 pisze:Możesz napisać, co poza głowicami zostało zrobione ?

Wymieniałeś może węże ciśnienia od turbin przez N75 do Wg ? Albo cokolwiek w tym temacie ?>
Ja robiłem tylko głowice i wymieniłem wszystkie elementy wchodzące w skład rozrządu.
Po tym zabiegu doładowanie wróciło gdyż już nie było błędów związanych z wypadaniem zapłonów.
Tych przewodów (przy N75) nie wymieniałem ale sprawdzałem czy wszystkie są szczelne - no i były.

Sprawdź jakie masz błędy w sterowniku silnika, może sondy lambda lub sondy egt dają znać o sobie.
Człowiek rodzi się zmęczony i żyje by odpoczywać.
ODPOWIEDZ