waga poszczególnych elementów w S/RS B5

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

waga poszczególnych elementów w S/RS B5

Post autor: LCQ »

Panowie, posiada ktoś informacje co do wagi poszczególnych elementów S/RS4??? (lub sam ważył)??

-błotniki
-maska
-klapa
-drzwi
-fotele
-kanapa
-inne elementy?


tu zarazem prośba do tych co mają części.. (SID postaraj się :mrgreen: ), na pewno przydadzą się niektórym userom takie informacje :-), w końcu każde 50 kg mniej dla Ski to bardzo dużo :mrgreen:, same felgi dają dużo:

np: seryjne Skowe 17" z oponami 225/45/17 ważą ok 25,5 kg (runflatem ok 1,5kg więcej), nie zważyłem samej felgi, ale wydaje mi się że waży ok 14-15 kg... czyli dużo

po zamontowaniu 18" Superleggera z oponami 225/40/18(bez runflata) waga spadła do 18,5 kg (z czego sama felga to ok 8,4 kg)

różnica jest bardzo odczuwalna
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

kupiłem ostatnio wage wędkarska aby ważyć własnie elem, z auta i zawsze zapominam aby kupic baterie :-D
z tego pamieta ze maska ori wzgl. maski carbon to różnica około 5-7 kg
siedzenia np kierowcy to okolo 35 kg bez stelażu
tylnia klapa z avanta to 25-30 kg, a szyberdach to 15-20 kg

przypomnijcie mi w wtorek o baterii
Obrazek
kurzy79
Posty: 147
Rejestracja: 2010-02-02, 20:52
Lokalizacja: Bochnia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurzy79 »

Właśnie miałem zakładać taki temat..............bo kombinuje już od tygodnia co wyciągnąć co podmienić aby zyskać na wadze. Teoretyczne jest tego multum ale właśnie mając wiedze co ile waży można wybrać tylko to co faktycznie w znaczny sposób zredukuje wagę.

Andrzej podajesz wagę siedzenia 35 kg ?? kiedyś jak wyciągałem przednie recaro to w odczuciu cięższy był od mojej żony ( czyli z 60 kg miał jak nic )

Najbardziej ciekawi mnie skąd się bierze waga np RS6 (mój 1950kg) porównują z np A6 Avant 4,2Q tiptronic (1785kg)? Układ turbo da chyba max 30kg a w czym reszta ?
porównując wyposażenie to róznica jest tylko w kołach, hamulcach, siedzeniach i szybach......to daje 150 kg ??
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

hamulce ważą w cholerę, jak miałem RS4 B5 zestaw na przód to w całości(kopyta,zaciski,tarcze 360mm używane,klocki) ważył 43 kg! dla przykładu 6tłoczkowe Brembo/Porsche ważą dokładnie 10kg mniej (śruby,zaciski,klocki,tarcze 345mm nowe), u Ciebie to parę kg więcej
Marcins
Posty: 112
Rejestracja: 2010-08-05, 16:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Marcins »

Czyli co zmieniajac fotele na kubly jest szansa zejsc z wagi o 50kg :evil: ?
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

tak :-), mowa tu o kubłach regulowanych (waga ok 14-16kg/szt), kubły jednolite ważą o wiele mniej, ja miałem kiedyś FK Evolution

http://www.fk-automotive.de/$WS/fk-auto ... e001_1.jpg


ważył coś ok 9 kg :mrgreen: , oryginały są bardzo ciężkie, ale wygodne, mają poduchę a sama elektryka waży dużo
Suchar
Posty: 249
Rejestracja: 2010-03-02, 13:03
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Suchar »

Waga klamotów w kg: (znalazlem gdzieś na dysku po obcemu napisane)

passenger seat - 28.1
Rear Seat backs/cushion/side bolsters/buckles/belts - 27.7
Remove cat back & high flow cats - 25
Stock wheels - 12.7 (1 felga)
Full Size Spare - 22.6 (całe koło zapasowe)
Tools/Floormats/Misc crap - 17.6
Door panels - 14.5
Vortrag Carbon fiber hood - 13.6
Swap driver seat with Recaro Pole Position - 13.6
A/C - 12.7
Dry cell Battery - 12.7
Trunk toolbox/bracket/covers/XM ****/amp/etc - 9
Lighter than stock Front Brakes - 7.7
Aluminum Flywheel - 6.8
Fiberglass trunklid - 6.8
Lighter than stock Exhaust - 6.3
Switch to bfgs in 225/45/17 - 5.5
Lighter than stock DPs - 5.5
Power Window Motors (3) - 3.6
Side airbags - 2.7
Center console - 2.7
Head unit - 2.7
Glovebox - 2.7
Rear speakers - 2.2
Rear Panel - 1.8
asp pulley - 1.4
exhaust brackets - 0.9
sun visors - 0.9
Alarm Horn - 0.5
sunroof - 13.6
Bilsteins/Eibachs - 9
Sound deadening/padding junk under carpet - 6.8
Rear bumper support - 4.5
A4 hollow front sway bar - 3.6
Passenger Airbag - 3.6
Braille Battery - 0.9
CF fenders - 2.7
RS4 steering wheel - 1.4
Koseis (vs ssr comps) - 0.9

Wniosek:
wywalenie zapasu: -22.6
zmiana seryjnych felg na np. OZ Superleggera 17x8:
12.7-7.2=5.5x4 = 22 kg masy nieresorowanej (*8=ok. 176 !!! kg masy resorowanej !!! czyli jakby z wozu wysiadło 2 przeciętnych typów!)
fotel paxa: -28.1
zamiana fotela drivera na superlekki: -20 kg
Te 4 ruchy i mamy ok. -93 kg żywej wagi !!!
Rożnica będzie odczuwalna szczególne w seryjnym wozie, a szczególnie masy nieresorowane zmaleją drastycznie, co się przekłada na znaczną poprawę prowadzenia szczególnie np. w zakrętach.
PS. zapomniałem jeszcze o "driver weight"... tutaj pole do popisu większe, ja ostatnio schudłem z 10 kg, ale jeszcze dychę by się przydało :mrgreen:
Marcins
Posty: 112
Rejestracja: 2010-08-05, 16:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Marcins »

Nie do konca 93kg bo cos na miejsce serii trzeba wrzucic , no chyba ze bedziemy kierowca z kanapy :mrgreen:
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

nie miałem czasu dziś i tak na szybkiego co znalazłem pod ręką (wczoraj dopeiro baterie kupiłem :-)
w wtorek/środa zważę fotele Recaro i zwykłe

klapa tył bez tapicerki
Obrazek

Obrazek

maska przednia bez grilla, zamka, spryskiwaczy i ich wiązki
z grillem i zamkiem to 18,5 kg
Obrazek

Obrazek

Zacisk RS4 B5 z klockami i linka 8,40 x 2 = 16,80 kg
Obrazek

tarcza RS4 B5 360x32mm - 11,75kg x 2 = 23,50 kg
Obrazek

tarcza S4 B5 321x30mm 9,90 kg x 2 = 19,80 kg
Obrazek

radio navigacja :-) S/RS4 B5
Obrazek

podnośnik aluminiowy
Obrazek

Zacisk 6-cio tłoczkowy Brembo pod 18" z klockami 6,61 x 2 = 13,22 kg
Obrazek

tarcza 345x32mm dla tych zacisków powyżej 11,61x2 = 23,22 kg
Obrazek
Obrazek
1kowal1
Posty: 164
Rejestracja: 2010-08-02, 13:08
Lokalizacja: OLSZTYN
Płeć:
Kontakt:

Post autor: 1kowal1 »

dobra to w takim razie co najlepiej wyrzucić z wozu na zawody zeby troszkę go odchudzić
żeby łatwo się wyjeło, a póżniej łatwo oczywiście włożyło na miejsce???
na pewno zapas,tylna cała kanapa,siedzenie pasażera
i coś jeszcze co przynienie spory ubytek wagi i nie będzie problemu z rozkręcaniem/skręcaniem??
Fiko
Posty: 267
Rejestracja: 2011-06-04, 22:38
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Fiko »

Maska, na zawody nie potrzebna
Vorsprung durch technik
1kowal1
Posty: 164
Rejestracja: 2010-08-02, 13:08
Lokalizacja: OLSZTYN
Płeć:
Kontakt:

Post autor: 1kowal1 »

a czy ktos gdzieś wyczytał ile może ważyć eska po całkowitym wybebeszeniu?
sportmile
Posty: 1026
Rejestracja: 2010-02-02, 18:03
Lokalizacja: ....
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sportmile »

hhehe sid czekalem na zdjecie Ciebie na wieszaku :mrgreen:
Najgorszy Tuning w Mieście
www.sportmile.pl
http://www.facebook.com/sportmile
tel. 792 22 44 84
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

sportmile pisze:hhehe sid czekalem na zdjecie Ciebie na wieszaku :mrgreen:
a czego Ty mi życzysz ? :shock:
jeśli tylko wagi chciałeś to 93 kg i staram się zejść z wagi :-P
Obrazek
kurzy79
Posty: 147
Rejestracja: 2010-02-02, 20:52
Lokalizacja: Bochnia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurzy79 »

Andrzej, poważ jak możesz recaro przód i tył
ODPOWIEDZ