D?wi?k silnika mo?e nawet bardziej wydechu w tym samochodzie mia?d?y z wielka ochot? uchylam szyby lub je?d?? z otwartym szyberdachem i do?? cz?sto wy??czam audio a zawsze przywi?zywa?em uwag? do muzyki w aucie.
Generalnie ?wietna konstrukcja w luksusowym wydaniu, ?wietna jako?? wykonania niestety obecne modele s? ju? inaczej produkowane.



Generalnie S8 mia?a je?dzi? zona ale w dniu sprzeda?y Octavi RS zona podj??a decyzj? ?e chce mie? taki samoch?d jaki chce a nie jaki sobie wymy?l? pomyka b -klas? 1.6 turbo PB z pakietem AMG w najszybszym kolorze 😊

Presing na szybkie ogarni?cie eski zmala? na tyle ?e stwierdzi?em ?e ogarn? prawie wszystko na raz 😊Niestety przez zmian? plan?w Samoch?d w wi?kszo?ci czasu wisia? na podno?niku ☹ bo czasu na niego by?o ma?o a kilka temat?w si? zebra?o pomimo sumiennego serwisowania w ASO przez poprzedniego w?a?ciciela i ma?ego przebiegu 138000
Nie b?d? was zasypywa? ton? zdj?? ale kilka wrzuc?.
Wst?pne plany by?y na usuni?ciu problem?w :
Pocenie si? gdzie? z silnika
Stuki w zawieszeniu
Ogarni?cie nagaru w dolocie i kontrola klapek.
I mo?e par? innych drobnostek.
Wysz?o jak zawsze 😊

- Po zdj?ciu kolektora ustalono przyczyn? wyciek?w
Uszczelniacze nastawnik?w, uszczelniacze podstawy obudowy filtra oleju, pokrywy zawor?w
- Wymienione zosta?y
Obie uszczelki dekli – dost?p ?redni – uszczelki oczywi?cie OEM AUDI

Uszczelki nastawink?w OEM AUDI
Uszczelki podstawy filtra OEM AUDI
Uszczelka magistrali olejowej OEM AUDI
Po zdj?ciu pokryw ukaza? si? pi?kny widok praktycznie bez z?og?w


Wed?ug historii samoch?d tylko raz dojecha? do 13000 pomi?dzy wymianami oleju przewa?nie 7000-10000 i olej by? wymieniany. Pami?tajmy ?e producent przewidzia? max 30000 co jest zab?jstwem dla tego silnika w d?ugiej perpektywie.
- Kolektor ss?cy po demonta?u i otwarciu

Przeniesienie nap?du pad?o trac?c kontrol? nad 7 klampkami z 10, sporo syfu w ?rodku.
Nagaru w kana?ach ss?cych troch? by?o ale widzia?em gorsze 😊

Nagar czyszczony urz?dzeniem z Tunapa wraz z ich granulatem + chemia tunap

Kana?y po czyszczeniu
N kolektor ss?cy by?y plany wi?kszych modyfikacji i b?d? szczery nawet by?y przeprowadzone.
Po 3 pr?bach wiem jak mo?na go zmodyfikowa? i albo kupi? u?ywany i przerobi? a nast?pnie zrobi? program albo zainwestuje 7000 na nowy z pietburga.
Na chwile obecn? je?dzi bez klapek i jest wypolerowany w ?rodku – wed?ug sportmile nie wp?ywa to na moc ale mam pewien niedosyt ?e co? bym pogrzeba?

Tr?jnik kolektora w trakcie polerki

Przy okazji,
Sprawdzone zosta?y wtryski i jeden podejrzany wymieniony
Wymieniono – wszystkie cz??ci z AUDI
- uszczelki ??cz?ce kolektor z g?owicami
- uszczelki przepustnic
- ?ruby kolektora
- pcv – jak jest uszkodzony to si? syf w dolocie robi
- przew?d spinaj?cy pcv z g?owicami – zmieniono na silikonowy
- porting przepustnic i ich czyszczenie
Oczywi?cie tematy podstawowe te? zrobione
?wiece, cewki, oleje, filtry powietrza, wymiana przewod?w podci?nie? na silikonowe, wymieniono 6 kostek kt?re si? podda?y od temperatury , p?yn ch?odniczy , czynnik klimatyzacji.
Zawieszenie najbardziej da?o w ko??. Historia d?uga z kilkunastokrotnym rozkr?caniem miech?w i ich sprawdzaniem.
Generalnie co? puka?o z lewej mocnej z prawej mniej wiec wymieniono ( meye/lemforder)
- dr??ki kierownicze
- ko?c?wki kierownicze
- 4 g?rne wahacze
- tuleje stabilaztora ( generalnie same tuleje nie wyst?puj? tylko kpl ze stabiliaztorem) ale jedna firma febest produkuje zamiennik i ca?y ?wiat na tym je?dzi 😊
- lewy wahacz no?ny prosty
- ??czniki przednie stabilizatora
Oba przednie miechy by?y 2 lata po regeneracji – ci?nienie trzyma?y itp.
- Sprawdzono przek?adnie kierownicz?
- wymieniono zawieszenie kompresora ( ma rok po regeneraji )
Puka?o dalej ….
Zacz?li?my szuka? problem?w w miechach , jeden z moich diagnost?w jest mistrzem w mercedesach wi?c pneumatyk? w audi te? ogarnia ale po mojej esce doktorat mo?e napisa? i ja tez 😊
Generalnie by?o sporo bezsensownych koszt?w ale sprawa zako?czona sukcesem.
Wcze?niejsze regeneracje by?y zrobione w renomowanej Warszawskiej firmie na chi?skich poduszkach a problem tkwi? dok?adnie w tulejach tych poduch i to one powodowa?y pukania.
Nie maj?c zaufania kupi?em u?ywane miechy od s8 i nasta?a cisza.
Nie chc?c mie? problem?w kt?re mnie mocno zm?czy?y odda?em jeden do regeneracji i jest super drugi by? prawie nowy 😉
Hamulce z ty?u by?y tak na 30% wi?c postanowi?em wymieni? kpl prz?d i ty?
- hamulce prz?d 385mm – tarcze wysoko naw?glane + sportowe klocki
- hamulce ty? 335 mm – tarcze wysoko naw?glane + klocki brembo premium
- wymieniono p?yn hamulcowy.
Karoseria
- przedni zderzak i tylny nosi?y niewielkie ale widoczne ( z bliska 😊 ) ?lady zadrapa? kamyczk?w itp
- oba przedni b?otniki mia?y niewielki zarysowania
Postanowi?em odda? S8 do naszej firmowej lakierni gdzie ch?opaki przywr?cili dawny wygl?d 😊
Teraz samoch?d wygl?da bez wstydu.
Ko?a letnie 20” by?y w kolorze identycznym jak nadwozie i nie powiem szuka?em innych i codziennie przez co najmniej miesi?c wetowa?em og?oszenia.
Jednak ?adne k?? nie spe?ni?y moich oczekiwa? albo wz?r ?redni albo waga wysoka a fabryczne felgi to kute ko?a o wadze 12kg sztuka.
Felgi oddane do regeneracji i polakierowane proszkowo lakierem od Porsche
Pewnie zapomnia?em o kilku tematach bo nie robi?em ?adnego specjalnego podsumowania ale pracy by?o sporo obecny stan samochodu naprawd? TOP.
Co dalej….
Korekta lakieru + ceramika
Mo?e kolektor ss?cy + podk?adki termiczne i soft
Tylne ko?c?wki w lakier czarny po?ysk – foliatech
Detailing wn?trza + nowe dywaniki
Wymiana z??cza elastycznego wi?c wymiennie oba i zrobi? pewien mod wydechu – nie mog? si? doczeka?.
Wymiana przycisk?w od szyb w drzwiach kierowcy ( czekam a? dop?ynie orygina? )
Pierdo?y jakie?…
S8 ?miga chyba nawet lepiej ni? to sobie wyobra?a?em na jak d?ugo nie wiem 😊 jak b?d? si? nudzi? to mo?e wr?c? do rs6 c5 np. w sedanie a mo?e co? innego
Stay tuned