Problem, drgania karoserii przy 1800-2000rpm 4.2BBK

4.2 / 3.0 / 2.9

Moderatorzy: buba, Mod-Team

nurek
Posty: 11
Rejestracja: 2020-09-27, 16:42
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Problem, drgania karoserii przy 1800-2000rpm 4.2BBK

Post autor: nurek »

Cześć,

Posiadam audi s4 b6 z silnikiem BBK z 2004r.

Mam problem z drżeniem karoserii zaczynających się przy 1800 i do 2000rpm.

Miesiac temu kupilem auto sprowadzone od Szwajcara z przebiegiem 200k udokumentowanym.

Oddałem auto do mechanika w celu wymiany kompresora klimatyzacji, w tym samym czasie zostały wymienione też świece na nowe, wymiana oleju i filtrów.
Polecili mi od razu wstawić podkladkę pod kolektor ssący ktorą zakupiłem od SID-a i została zamontowana.

Po wyjeżdzie z warsztatu auto dziwnie drga w wyżej podanym przedziale obrotów.
Kiedy delikatnie naciskam pedał gazu a obroty zblizają się do 1800 zaczyna rezonować buda i tak do 2000rpm. Czy to na postoju czy podczas jazdy pod obciązeniem jest to samo, czy przy wcisniętym sprzęgle czy bez.
VCDS nie pokazuje błędów.
Myślałem może że to wina poduszek silnika czy skrzyni i próbowałem ustawić auto pod dość ostrą górkę i z górki i diagnozować te rezonowanie i czy tak czy tak auto drga tak samo.

Nie mam pojęcia co może byc nie tak, pomożecie co jeszcze mogę zrobić by zdiagnozować ten problem ?

Dzięki z góry za info.
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

Pierwsze co przychodzi mi na myśl jeśli nie wywala błędów to dwumasa. Co z nią? Była wymieniana, jest jakiś ślad na to w dokumentacji?
nurek
Posty: 11
Rejestracja: 2020-09-27, 16:42
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: nurek »

Nie ma nic w dokumentacji na temat dwumasy.

Dwumasa według mnie zachowuje się ok, nic nie stuka jest cicho.

Czy po wizycie w warsztacie moglo dojść do uzkodzenia koła nie dotykając się skrzyni i tylu silnika?
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

Jeśli nie grzebali nic przy skrzyni to nie widzę uzasadnienia. Cewki wymieniałeś czy zostały stare? Jeśli tak to czy zamieniałeś je miejscami? Generalnie problem takich drgań może mieć różne przyczyny - jak rozumiem w warsztacie nie mają nic do powiedzenia na ten temat?

Odnośnie zakupu auta to jeśli nie sprawdzałeś kompresji na cylindrach to zrób to jak najszybciej.
nurek
Posty: 11
Rejestracja: 2020-09-27, 16:42
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: nurek »

Tak wlasnie w warsztacie nie mają nic do powiedzenia.

Cewek nie wymienialem bo nie wywala zaplonów.

[ Dodano: 2020-09-27, 18:24 ]
A odnośnie kompresji to była sprawdzana ale tylko na zimnym i wychodzilo 9 - 9,5 rozumiem że na ciepłym wyjdzie nieznacznie wiecej i że nie jest to dobrym wynikiem, ale czytalem gdzieś że jesli na ciepłym jest 9-10 to się pojeździ jeszcze, a mi na zimnym tak wyszło.

Objeździłem troche po Polsce i nie było co kupić, same ulepy wyszpachlowane od góry do dołu, tutaj przynajmniej mam tylko jedne drzwi malowane a tak cała w oryginale, szyby w oryginale, błotniki, maska, klapa, drzwi nic nigdy nie było odkręcane od nadwozia - kupiłem taką bo kiedyś przy sprzedaży nie będę miał problemów, teraz wszyscy z miernikami jeżdzą.

Tylko albo nawet aż ten jeden problem mam i mnie to strasznie denerwuje, dodam że wrzuciłem LPG i czy na BP czy LPG drgania są takie same w tym samym przedziale rpm.
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

9 to już wartość serwisowa, a różnica między cylindrami może wynosić 3 bary. Jeśli na każdym garze masz około 9 to silnik jest po prostu równomiernie wyeksploatowany, ważne by nie było dużych różnic, chociaż mi już 9-9.5 u mnie nie dało spać. :mrgreen:
Czyli rozumiem, że ten problem zaczął się od zainstalowania LPG? Mimo wszystko uparłbym się na kończącą się dwumasę, ale to tylko moje gdybania. Generalnie trzeba szukać najpierw tam gdzie było grzebane.
nurek
Posty: 11
Rejestracja: 2020-09-27, 16:42
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: nurek »

Nie problem zaczął się wcześniej przed instalacją, instalację wrzuciłem tydzień później.

Jeszcze raz tym razem to już sam zdjąłem kolektor i posprawdzalem uklad podcisnieniowy czy gdzies nie ma jakiś nieszczelności i wszystkie wężyki są okej od razu poczyściłem przewody odmy oraz sama odme, również wymieniłem dwa zaworki zwrotne olejowe te pod deklem pod kolektorem i złożyłem wszystko z dbałością odpaliłem autko i to samo - dalej rezonuje budą.
Awatar użytkownika
schockvvave
Posty: 108
Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
Lokalizacja: Tbg/Mielec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: schockvvave »

9 to już graniczne zużycie dopuszczalne, poniżej 9 już piszą o remontach. natomiast ostatnio ktoś pisał że było 6,7 i na hamowni 300KM i że jechala normalnie :D Nie słyszałem żeby w BBK na wszystkich cylindrach kompresja była równa xD
miedzy 10 a 14 jest ok, ale chyba nigdy żadna tyle nie miała :D żartuje oczywiście.

ciekawe że piszesz o zjeżdzeniu polski zwlaszcza że na podkarpacie masz niedaleko, a do mnie dalej nikt nie dzwonił aani nie odwiedził ;p pewnie dlatego że cena jest zaporowa.

potwierdzam to co mówi wizard, wychodzi jakby dwumasa, często wibracje przenoszą się na bude.
na temat wypadania zapłonu, no raczej nie bo za każdym razem w jednym przedziale obrotów to musiałby być jakiś wyjątkowy cud. chyba że któraś zaczyna nie domagać ale na tyle że jescze checka nie wywala...

Czekaj czekaj.
mówisz że wymieniali kompresor klimy? to nie takie hop siup. jak to wyjęli? nie chce pisac herezji. RSK wymieniał na pewno i by Ci cos w tym temacie pewnie powiedział.
https://www.youtube.com/watch?v=WGpeqMrydE0 tu masz film i silnik jest podwieszony,

cos mi mowi ze przy wymianie mogli cos namieszac.
nurek
Posty: 11
Rejestracja: 2020-09-27, 16:42
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: nurek »

Tyle ze 9 -9,5 bylo mierzone na calkiem zimnym silniku - wiec jak pisalem na cieplym ponad dyszke pewnie by wyszlo.

Ja szukalem b6, widzialem Twoje ogloszenie.


Dodam że wymienili mi kompresor który był zatarty i nie wyczyscili ukladu i ten nowy nie zadziałał, pewnie jak juz się dowiedzialem z innego źródła od razu po włączeniu też się zatarł od syfu w ukladzie - także tacy partacze.

Kompresor wyciagali zdejmując pas przedni, inaczej chyba dojscia nie ma.
Awatar użytkownika
schockvvave
Posty: 108
Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
Lokalizacja: Tbg/Mielec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: schockvvave »

Bardziej mialem, na mysli sanki i te sprawy, bo skoro na filmie motor jest podwieszony to bardzo mozliwe ze po cos sie to robi, a nie chce głosić herezji ale kojarzy mi sie cos z sankami.
Lol jak wymienili nie plukajac dokladnie ukladu i nie wymieniali zaworu rozpreznego czy jak mu tam Taki pomaranczowy, i filterek tam jedt chyba to goscie nie powinni sie w ogole zabierać. Wiec tak prawdopodpbnie nowy kompresor mogl sie juz zatrzec.

Przy 200k taka kompresja to i tak lepszy wynik.
I co mowiles im juz ze nie dziala? Co oni na to
nurek
Posty: 11
Rejestracja: 2020-09-27, 16:42
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: nurek »

Sami powiedzieli ze coś jest nie tak i że nie działa, że to możliwe że wina spręzarki lub coś z elektryką. Zadzwonilem do elektryka i zapytalem czy jest mi w stanie sprawdzić już bez rozbierania ryja czy sygnal do sprezarki (zaworku otwierajacego) dochodzi, od razu mi powiedzial ze jak nie wyczyscili po zatartej sprezarce ukladu to po montazu nabiciu i wlaczeniu, nowa sprezarka od razu się zatarła że tak się dzieje. W tym momencie szukam zakladu gdzie zrobią mi pelen serwis wymiany wraz z czyszczeniem ukladu, wymiana chlodnicy bo podobno trzeba oraz skraplacza i coś tam jeszcze (gdzies tak wyczytalem) i dopiero wtedy po montażu i nabiciu klima będzie smigać.

BTW jakie sprzęglo i dwumase polecacie kupic i zamontować?
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

Kupiłem do siebie sprzęgło LUKa i dwumasę czyli takie jak były seryjnie. Można pokusić się o obicie kewlarem dwumasy albo w ogóle pójść w jednomas kosztem komfortu jazdy ale na pewno byłaby żwawsza. Generalnie czaję się na kilka gratów od JHM w tym na https://jhmotorsports.com/jhm-forged-ch ... b7-s4.html lub https://jhmotorsports.com/jhm-lightweig ... b7-s4.html i jakiegoś spieka do tego. 8-) Niestety u mnie to marzenia na 2021 rok, ale może Ty się skusisz?
Awatar użytkownika
schockvvave
Posty: 108
Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
Lokalizacja: Tbg/Mielec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: schockvvave »

Jak juz to tarczy sprzegla xd
Jak zalozysz jedno.as to dopiero mozesz miec wibracje.
Ja zalozylem swego czasu sztywna tarcze i nowy docisk sachsa do.tej tarczy i nie dalo sie jezdzic normalnie. Wiec zalozylem serie z luka.
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

Tak, tarczy sprzęgła oczywiście. Praca do późna kończy się takimi postami. :lol: To, że na jednomasie są większe wibracje i o wiele mniejszy komfort jazdy to wiadomo, ciekawi mnie jak zachowywałoby się auto na takim zestawie od JHM, jakie byłyby wrażenia z jazdy, jaka reakcja na gaz i czy warto wydawać pieniądze na akurat to od nich?
Awatar użytkownika
schockvvave
Posty: 108
Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
Lokalizacja: Tbg/Mielec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: schockvvave »

w teorii wiemy lżejsze koło zamachowe pozwoli jej wkręcać się żwawiej na obroty, natomiast po odpusczeniu gazu sama z siebie też będzie wolniej schodzić. o wibracjach itd no to widzisz jak juz ma jakieś i wyczuwa to tam się nie ma co oszukiwać.


ja na sztywnej tarczy nie mogłem zaparkować bo nie było czegoś takiego jak pół sprzęgło ;p

a na JHM powinny byc filmiki z takiego ich zetsawu.
MI się marzy kompresor kit od nich ale coraz bardziej stwierdzam że nie ma sensu xd
ODPOWIEDZ