Remont generalny BBK

4.2 / 3.0 / 2.9

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Remont generalny BBK

Post autor: Wizard »

Witam Panowie,
Moje BBK woła o remont. Pali jakieś 1.5-2 litry oleju na 1000km i niska kompresja na cylindrach. Liczę się z tym, że kwota naprawy to około 20 tysięcy (pierścienie, panewki, rozrząd, wariatory, głowice i uszczelnienie motoru). Tak naprawdę jedyne co spędza mi sen z powiek tulejowanie bloku, bo to kolejna niemała kwota, którą trzeba byłoby dołożyć do tych 20k - nie mam pewności czy gładzie na pewno trzeba będzie robić, jednak jest to prawdopodobne. No ale do rzeczy - przyszło mi do głowy by ewentualnie, w razie potrzeby kupić słupek od 4.2 CAUA i przełożyć osprzęt, który się da/dokupić co trzeba lub po prostu włożyć ten motor od S5. Co o tym sądzicie? Wiem, że to FSI i ecu musiałoby być wtedy też z S5. Czy blok BBK i CAUA różnią się bardzo? Czy można by je w ten sposób podmienić? Czytałem, że oprócz gromadzącego się nagaru w 4.2 FSI nie ma aż takiego problemu łykania oliwy i nietrzymania mocy stąd przyszło mi na myśl by zastąpić BBK tym silnikiem od S5. Prawda to? Nie wchodzi w grę żadne 2.7 Bit, ma być wolnossące V8 4.2. Co sądzicie? Im człowiek bardziej kombinuje tym gorzej często wychodzi. Zastanawiam się po prostu nad najlepszym rozwiązaniem.
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

to juz bym szedł w dół chyba i to stare v8 ładował z 100 :-))
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

Jeśli pije tyle oleju to masz kratery na gładziach i tulejowanie jak w banku... byli zawodnicy co wpakowali nowe pierścienie panewki itd, bo niby tylko lekkie ślady na gładziach były i pomogło na chwile i to nie do końca, bo oliwę dalej żarło... Niektórzy szukali bloku na podmiankę i nie znam przypadku zakończonego powodzeniem, nie ma niepodrapanych.
Jako były włąściciel cudownego BBK moim zdaniem (jesli odrzucasz 2.7) to starsze V8 na pasku albo silnik z RS4 B7, z tego co się dowiadywałem to nowszych motorów nie ożenisz elektronicznie z tym nadwoziem.
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

Dzięki za odpowiedzi, Panowie. No właśnie też tak uważam, że jaranie takiej ilości oleju to prawie gwarant tego, że tulejowanie będzie konieczne. Byłem tym swoim padłem ( ;-) ) kilka tygodni temu na hamowni - wypluła 299 koni oraz 370 momentu, spodziewałem się znacznie gorszego wyniku. Podczas pomiaru kiedy wchodziła na obroty (od jakichś 4 tysięcy) nie widziałem prawie auta, tak dymiła. Jak stary diesel :lol: Kupiłem auto, takie jakie chciałem od wielu lat i liczyłem się z tym, że będzie silnik do roboty. Przed zakupem tego egzemplarza oglądałem kilka i wszystkie były w stanie mocno takim sobie. Co do bloków z BBK - także nie słyszałem o takim gdzie gładzie byłyby w dobrym stanie, zawsze jest coś, stąd moje pytanie o blok z S5 4.2, no ale jak nie da się wpakować tego motoru to nie ma tematu w takim razie. A co do tego z RS4 B7 - tam był problem z nagarem, oliwy też lubiło często pochlać, te BNSy są wyraźnie lepsze czy nazwijmy to kupując używkę BNSa ryzykuję mniej niż kupnem używki BBK?
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Na pewno mniej ryzykujesz. BNS jest już znacznie poprawioną jednostką.
Awatar użytkownika
schockvvave
Posty: 108
Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
Lokalizacja: Tbg/Mielec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: schockvvave »

pawel, jak to nie ożenisz elektronicznie z nadwoziem.? Rozumiem to tak, że wiązka do przerobienia, albo kupienia z wiązką od silnika któy ma być + ECU i kolejne rezanie wiązki żeby grało z resztą ;p czyli z kokpitem itd?

jak 2.7 wkładają to i np chyba v8T by się dało :P

Remont drogi, BNS drogi, a i wiesz że nie wiesz jaki kupisz xD
swoją drogą jak ze spalaniem oliwy w bns'ie ? skoro tyle nagaru w fsi się robi to też na pewno doi olej.
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

schockvvave pisze:jak 2.7 wkładają to i np chyba v8T by się dało :P
Kupując to auto oprócz pewnej wartości sentymentalnej do tego modelu sprzed kilku lat sugerowałem się dźwiękiem silnika. Wolnossące 4.2 V8 od Audi ma wg mnie piękny dźwięk, V8 TT to prawdziwa petarda, ale dźwiękowo moim zdaniem mocno średnio, a i cenowo taki swap nawet jeśli realny technicznie do wykonania to dla mnie nie do przyjęcia.
schockvvave pisze:Remont drogi, BNS drogi, a i wiesz że nie wiesz jaki kupisz xD
Właśnie to jedyna rzecz, która przemawia za remontem mojego 4.2 z S4. Remontując wiem co będę miał, a koszty naprawy podobne jak używka BNS. Z drugiej strony auto z motorem od RS4 jechałoby zdecydowanie lepiej.

Mam jakiś pomysł na to kto zrobiłby taki remont/swapa, a może Wy znacie kogoś godnego polecenia? Wchodziłby w grę cały kraj, wyłączając Polskę południową, bo to ciut za daleko.
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Tylko ze BBK nie doprowadzisz do ideału pod względem spalania oleju żadna kasa nie naprawi tego motoru, a BNS już tak.
Jarek-LT
Posty: 26
Rejestracja: 2018-03-04, 20:37
Lokalizacja: kosmos
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT »

Ja zaryzykowałem i wstawiłem odkupiony silnik z RS4 B8 czyli CFSA - 450KM do starej budy C5.

Na dzisiejszy dzień nie zamienił bym tego silnika na żaden inny, wozu też.
Olej- nie wiem co to takiego, wymiana co 10k i zero dolewek... :lol:

Jakby co jestem z zachodniopomorskiego.
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

Z tym, że 4.2 V8, a BBK w szczególności będzie brało trochę oleju jestem pogodzony. Słowo klucz to 'trochę'. :mrgreen: 200-300 ml na 1000 przejechany to jeszcze rozumiem, przy pałowaniu i latem - 500. No spoko, ale więcej to już słabo. Wiem, że luźno pasowany motor ale 1 litr na 1000 jak dopuszcza producent to trąca lekką przesadą. W tej chwili mój 'dwusuw' :lol: oczekuje na konkretną decyzję - remont tego co mam pod maską albo BNS. Chyba nic więcej mądrego się nie wymyśli. Raczej odrzucam ładowanie starszych 4.2, te ANK z S6 i inne odpadają.
Awatar użytkownika
schockvvave
Posty: 108
Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
Lokalizacja: Tbg/Mielec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: schockvvave »

ja mam tak, jak jade i na fisie mi zapisczy i widze ze to tylko olej to sie ciesze xD

pisalem to już raz gdzieś i napisze jeszcze raz, nawet jak zrobisz remont dalej bedzie pila olej. surveyor robil, niebieski708 tez robił. i dalej piły. i to nei było 300ml xD tylko 500 wiec dla mnie juz bez roznicy czy 500 czy 800.
2.0 tfsi potrafilo brac wiecej xD

no to zostaje Ci ten BNS,
jak południowa polska odpada to nie znam nikogo xD

JArek LT weż opisz dokładnie ten swap ;p
swego czasu mieliśmy uturbiać wolnossace V8, gadalismy na pw pamiętasz xD ?

Zrobił byś tego swapa na cfsa? kurla po c*uj robiłem ten rozrząd ;(((
_małyTM_
Posty: 37
Rejestracja: 2016-01-23, 16:05
Lokalizacja: wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: _małyTM_ »

Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

o właśnie chciałem to wrzucać ale zapomniałem kto to robił :D
Awatar użytkownika
schockvvave
Posty: 108
Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
Lokalizacja: Tbg/Mielec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: schockvvave »

Super pany, na dobitke, w cenie rozrzadu i roboty to bym juz silnik mial... ja pierdole xD
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

O CFSie z RS4 czy RS5 z B8 nawet nie pomyślałem, dzięki za podpowiedź! Co ciekawe jego ceny są niższe od BNS (niewiele, ale zawsze). Co do palenia oleju przez BBK/BHF/BAT to wiadomo, że piją, ale nie zawsze (chociaż często :mrgreen: ) są to ilości powyżej 500. Znam przypadek, że było to właśnie 200 ml jednak auto było w jednych rękach bardzo długi czas i to też trochę inna sprawa. Zostało podjąć decyzję w którą stronę pójść, na pewno będę informował na bieżąco o postępie i wyniku prac, na cokolwiek decyzja by nie padła. :-)

Jarek-LT - poszło PW. :)
ODPOWIEDZ