Kontrolka oleju s6 c5

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Mortiis
Posty: 47
Rejestracja: 2013-07-17, 10:27
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Kontrolka oleju s6 c5

Post autor: Mortiis »

Witam, Pany podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka oleju na czerwono I tak przejechałem parę metrów zanim zgasilem auto, olej jest I nie jest przepracowany. Szykuje się kapitalka? Czy może czujnik padł? Nie mam możliwości podpięcie pod kompa bo nie jestem u siebie.
Arthur
Posty: 72
Rejestracja: 2012-11-05, 13:48
Lokalizacja: krakow
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Arthur »

na kompie i tak nic nie zobaczysz, manometr zamiast czujnika i pomiar ciśnienia, może czujnik, okablowanie, niski poziom oleju, smok zatkany...
quattro-service.pl
Mortiis
Posty: 47
Rejestracja: 2013-07-17, 10:27
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Mortiis »

Więc tak, dzisiaj odpaliłem i kontrolka znikła przejechałem sie kawałek i kontrolka się nie zapaliła, czekam na aż warsztat otworzą i na pomiar ciśnienia.

[ Dodano: 2020-03-09, 11:50 ]
Na chwile obecną nikt nie jest wstanie mi sprawdzić ciśnienia oleju bo nie ma miejsc :-/ a potrzebuje dostać się do pracy, z tego co zaobserwowałem to na biegu jałowym nic nie wyskakuje po przekroczeniu 2000 obr zapala się kontrolka ciśnienie oleju ale czasami gaśnie a czasami nie po zgaszeniu auta i odpaleniu nic się nie pojawia, dopiero znowu po przekroczeniu 2000 obr pojawia się kontrolka.
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

znajac grupe VW, to po prostu poniżej 2 tys rpm nie jest mierzone ciśnienie oleju, stąd brak kontrolki.
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

tak jest na bank ze dopiero powyzej 2 sie zapali :-)) czyli nic dobrego
Mortiis
Posty: 47
Rejestracja: 2013-07-17, 10:27
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Mortiis »

Panowie powiedzcie o co chodzi, w nocy przepaliłem ese i nic poczekałem aż się trochę zagrzeje lekko gaz do 2 tys nic, 2,5 tys nic, przegazowałem do 3 tys i później do 4 tys tez nic żadnej kontrolki, krótka jazda tak do 2,5 tys na biegu nic, i tak pojeździłem chyba z 40 kilometrów 20 miasto 20 autostrada i nic, i w tym momencie zgłupiałem bo na pewno samo się nie naprawiło, co nie zmienia faktu że jade na pomiar ciśnienia oleju, napiszcie jak to powinno być prawidłowo zrobione.
RobertZ1993
Posty: 74
Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RobertZ1993 »

Cześć!

Wykręcasz czujnik oleju, wkręcasz manometr do pomiaru ciśnienia.
Zaczynasz pomiar na zimnym silniku, sprawdzasz jakie wartości wskazuje manometr (bieg jałowy i zadane obroty).
W oczekiwaniu, aż silnik się rozgrzeje do temperatury kontrolujesz wskazania na manometrze (czy nie pojawiają się nagłe spadki).
Robisz pomiar na silniku rozgrzanym do temperatury roboczej (bieg jałowy i zadane obroty).
Porównujesz wyniki uzyskane zimnym i ciepłym silniku, na biegu jałowym i przy zadanych obrotach, z wartościami podanymi przez producenta (obroty przy jakich należy wykonywać pomiar oraz wartości jakie powinny być uzyskane na biegu jałowym i przy zadanych obrotach znajdziesz w "Sam naprawiam", ElsaWIN i AutoData).

Pozdrawiam, Robert
ODPOWIEDZ