4.2 BBK pytań parę :) Nie dla fanów 2,7
4.2 BBK pytań parę :) Nie dla fanów 2,7
Cześć,
krótkim wstępem !
Tak wiem ch... silnik
Tak wiem je olej jak oszalały
Tak wiem nie trzyma mocy
Tak wiem szkoda kasy na jego naprawę
Tak wiem przegrzewa się
Tak wiem jest lepszy silnik i jest to 2.7 BiT
Tak wiem pewnie znajdziecie jeszcze milion powodów dla którego mam tego nie robić.
A teraz do rzeczy:
1.auto stoi u mechanika sprawdzali rozrząd, może ktoś zerknąć na to co od nich otrzymałem i powiedzieć co tam widzi?
http://imageshack.com/a/img921/6423/MJv1ut.jpg
http://imageshack.com/a/img924/8025/30vJ2u.jpg
http://imageshack.com/a/img924/7139/JeUHsR.jpg
2.Czy możliwe że poduszka pod silnik kosztuje aż 1300 z ASO? podobno zamienników brak.
3.Jakim olejem go zalewacie ?
4.
krótkim wstępem !
Tak wiem ch... silnik
Tak wiem je olej jak oszalały
Tak wiem nie trzyma mocy
Tak wiem szkoda kasy na jego naprawę
Tak wiem przegrzewa się
Tak wiem jest lepszy silnik i jest to 2.7 BiT
Tak wiem pewnie znajdziecie jeszcze milion powodów dla którego mam tego nie robić.
A teraz do rzeczy:
1.auto stoi u mechanika sprawdzali rozrząd, może ktoś zerknąć na to co od nich otrzymałem i powiedzieć co tam widzi?
http://imageshack.com/a/img921/6423/MJv1ut.jpg
http://imageshack.com/a/img924/8025/30vJ2u.jpg
http://imageshack.com/a/img924/7139/JeUHsR.jpg
2.Czy możliwe że poduszka pod silnik kosztuje aż 1300 z ASO? podobno zamienników brak.
3.Jakim olejem go zalewacie ?
4.
Ostatnio zmieniony 2020-01-18, 18:18 przez rampaw92, łącznie zmieniany 1 raz.
ori poduszka jest tak droga i bez zamienników bo jest z wbudowanym czujnikiem.rampaw92 pisze:Możesz rozwinąć temat z poduszką bez czujnika i emulatorem ? :)jdf1 pisze:poduszka tyle kosztuje (jest z czujnikiem). Można zastosować inną (bez czujnika) i emulator
Ja zalewałem LiqiuMoly 10w60
Można kupić z innego 4.2 (trzeba dobrać pasującą) i trzeba wpiąć we wtyczkę czujnika emulator, żeby nie waliło kontrolką check na desce
[ Dodano: 2020-01-18, 18:51 ]
https://jhmotorsports.com/products/engi ... 7-rs4.html
na przykład takie coś
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Ktoś raczej grzebał w kompie i źle usunął kody błędówlukaszBBK pisze:kontrolki nie będzie Ci wyświetlało na desce bo sam mam urwane 2 czujniki i jeżdżę, błąd będzie widoczny tylko pod komputerem

Olej 5W40 ewentualnie 5w50 styka, 10W60 tylko na lato, może dla układu korbowo-tłokowego byłby OK, ale cały rozrząd to tak średnio na takim smarze...
Dzięki panowie, za odpowiedź :)
mechanik zaleca właśnie 5w40.
Co do poduszki chyba skuszę się na ASO dostałem rabat na poziomie 21% więc można pomyśleć...! jaby coś to służę pomocą :D
Znacie jakiegoś magia który zrobi Pop and Bangs?
czy to ma jakiś negatywny wpływ na silnik?
[ Dodano: 2020-01-22, 22:34 ]
mechanik zaleca właśnie 5w40.
Co do poduszki chyba skuszę się na ASO dostałem rabat na poziomie 21% więc można pomyśleć...! jaby coś to służę pomocą :D
Znacie jakiegoś magia który zrobi Pop and Bangs?
czy to ma jakiś negatywny wpływ na silnik?
[ Dodano: 2020-01-22, 22:34 ]
Właściwie u mnie na desce nic nie ma a od roku wiem że powinienem coś z tą poduszką zrobić? Moze Luk ma racje ?pawelosinski83 pisze:Ktoś raczej grzebał w kompie i źle usunął kody błędówlukaszBBK pisze:kontrolki nie będzie Ci wyświetlało na desce bo sam mam urwane 2 czujniki i jeżdżę, błąd będzie widoczny tylko pod komputeremW serii wali checkiem.
Olej 5W40 ewentualnie 5w50 styka, 10W60 tylko na lato, może dla układu korbowo-tłokowego byłby OK, ale cały rozrząd to tak średnio na takim smarze...
- schockvvave
- Posty: 108
- Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
- Lokalizacja: Tbg/Mielec
- Płeć:
- Kontakt:
ten rozrząd to masz troche rozjechany, ja niepotrzebnie zmieniając miałem -2 i -6
a po robocie mam 0 i 1 lub 0 i 2
no brak ale te poduszki sa angielskiej firmy i gdzieś tam na fb widziałę mze one stoją po 500 pare złotych
to są te olejowe.
u mnie teraz chyba jezdzi na motulu 5w40
wczesniej lalem liqui moly high tech chyba? 5w40i tego oleju mniej pila niz tego motula.
a po robocie mam 0 i 1 lub 0 i 2
no brak ale te poduszki sa angielskiej firmy i gdzieś tam na fb widziałę mze one stoją po 500 pare złotych
to są te olejowe.
u mnie teraz chyba jezdzi na motulu 5w40
wczesniej lalem liqui moly high tech chyba? 5w40i tego oleju mniej pila niz tego motula.
Okazało się że miałem rozwalony slizg całe szczęscie że nie wszedł nigdzie i nie narobił szkody :) najwyższa pora była na wymianę rozrządu.
Za jednym zamachem robie wszytskie uszczelki w silniku
uszczelki klimy
pompy wspomagania
olej w skrzyni
i dodatkowo podkładki od SIda + filtr K&N
i zdaje się też motula kupiłem 5w40
Myślałem nad wywaleniem katów i jakiś fajny program ale auto jeździ za granicą i nie chciałbym tam płacić mandatów ^^
Na coś jeszcze warto zwrócić uwagę ?
Co mógłbym zrobić przy okazji ?
Poduszki zamówiłem ori z ASO mam nadzieje że znowu posłużą przeszło 200k
Co w temacie nagaru w kolektorze wiem że to MPi nie FSI ale róznie ludzie piszą?
Za jednym zamachem robie wszytskie uszczelki w silniku
uszczelki klimy
pompy wspomagania
olej w skrzyni
i dodatkowo podkładki od SIda + filtr K&N
i zdaje się też motula kupiłem 5w40
Myślałem nad wywaleniem katów i jakiś fajny program ale auto jeździ za granicą i nie chciałbym tam płacić mandatów ^^
Na coś jeszcze warto zwrócić uwagę ?
Co mógłbym zrobić przy okazji ?
Poduszki zamówiłem ori z ASO mam nadzieje że znowu posłużą przeszło 200k
Co w temacie nagaru w kolektorze wiem że to MPi nie FSI ale róznie ludzie piszą?
schockvvave pisze:ten rozrząd to masz troche rozjechany, ja niepotrzebnie zmieniając miałem -2 i -6
a po robocie mam 0 i 1 lub 0 i 2
no brak ale te poduszki sa angielskiej firmy i gdzieś tam na fb widziałę mze one stoją po 500 pare złotych
to są te olejowe.
u mnie teraz chyba jezdzi na motulu 5w40
wczesniej lalem liqui moly high tech chyba? 5w40i tego oleju mniej pila niz tego motula.
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
- schockvvave
- Posty: 108
- Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
- Lokalizacja: Tbg/Mielec
- Płeć:
- Kontakt:
ja u siebie raczej mam zostawione pre katy a tylnych nie ma. fajnie brzmi.
co do nagaru, nie powinno go byc.
z ciekawosci robiles kompresje?
Z tym filtrem to ja bym se chyba odpuscil xD
Musialbys odizolowac to calkiem zeby to mialo sens. Mówisz o stożkU?
no to jak rozrzad do wymiany to obadaj te wariatory.
pasek na przodzie zobacz i rolki napinacza i prowadzaca
podcisnienia wszystkie
zaworki olejowe pod kolektorem sa chyba 3.
kolektor czyli slynne klapy
dwumas tarcza docisk,
to manual czy automat.
jak juz ten olej zmieniac masz zamiar to i pewnie w tylnym moscie tez by sie zdalo xD
od razu mi sie slabo robi jak to pisze xD
co do nagaru, nie powinno go byc.
z ciekawosci robiles kompresje?
Z tym filtrem to ja bym se chyba odpuscil xD
Musialbys odizolowac to calkiem zeby to mialo sens. Mówisz o stożkU?
no to jak rozrzad do wymiany to obadaj te wariatory.
pasek na przodzie zobacz i rolki napinacza i prowadzaca
podcisnienia wszystkie
zaworki olejowe pod kolektorem sa chyba 3.
kolektor czyli slynne klapy
dwumas tarcza docisk,
to manual czy automat.
jak juz ten olej zmieniac masz zamiar to i pewnie w tylnym moscie tez by sie zdalo xD
od razu mi sie slabo robi jak to pisze xD
pawelosinski83 pisze:kaalizatory masz 4
górne do wywalenia na 100%, one są przyczyną największego zamulania w tym aucie i najczęstszą przyczyną awarii silnika (zapchane powodują duży backpressure, misfire, zwiększoną temperaturę w komorach spalania). Dolne wymień na jakieś bardziej luźne. To jest mus.[/quoa
auto sporo za granicą jeździ i troche się tego boję i tamtych mandatów...
pomyśle jeszcze rano jade do mechanika po ostatnie części
[ Dodano: 2020-02-06, 21:40 ]kompresji nie robiłemschockvvave pisze:ja u siebie raczej mam zostawione pre katy a tylnych nie ma. fajnie brzmi.
co do nagaru, nie powinno go byc.
z ciekawosci robiles kompresje?
Z tym filtrem to ja bym se chyba odpuscil xD
Musialbys odizolowac to calkiem zeby to mialo sens. Mówisz o stożkU?
no to jak rozrzad do wymiany to obadaj te wariatory.
pasek na przodzie zobacz i rolki napinacza i prowadzaca
podcisnienia wszystkie
zaworki olejowe pod kolektorem sa chyba 3.
kolektor czyli slynne klapy
dwumas tarcza docisk,
to manual czy automat.
jak juz ten olej zmieniac masz zamiar to i pewnie w tylnym moscie tez by sie zdalo xD
od razu mi sie slabo robi jak to pisze xD
filtr to zwykła wkładka dokładnie taka jak filtr powietrza tylko z innego materiału
skrzynia automat
resztą bawią się mechanicy muszę im w tej kwestii zaufać (oczywiście zasada ograniczonego zaufania)
a o most zapytam ich jutro :)
[ Dodano: 2020-02-06, 21:44 ]schockvvave pisze:czemu? koszta? już przestałem liczyć !schockvvave pisze:od razu mi sie slabo robi jak to pisze xD
[ Dodano: 2020-02-07, 10:16 ]
Jeszcze jedno pytanie,
mam taki wydech
http://imageshack.com/a/img923/4521/UG9qyR.jpg
trochę cichy gdzie zrobilibyście przepustnice żeby się pobawić czasem?
i jaki koszt może być robocizny + mechanizm ?
zawołali mi 1000 zł
zaproponowali że zrobią to na x-pipe
bo tam jest akurat takie fajne miejsce :)
[ Dodano: 2020-02-14, 18:26 ]
Dostałem info od mechanika w sprawie ustawienia rozrządu przed naprawą było
093 2 i -8
093 0 i -8
teraz podali mi wartość 0 -6 ? to ok czy mam się czepiać ?
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
-6 po naprawie??
to ja miałem -7 z połamanymi ślizgami...
3-4 to max co może wyjść i to mniej więcej równo dla 2 stron...
czyli zasada maksimum 4 minimum -4 i w tym samym czasie różnica maksymalna między stronami to 4
czyli np -2 i 2 albo 0 i -4 albo 4 i 0 itd
a nie jedna na zero a a druga 8... no litości
odpowiedzialny za to może też być wariator - nie potrafi ustawić tak jak trzeba, bo jest przytarty lub nieszczelny

to ja miałem -7 z połamanymi ślizgami...
3-4 to max co może wyjść i to mniej więcej równo dla 2 stron...
czyli zasada maksimum 4 minimum -4 i w tym samym czasie różnica maksymalna między stronami to 4
czyli np -2 i 2 albo 0 i -4 albo 4 i 0 itd
a nie jedna na zero a a druga 8... no litości
odpowiedzialny za to może też być wariator - nie potrafi ustawić tak jak trzeba, bo jest przytarty lub nieszczelny