Patent na uszczelkę oringopodobną - górny króciec chłodnicy
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt:
Patent na uszczelkę oringopodobną - górny króciec chłodnicy
Siemka!
Czy ktoś z Was borykał się po wymianie chłodnicy z przepuszczającą uszczelką oringopodobną, uszczelniającą połączenie górnego króćca chłodnicy z wężem plastikowogumowym?
Cholerstwo ma już swoje lata, rozpinane było pewnie już nie jeden raz w ciągu tych 20 lat, więc ma prawo przepuszczać.
Nie wiem co podkusiło inżynierów, ale wg katalogów uszczelka ta nie występuje osobno, jedynie w komplecie z nowym wężem (bagatela 800 zł + 2 tygodnie czekania).
Co ciekawe w niektórych wersjach ETKA pojawia się numer pewnego oringu (N90765301), zakupiłem go, bo to groszowa sprawa.
Niestety sporo różni się wymiarami i kształtem względem tego, który był założony oryginalnie, nawet pokusiłem się o jego montaż, jednak tak jak podejrzewałem, połączenie nie było szczelne.
Czy ktoś z Was ma opracowany jakiś patent jak rozwiązać ten problem? Mam kilka pomysłów:
1) spróbować dorobić tą uszczelkę na zamówienie;
2) zastosować zwykły oring, ale dopasowany wg wymiarów tej uszczelki oringopodobnej, która była oryginalnie?
3) zamówić ori wąż, bo innego wyjścia nie ma?
Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam, Robert
Czy ktoś z Was borykał się po wymianie chłodnicy z przepuszczającą uszczelką oringopodobną, uszczelniającą połączenie górnego króćca chłodnicy z wężem plastikowogumowym?
Cholerstwo ma już swoje lata, rozpinane było pewnie już nie jeden raz w ciągu tych 20 lat, więc ma prawo przepuszczać.
Nie wiem co podkusiło inżynierów, ale wg katalogów uszczelka ta nie występuje osobno, jedynie w komplecie z nowym wężem (bagatela 800 zł + 2 tygodnie czekania).
Co ciekawe w niektórych wersjach ETKA pojawia się numer pewnego oringu (N90765301), zakupiłem go, bo to groszowa sprawa.
Niestety sporo różni się wymiarami i kształtem względem tego, który był założony oryginalnie, nawet pokusiłem się o jego montaż, jednak tak jak podejrzewałem, połączenie nie było szczelne.
Czy ktoś z Was ma opracowany jakiś patent jak rozwiązać ten problem? Mam kilka pomysłów:
1) spróbować dorobić tą uszczelkę na zamówienie;
2) zastosować zwykły oring, ale dopasowany wg wymiarów tej uszczelki oringopodobnej, która była oryginalnie?
3) zamówić ori wąż, bo innego wyjścia nie ma?
Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam, Robert
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt:
Wiesz nawet bym powiedział że to nie kwadratowy przekrój tylko taki asymetryczny oring. Se kurwancka wymyśliły badziewie...atom1 pisze:jedz na jakis szrot i wyciagnij to gumke z innego wieśwagena)
Ten, który znalazłem w ETKA brałem ori z ASO ;)atom1 pisze:te srednice sa znormalizowane, a te zamienniki faktycnzie zamiast przekroju kwadratowego są okragle i srednio trzymają
Poskładałem to jeszcze raz wspomagając się Reinzosil'em, jak tym razem puści to lece na szabrowanie A4'ek/Passatów ;)
Jeszcze tak się zastanawiam, czego użyć do smarowania tego połączenia? Smaru silikonowego, wazeliny technicznej (chociaż temp. jej "pracy" się do tego nie nadaje), czy np. pasty Molykote 55 (powodującej delikatne pęcznienie uszczelek)?
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt:
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt:
Kręce śrubki przy swoim aucie oraz podczas sprzątania garazu potknałem się o jeden króciec i przypomniał mi się ten temat
Fotki przewodów wodnych chlodnicy z mojego auta
Imho oring jest okrągły. No ale może ktoś przede mną to wymieniał, nie wiem.
Fotka znaleziska.
Część renomowanej niemieckiej firmy topran, numer 111 245.
Ta 'trapezowa uszczelka' jest plastikowa. Za nią dopiero siedzi normalny oring. Ale może to kwestia producenta. Króciec wydaje się pasować na eskową chłodnice, ale do końca go nie wpychałem. Niestety także nie mam zawleczki od niego, więc nie sprawdzę, czy się zatrzaśnie :/
W oryginalnych wężach nie grzebałem by to rozdzielić.
Może ta informacja pomoże w przyszlych naprawach

Fotki przewodów wodnych chlodnicy z mojego auta


Imho oring jest okrągły. No ale może ktoś przede mną to wymieniał, nie wiem.
Fotka znaleziska.



Część renomowanej niemieckiej firmy topran, numer 111 245.
Ta 'trapezowa uszczelka' jest plastikowa. Za nią dopiero siedzi normalny oring. Ale może to kwestia producenta. Króciec wydaje się pasować na eskową chłodnice, ale do końca go nie wpychałem. Niestety także nie mam zawleczki od niego, więc nie sprawdzę, czy się zatrzaśnie :/
W oryginalnych wężach nie grzebałem by to rozdzielić.
Może ta informacja pomoże w przyszlych naprawach

-
- Posty: 31
- Rejestracja: 2019-01-19, 20:51
- Lokalizacja: B-B
- Płeć:
- Kontakt: