S4 B5 BiT 500+

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
Sensei
Posty: 11
Rejestracja: 2018-10-22, 12:03
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

S4 B5 BiT 500+

Post autor: Sensei »

Witam wszystkich,

Samochód kupiłem rok temu, po ostatnich projektach, które ciągnęły się latami postanowiłem, że lekko tym razem przyspieszę i postaram się spersonalizować samochód trochę szybciej.

Samochód to S4 B5 Avant 99r
Auto kupiłem całkowicie seryjne, jeżdżące, zwyczajne S4, gdzieniegdzie wycieki oleju, pęknięta szyba, luz na wahaczu itp rzeczy do zrobienia. W ciągu dwóch tygodni naprawiłem wszystkie usterki i zacząłem stopniowe modyfikacje. Niestety warsztat w którym mogę coś zrobic jest 160km od mojego miejsca zamieszkania wiec wszystkie prace muszą być zrobione w weekend abym mógł wrócić samochodem do domu. Starałem się raz w miesiącu pojechać coś pogrzebać.
Na ostatni etap czyli montaż dużych turbospężarek wziąłem tygodniowy urlop.

Wszystko robię sam. Postanowiłem zostawić seryjny sterownik jako, że jest to moje auto do jazdy na codzień więc strojenie zostawiam koledze. Nie ogarniam WinOlsa.

Wygląd zewnętrzny:
Seria, felgi zima/lato 18"

Wnętrze:
Podsufitka obita Alcantara, Radio Pioneer SPH-DA230DAB, głośniki przód hertz + zewnętrzny wzmacniacz, głośniki tył BOSE audi TT, fotele z Porsche 911

Zawieszenie:
Zawieszenie gwintowane D2 Racing

Hamulce:
Przód Brembo Z18 345mm, Tyl 330mm z seryjnym zaciskiem

Napęd:
Sprzęgło RS4, zmieniony dyfer z 2.4 V6, zregenerowany wybierak zmiany biegów

Silnik:
Wtryskiwacze Bosch 630cc, pompa paliwa bosch 044,
turbosprężarki z nowego audi S8 (prawie identyczne jak RS6),
customowy dolot od filtra (ITG) do kolektora dolotowego z intercoolerem centralnym FMIC,
spawane kolektory wydechowe, wydech 2x3" ->2x2.75" ->3" z przepustnica
wywalona wiskoza, zamontowany wentylator elektryczny

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Samochód jeszcze nie wystrojony, niestety brakło czasu i zmniejszyłem moc na okolo 480KM żeby bezpiecznie wrócić do domu,
wrzucam wykres z jednego z hamowań żeby pokazać jaką wydajność mają sprężarki.
Cały słupek seryjny, wygląda na to że głowice nie blokują przepływu dla tej mocy.
Moc i moment na kołach
Obrazek
imhotet
Posty: 391
Rejestracja: 2016-04-15, 21:49
Lokalizacja: Strzegom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: imhotet »

bardzo mi sie podoba pomysł sprężarek nie poszedłeś konwensjonalną drogą tylko w coś nowego :)
No, ale nad strojeniem trzeba popracować. Co tam sie górą dzieje ze moment tak szybko opada ? sprężarki wyglądają jakby miały zapas
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

Ciekawie, +że sam wszystko robisz
będziesz oporowo ladował na tych sprężarkach ,w ile celujesz że dadzą radę zrobić
:-P
Pozdr.
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
Awatar użytkownika
Sensei
Posty: 11
Rejestracja: 2018-10-22, 12:03
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Sensei »

Póki co strojenie to był żart. Gruszki były źle ustawione i jak w końcu zdiagnozowalem problem to stroiciel pojechał do domu.
Nie spodziewałem się aż takiej wydajności tych sprężarek szczerze mówiąc. 600KM pompuja bez najmniejszego problemu przy 1.5 bara doładowania. Silnik seryjny to się trochę boję 😅
DobrzanskiS4B5
Posty: 1000
Rejestracja: 2015-04-04, 13:42
Lokalizacja: Cze-wa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: DobrzanskiS4B5 »

K04 rs6 hybryda przy 1,65bar / pb98 u mnie dała kiedyś 655hp

Jak silnik masz seryjny to nie ma co przekraczać za bardzo tych 600hp :-D

Masz dostęp do narzędzi /spawania to trzeba było robić singla na dobrym turbo Borg/Precision
[ D O B R Z A Ń S K I ]
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

a te sprezary to seria ,czy hybryda że tak zapytam :-) , kiedy planujesz finalne strojenie ?
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

DobrzanskiS4B5 pisze:K04 rs6 hybryda przy 1,65bar / pb98 u mnie dała kiedyś 655hp

Jak silnik masz seryjny to nie ma co przekraczać za bardzo tych 600hp :-D

Masz dostęp do narzędzi /spawania to trzeba było robić singla na dobrym turbo Borg/Precision
I potem rzygamy za każdym razem jak podnosimy maskę do góry ?
imhotet
Posty: 391
Rejestracja: 2016-04-15, 21:49
Lokalizacja: Strzegom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: imhotet »

Sensei pisze:Póki co strojenie to był żart. Gruszki były źle ustawione i jak w końcu zdiagnozowalem problem to stroiciel pojechał do domu.
Nie spodziewałem się aż takiej wydajności tych sprężarek szczerze mówiąc. 600KM pompuja bez najmniejszego problemu przy 1.5 bara doładowania. Silnik seryjny to się trochę boję 😅
no to słabo sie zachował stroiciel ;) ciekawe że az tak wydajne wydaje mi sie (moge sie mylić) ale s8 po sofcie robi kolo 550hp ?
grzesiek1985
Posty: 374
Rejestracja: 2013-04-11, 18:03
Lokalizacja: Pulawy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: grzesiek1985 »

Zastanawiam się co wam daje większa tarcza na tylnej osi w przypadku twoim 330mm (tak masz w opisie)z adapterem zostając przy seryjnym zacisku jak w takiej konfiguracji i tak klocek nie bierze po całości tarczy. Wiekszosc ludzi na forum zaklada 300mm tarcze z adapterem i ta sama powtarzajaca sie sytuacja j.w.. Chyba tylko to że jest większa tarcza i 100% do lansu. Jeśli się mylę to mnie poprawcie  ;-) ;-)
imhotet
Posty: 391
Rejestracja: 2016-04-15, 21:49
Lokalizacja: Strzegom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: imhotet »

hehe no mylisz się ;) a w rowerze lepiej zahamuje tarczq 160 czy 203mm przy tym samym zacisku i klocku ?:)
grzesiek1985
Posty: 374
Rejestracja: 2013-04-11, 18:03
Lokalizacja: Pulawy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: grzesiek1985 »

imhotet pisze:hehe no mylisz się ;) a w rowerze lepiej zahamuje tarczq 160 czy 203mm przy tym samym zacisku i klocku ?:)
Dlatego pytam znawców :mrgreen:
Awatar użytkownika
Sensei
Posty: 11
Rejestracja: 2018-10-22, 12:03
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Sensei »

Sprężarki są seryjne. Kupiłem je za śmieszne pieniądze do innego projektu który miałem robić ale się rozmyslilem (dalej mi w garażu stoi silnik W8 z tlokami odprezajacymi od bentleya) i czekały żeby ich gdzieś użyć.
Nie chciałem singla właśnie z tego względu co emay napisał. Lubię jak jest wszystko ładnie pod maską 😁 ważniejsze jest to dla mnie niż wygląd zewnętrzny samochodu.
W S8 robią około 600KM z tego to myślałem że tutaj na 550 maks wystarczy ale się zdziwiłem.

Odnośnie tarcz hamulcowych to moment tarcia zależy głównie od promienia na której pracuje zacisk. Zobacz jaką mała powierzchnie cierna maja porsche.

Zanim skończę stroic muszę poradzić sobie z wentylatorem bo założyłem z audi A4 b8 ale nie ogarnia. Chyba że mam niesprawny sterownik i nie daje pełnego napięcia. Macie może z tym jakieś doświadczenie?
AdrianBit
Posty: 205
Rejestracja: 2017-04-24, 22:27
Lokalizacja: Koszalin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: AdrianBit »

nic nie zastąpi chyba tej wiskozy, a co do projektu to pięknie lecisz !!
s4 b5 avant
Awatar użytkownika
emilzizi
Posty: 253
Rejestracja: 2012-05-13, 15:51
Lokalizacja: Wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emilzizi »

Za sam pomysł należą się gratulacje.
Jest to na pewno bardzo dobra alternatywa dla hybrydy K04 Rs6
I co ori to ori.
Jak dopiescisz tak jak należy to będzie widać co one do warte.
Bezawaryjnosci życzę ;-)
Miniol
Posty: 95
Rejestracja: 2017-10-24, 10:48
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Miniol »

Dyfer z 2.4 jest krótszy ? Dłuższy? Jestem ciekaw jak będą wstawać po pełnym wystrojeniu. Jakie doładowanie docelowo?

Gratki, fajna Esa ;-)
Oraz szacun za włożoną prace :-)
ODPOWIEDZ