Dokręcanie świec zapłonowych
-
RobertZ1993
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt:
Dokręcanie świec zapłonowych
Cześć!
Czeka mnie wymiana świec, komplet NGK PFR7Q już czeka, ale mam dylemat.
Otóż, jaką metodę dokręcania wybrać, momentu dokręcania (klucz dynamometryczny) czy kątową (kątomierz na klucz)?
Kątomierz na klucz się znajdzie, natomiast klucza dynamometrycznego nie mam, ale jak będzie taka potrzeba to się w niego zaopatrzę.
Którą metodę stosujecie/zalecacie?
Z góry dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam, Robert
Czeka mnie wymiana świec, komplet NGK PFR7Q już czeka, ale mam dylemat.
Otóż, jaką metodę dokręcania wybrać, momentu dokręcania (klucz dynamometryczny) czy kątową (kątomierz na klucz)?
Kątomierz na klucz się znajdzie, natomiast klucza dynamometrycznego nie mam, ale jak będzie taka potrzeba to się w niego zaopatrzę.
Którą metodę stosujecie/zalecacie?
Z góry dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam, Robert
-
RobertZ1993
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt:
Widzę, że zdania są podzielone.
Popytałem trochę, przejrzałem parę źródeł, ze względu na to, że faktyczny moment dokręcania jest uwarunkowany od czystości i zużycia gwintu, do tego producenci przy dokręcaniu śrub posługują się w obecnych czasach "mieszaną" metodą dokręcenia śrub (delikatne dokręcenie śruby dynamometrem,
np. 10-15 Nm, byle tylko złapała, a następnie dokręcenie ich o zadany kąt), zdecyduję się na użycie kątomierza na klucz (zrobię to wg zaleceń z opakowania świecy i instrukcji NGK: https://www.youtube.com/watch?v=6GNAJWKlBX0
1) nakładam nasadkę do świec + przedłużkę na świecę,
2) dokręcam palcami do oporu,
3) zakładam kątomierz i grzechotkę na przedłużkę,
4) dokręcam do ~210* (wartość średnia z zalecanego zakresu obrotu przy dokręcaniu nowej świecy, z opakowania NGK PFR7Q, który wynosi od 1/2 do 2/3 pełnego obrotu) - oczywiście z wyczuciem;
W sumie poruszę jeszcze jeden temat, cewki zapłonowe... Auto ma 280k nalotu i tak:
- 5 cewek jest ori Audi, z numerem 058 905 105 BERU 0 040 100 013 (HGW czy to nie te sztuki, z którymi wyjechała z fabryki),
- 1 cewka została przez poprzednika wymieniona na BERU 0 040 100 016;
1) Czy 016'ki można stosować zamiennie z ori 013'kami?
2) Szukałem trochę po necie, wszędzie dostępne są tylko te z końcówką 016, nie znalazłem takich z 013, czy 013'ki są gdzieś dostępne, poza ASO?
3) Czy przy takim przebiegu warto wymienić profilaktycznie pozostałe 5 sztuk (i jednocześnie ujednolicić wszystkie na 016)?
Misfire nie występuje na żadnym cylindrze, zauważyłem tylko że na jałowych obrotach można zaobserwować subtelne ruchy wskazówki obrotomierza:
https://www.youtube.com/watch?v=tb3q9R857qI
W blokach pomiarowych w VCDSie, pojawiają się na przemian 760 RPM i 800 RPM.
To moje pierwsze S4 B5, wszystkie parametry pracy silnika są w normie, błędów brak, czy takie zachowanie jest normalne, a ja po prostu jestem przewrażliwiony?
Popytałem trochę, przejrzałem parę źródeł, ze względu na to, że faktyczny moment dokręcania jest uwarunkowany od czystości i zużycia gwintu, do tego producenci przy dokręcaniu śrub posługują się w obecnych czasach "mieszaną" metodą dokręcenia śrub (delikatne dokręcenie śruby dynamometrem,
np. 10-15 Nm, byle tylko złapała, a następnie dokręcenie ich o zadany kąt), zdecyduję się na użycie kątomierza na klucz (zrobię to wg zaleceń z opakowania świecy i instrukcji NGK: https://www.youtube.com/watch?v=6GNAJWKlBX0
1) nakładam nasadkę do świec + przedłużkę na świecę,
2) dokręcam palcami do oporu,
3) zakładam kątomierz i grzechotkę na przedłużkę,
4) dokręcam do ~210* (wartość średnia z zalecanego zakresu obrotu przy dokręcaniu nowej świecy, z opakowania NGK PFR7Q, który wynosi od 1/2 do 2/3 pełnego obrotu) - oczywiście z wyczuciem;
W sumie poruszę jeszcze jeden temat, cewki zapłonowe... Auto ma 280k nalotu i tak:
- 5 cewek jest ori Audi, z numerem 058 905 105 BERU 0 040 100 013 (HGW czy to nie te sztuki, z którymi wyjechała z fabryki),
- 1 cewka została przez poprzednika wymieniona na BERU 0 040 100 016;
1) Czy 016'ki można stosować zamiennie z ori 013'kami?
2) Szukałem trochę po necie, wszędzie dostępne są tylko te z końcówką 016, nie znalazłem takich z 013, czy 013'ki są gdzieś dostępne, poza ASO?
3) Czy przy takim przebiegu warto wymienić profilaktycznie pozostałe 5 sztuk (i jednocześnie ujednolicić wszystkie na 016)?
Misfire nie występuje na żadnym cylindrze, zauważyłem tylko że na jałowych obrotach można zaobserwować subtelne ruchy wskazówki obrotomierza:
https://www.youtube.com/watch?v=tb3q9R857qI
W blokach pomiarowych w VCDSie, pojawiają się na przemian 760 RPM i 800 RPM.
To moje pierwsze S4 B5, wszystkie parametry pracy silnika są w normie, błędów brak, czy takie zachowanie jest normalne, a ja po prostu jestem przewrażliwiony?
-
RobertZ1993
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt:
według mojej wiedzy 'ten typ tak ma'. Na budzie tych wahań nie czuć, jedynie wskazówka przeskakuje.RobertZ1993 pisze:To moje pierwsze S4 B5, wszystkie parametry pracy silnika są w normie, błędów brak, czy takie zachowanie jest normalne, a ja po prostu jestem przewrażliwiony?
Mam pewien pomysł, ale musze sie najpierw się poduczyc w paru tematach ;) Jak ogarnę te wahania to na pewno wrzuce w temat o swoim aucie.
szkoda ruszać ;D jak cos to grubo albo wcale ;)RobertZ1993 pisze:Hahahah, 0,5l to może nie, ale małpka na stresy przed ruszeniem tego się na pewno przyda xDRafal84 pisze:1. wypić 0,5 z zapojką na łeb
2. wziasc klucz
3. odkrecac
4. jak nie idzie to na sile
5. upierdoli sie to klient zaplaci
typowa procedura zakładu tuningowego :)
ktos wie jak to pedaliade na dole zmienic ? chce zrobic wpis jak na audizine kurła
-
RobertZ1993
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt:
Dokładnie, zgadza się. Jakbyś wpadł na jakiś pomysł to daj znać, wpienia mnie to niemiłosiernie ;)vegetagt pisze:...Na budzie tych wahań nie czuć, jedynie wskazówka przeskakuje...
Profil (prawy górny róg) -> sekcja Podpis ;)Rafal84 pisze:...ktos wie jak to pedaliade na dole zmienic ? chce zrobic wpis jak na audizine kurła
z Bogiem synu, ale do 100 znaków wpis, jednego auta nawet nie opisze.RobertZ1993 pisze:Dokładnie, zgadza się. Jakbyś wpadł na jakiś pomysł to daj znać, wpienia mnie to niemiłosiernie ;)vegetagt pisze:...Na budzie tych wahań nie czuć, jedynie wskazówka przeskakuje...
Profil (prawy górny róg) -> sekcja Podpis ;)Rafal84 pisze:...ktos wie jak to pedaliade na dole zmienic ? chce zrobic wpis jak na audizine kurła
-
RobertZ1993
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt:
-
RobertZ1993
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt: