Może ktoś z was poddawał swoje auto kompleksowej procedurze usuwania nagaru?
U mnie pojawił się ostatnio błąd P0491 i P0492. Póki co po skasowaniu nie wrócił.
Chodzi mi nie tylko o usuwanie nagaru z zaworów ale o coś takiego (w pierwszym filmie widok z endoskopu):
LINK1
LINK2
usuwanie nagaru SAI 3.0 tfsi
Jasne, umknął mi gdzieś temat powitalny.
Cześć Wszystkim.
----------------------
Odnoszę wrażenie, że silnik 3.0 tfsi jest niestety mało popularny u nas w kraju.
Bardzo ciężko o szczegółowe informacje.
W USA/Kanadzie problem z gromadzeniem się nagaru w SAI (Secondary Air Injection) jest znany i wielu przypadkach rozwiązywany przez dealerów Audi w ramach gwarancji lub (tego nie jestem pewien) akcji serwisowej.
Cześć Wszystkim.
----------------------
Odnoszę wrażenie, że silnik 3.0 tfsi jest niestety mało popularny u nas w kraju.
Bardzo ciężko o szczegółowe informacje.
W USA/Kanadzie problem z gromadzeniem się nagaru w SAI (Secondary Air Injection) jest znany i wielu przypadkach rozwiązywany przez dealerów Audi w ramach gwarancji lub (tego nie jestem pewien) akcji serwisowej.
Znalazłem dokument w pdf, który potwierdza obowiązywanie akcji serwisowej w powyższym zakresie. Tyle, że to deklaracja Audi of AmericaCarbon clean and the SAI port clean are two different things. The tool is a special pressure washer and atrachements to clean the SAI ports. There is an extended warranty on it for 10 years or 120k miles I believe for most 3.0T out there. I believe it’s about a 9 hour book time job. The front end has to be put into service position and a lot of the front components come off. Part replacement is minimal, a few gaskets and freeze plugs and coolant. It’s more labor intensive.

Subject: Warranty Extension
Carbon Buildup Removal - Engine Cylinder Head Secondary Air Ports
Certain 20A9-2012 Model Year Audi Vehicles with 3.2L Engine, and
Certain 2003-2013 Model Year Audi Vehicles with 3.0T Engine
Dear Audi A5 Owner:
As part of Audi's ongoing commitment to our environment we are informing you of our decision to extend your Emissions Control Systems warranty to cover cleaning of the engine cylinder head secondary air ports to remove carbon buiidup under specific conditions to 10 years or 120,000 miles. whichever occurs first. from the vehicie's original in-service daie. The vehicle's original in-service date is defined as the date the vehicie was delivered to either the original pur"chaser or the original iessee: or if the vehicle was first placed in ser,rice as a ''demonstrator" or- "company" car, on the date such vehicle was first placed in
What is the Problem?
Audi has determined lhat, under certain driving conditions, carbon buiidup can occur in the engine cylinder head secondary air ports. Due to the presence of specific fault codes caused by this carbon buildup, the h'!alfunction lndicator Lamp (MlL) on the instrument cluster may illi;minate. The MIL is pari of your on-board diagnostic system. Please refer to your owner's manual for additional information about the ll'llL. ln some iocales, an illuminated Maliunction lndicator Lamp could cause your vehicle to fail an lM emissions inspection. and your vehicle registration appiication could be denied. Please be aware that other condiiions (unrelated to the issue described in this letter) may cause the MIL inyour vehicle to illuminate. Customers shouid be prepared to cover all diagnosis and repair costs for these
other. unrelated conditions...