RS6 C7 dziwny problem z klockami hamulcowymi

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

PS_STI
Posty: 3
Rejestracja: 2019-03-31, 09:04
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

RS6 C7 dziwny problem z klockami hamulcowymi

Post autor: PS_STI »

Prośba o pomoc. Wymieniłem po 30 tys. klocki hamulcowe na nowe. Wziąłem klocki Zimmermann - po prostu nie wierzę, by klocki oryginalne w ASO za 2300 PLN (plus wymiana :-) ) były sporo lepsze od takich za 500 PLN - przecież to są wszystko "standardowe" układy hamulcowe marki Brembo, Audi nie ma z tym nic wspólnego oprócz wymalowanego logo na zacisku. Ale nie o tym mowa :-) .

Otóż mam pewien problem - po rozgrzaniu układu słychać dźwięk tarcia (nie piszczenia, a tarcia) czegoś o coś w układzie hamulcowym i to w obu kołach . Dźwięk powodowany przez tarcie występował już po zamontowaniu klocków - ekipa z warsztatu zdemontowala je i stwierdziła, że trze kawałek obudowy, który ma lekko inny kształt, niż klocki seryjne. Coś tam pokombinowali, zamontowali ponownie, pojechałem dalej. Problem w tym, że jak układ hamulcowy się rozgrzewa (i wszystko zwiększa objętość), tarcie i nieprzyjemny dźwięk pojawiają się ponownie. Zakładam, że gdyby tarcie było mocne i stałe, układ rozgrzewałby się na tyle, że szły by iskry itp. - tego na szczęście nie ma. Jest jedynie nieprzyjemny dźwięk. Pojechałem do innego warsztatu (do tego pierwszego mam niestety zbyt daleko) - magik spojrzał i powiedział, że przyczyną jest fakt, że klocek jest lekko większy od seryjnego i musi dotrzeć te obszary tarczy, których klocek seryjny nie dotykał, a więc ten dźwięk pozostanie. OK, przejechałem od tego czasu kilkaset km ale dźwięk ustawać nie chce...

Co zrobiłem?
- sprawdziłem jeszcze raz w sklepie, czy mi sprzedano poprawne klocki (sprawdzałem po VIN). Odpowiedź: TAK. To klocki o kodzie: 24455.170.2;
- zdemontowałem wszystko samodzielnie, ale na moje niewprawne oko niczego niepokojącego tam nie widać;
- pojechałem do innego mechanika, który stwierdził to, co powyżej, tj. że klocek mając inny kształt trze o wcześniej "niewyrobioną" część tarczy.

Oczywiście mogę z tym pojechać do ASO ale co tam zrobią? Rozłożą ręce, wyjmą z magazynu te ich seryjne za 2300 PLN i powiedzą: "bierz pan serię, bo my się nie chcemy bawić z pana problemami z niefirmowymi klockami". A nie o to w tym wszystkim chodziło.

Może ktoś ma pomysł, co zrobić z tym fantem?

Przy okazji zdjęcie z mojej wczorajszej operacji demontażu klocków z pomocą mojego 4-letniego pomocnika :-). I zdjęcie samego zacisku, tuż przed demontażem ("wybite" są już szpilki - zrobiłem fotę tuż przez demontażem reszty, gdyby się miało okazać, że nie będę wiedział jak to zmontować ponownie)

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

klocki Zimmermanna masz dedykowane, osobiście do RS6 kupiłbym tylko OEM lub HAWK
RS6 jeździ się szybko i tam szukamy najlepszych rozwiązań a seryjny układ stalowy jest za słaby

przed wymianą ktoś porównywał klocki zapewne , nie ma opcji aby nowy klocek miał inny kształt okładziny ciernej , tzn większą

mechanicy dobrze mówili, że się ułoży ale jak trze to coś jest nie tak
Obrazek
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

Wymień tarcze na nowe i nie powinno już trzeć.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
PS_STI
Posty: 3
Rejestracja: 2019-03-31, 09:04
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: PS_STI »

Masta_J pisze:Wymień tarcze na nowe i nie powinno już trzeć.
Tacze po 29 kkm relatywnie spokojnej nazdy? Hmmmm...
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

No to kup dopasowane klocki z serwisu, oszczędzanie prawie zawsze wychodzi bokiem.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Przetocz tarcze pozbywajac sie tego co pozostawil ori klocek.Mowa o tej nieuzywanej czesci tarczy
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

PS_STI pisze:po prostu nie wierzę, by klocki oryginalne w ASO za 2300 PLN (plus wymiana ) były sporo lepsze od takich za 500 PLN - przecież to są wszystko "standardowe" układy hamulcowe marki Brembo, Audi nie ma z tym nic wspólnego oprócz wymalowanego logo na zacisku.
To trochę bardziej skomplikowane. Nie wyjaśniając - OEMowe mogą być lepsze od tych, które sprzedaje producent klocka jako aftermarket.
luk448 pisze:Przetocz tarcze pozbywajac sie tego co pozostawil ori klocek.Mowa o tej nieuzywanej czesci tarczy
Tak jak koledzy radzą.
ODPOWIEDZ