Ktoś wie może dlaczego obecnie się tego nie stosuje, jak to miało miejsce kiedyś choćby w polonezie? Pomijam koszty produkcji na korzyść aluminium... ;)
kiedyś coś czytałem, że miedź lepiej przewodzi ciepło, ale gorzej wypromieniowuje do powietrza... dlatego dobre radiatory też mają miedziane podstawy a listki już z alu - ale nie wiem czy to prawda i nie chce mi się teraz szukać
W sumie może być tak jak mówisz! Np. chłodzenie w laptopach również jest zbudowane tak, że przewód, który ma przewodzić ciepło z procesora i zintegrowanej grafiki do radiatora jest miedziany, a sam radiator jest już aluminiowy. Jeszcze zweryfikuję to kiedyś przy okazji, ale chyba właśnie jestem bogatszy o nową wiedzę :D
Na fb jest gosciu Marek Cieślak, moze tez tutaj jest ;) napisał na fb że moze dorobić coolery które będą naprawdę dobrze działać przy zwrocie starych, cena coś koło 2000+ http://www.motogas.pl/kontakt.html
chciałbym to zobaczyć
przy braku "dawcy" rdzenia bo bardzo nietypowy wymiar bo mały, ciężko coś znaleźć na rynku
jeśli znajdziesz to jest kompromis bo albo za długi, albo za wysoki albo za cienki / gruby
sorry ale odbieram to jak otarcie dupy czymś tańszym niż papier toaletowy, wytrzesz ale z jakim efektem potem
Centralny raczej nie wchodzi i trzeba rzeźbić, ja nie jestem znawcą ale 2600 to co innego niż 4000, tutaj macie zdjęcie tych intercoolerów, kontakt i cene 2600
Napisał że są 2x większe i mają poprawioną konstrukcję
Zdjęcia tutaj
Ja wymieniałem same rdzenie i zostałem zapewniony, że są wydajniejsze i że będą hulać do końca żywota samochodu. Płaciłem 950zł za sztukę i jak na razie jestem bardzo zadowolony.
nivek pisze:Ja wymieniałem same rdzenie i zostałem zapewniony, że są wydajniejsze i że będą hulać do końca żywota samochodu. Płaciłem 950zł za sztukę i jak na razie jestem bardzo zadowolony.
Tak z ciekawości sprawdzałeś temperatury w dolocie przed i po ? Bo jak nie to raczej zostałeś wydymany.