Audi S6 C6
Audi S6 C6
Czesc,
Zastanawiam sie na kupnem tego egzemplarza samochodu, chociaz wersja S byla nie do konca planowana. Samochod odpowiada mi gabarytowo, wizualnie itp. Dylemat pojawia sie w kwesti mechanicznej. Ze wzgledu ze jest to spory "silniczek" i podzespoly bardziej dedykowane szukam szczerej opini na temat samochodu (jak z dostepem czesci czy z A6 duzo elementow bedzie sie nadawalo). 5.2 v10 dzwiekie jest jak orkiestra ale zeby grala sklada sie duzo czynnikow, ktore to chcialbym poznac. Moze ktos ma lub mial i chcialby podzielic sie uwagami.
Zastanawiam sie na kupnem tego egzemplarza samochodu, chociaz wersja S byla nie do konca planowana. Samochod odpowiada mi gabarytowo, wizualnie itp. Dylemat pojawia sie w kwesti mechanicznej. Ze wzgledu ze jest to spory "silniczek" i podzespoly bardziej dedykowane szukam szczerej opini na temat samochodu (jak z dostepem czesci czy z A6 duzo elementow bedzie sie nadawalo). 5.2 v10 dzwiekie jest jak orkiestra ale zeby grala sklada sie duzo czynnikow, ktore to chcialbym poznac. Moze ktos ma lub mial i chcialby podzielic sie uwagami.
Dzis obejrzalem filmik na YT gdzie wlasnie wspomniane sa te mankamenty osadem. Jednak podobno byl wypuszczony jakis srodek ktory troche zabezpiecza albo inaczej spowalnia/opoznia proces gromadzenia. Czy to prawda czy nie ciezko mi ocenic. Moze ktos tez slyszal o czyms takim. Kosz tego byl w granicach 80zl z zaleceniem stosowania co 3tys km. Wspomniane tez bylo ze ten osad zbiera sie ze wzgledu na opisze to w skrocie, bez dawania w pizde nie nastepuje poprawna wymiana cieczy. Wiadomo to nie rozwiazanie bo i tak finalnie padlo ze trzeba czyscic co 40-60tys. Ktos wie jaki to koszt?
ani nie jest to jakos specjalnie ładne, ani bardzo szybkie, utrzymanie V10 to masakra, wiem bo używam V8 przy V10 to można lać benzyne ale jak będą osiągi czyli rs6, do tego tych s6 jest strasznie dużo na rynku z rozwalonymi silnikami czyli coś to znaczy, tam jest jakiś błąd konstrukcyjny..ogólnie daj sobie spokój, szkoda pieniędzy i później nerwów.
S8 D4
A ja taką mam i nie narzekam, trzeba dbać o silnik jak o każdy inny, jak ktoś kupuje auto z takim motorem i liczy się ze spalaniem rzędu 35 l. w mieście ( bo tyle faktycznie pali przy mocnej jeździe ) to nie będzie też przerażony kosztami serwisu. Te motory są już dobrze znane ogarniętym mechanikom, przykładowo usunięcie tych nieszczęsnych klapek w kolektorze wraz z nowym programem kosztuje od 2tys, zależy u kogo się robi i w jakiej części kraju, więc to chyba nie jest jakaś wielka kasa, eksploatacja jest droższa od ''normalnych'' aut ale bez przesady, w końcu to forum sportaudi
a dźwięk silnika przyspieszającego z każdych obrotów rekompensuje wszystko 


Jest S6 C6 5.2 V10 
Było S4 B5 MTM Stage 2+

Było S4 B5 MTM Stage 2+