Pobór prądu RS6C5
Pobór prądu RS6C5
Hej. Mam taki problem, zamieniłem radio z oryginalnego Navi+ na nowsze radio Pioneer z navi, apple car itd. Wszystko fajnie działa ale był taki problem że cały czas działał wzmacniacz, mimo wyłączenia zapłonu cały czas był szum. Poradziłem sobie z tym, zrobiłem oddzielne odcięcie z przekaźnikiem i jest już ok...ale cały czas ucieka mi gdzieś prąd. Aku jest dobry ale jak auto postoi dłużej niż 5 dni to już nie zapala...i teraz pytanie gdzie szukać i jak szukać tego drenażu? Miernik mam, jakąś tam małą wiedzę
elektryczną też, gdzie i jak tego szukać? jak odłączyłem aku na ponad 10 dni (wakacje nad morzem) to auto ruszyło bez problemu czyli akumulator jest dobry..coś cały czas ciągnie prąd i nie wiem jak to zlokalizować, czytałem ostatnio że problemem może być sterownik komfortu....ogólnie to jak sprawdzić zużycie na postoju? pozdrowionka
S8 D4
odpinasz kleme minusową, przestawiasz miernik na 10A (pewnie tez będzie trzeba kable w mierniku przepiąć w inne złącza) i wpinasz szeregowo pomiędzy aku a kleme. Tylko przy takim połączeniu nie odpalaj go ;)
Ja bym leciał albo bezpiecznikami (każdy out), albo fizycznei moduły odpinał, jeżeli jest takie podejrzenie.
edit: o, są nawet jutuby o tym :) taki pierwszy z brzegu - https://www.youtube.com/watch?v=obsE2VnV7rs
Ja bym leciał albo bezpiecznikami (każdy out), albo fizycznei moduły odpinał, jeżeli jest takie podejrzenie.
edit: o, są nawet jutuby o tym :) taki pierwszy z brzegu - https://www.youtube.com/watch?v=obsE2VnV7rs
-
WojtasTaba
- Posty: 341
- Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Kontakt:
Prawie 10 minut o tym jak podpiąć się miernikiem :D
W nowszych autach, albo z modzonymi systemami alarmowymi czasem trzeba poczekać nawet 30 minut, żeby wszystkie się uzbroiło i pokazało nam faktyczny pobór prądu na postoju.
Ale skoro po wymianie radia masz ten problem to szedłbym tym tropem.
Prawdopodobnie masz kaszankę przy wiązce radia, np. bo to co dzieje Ci się ze wzmacniaczem nie ma prawa mieć miejsca. Z radia wychodzi sygnał sterujący wzmacniaczem (ON/OFF) do wejścia REM wzmacniacze, a Ty masz podłączony wzmacniacze pod 12V z akumulatora.
W nowszych autach, albo z modzonymi systemami alarmowymi czasem trzeba poczekać nawet 30 minut, żeby wszystkie się uzbroiło i pokazało nam faktyczny pobór prądu na postoju.
Ale skoro po wymianie radia masz ten problem to szedłbym tym tropem.
Prawdopodobnie masz kaszankę przy wiązce radia, np. bo to co dzieje Ci się ze wzmacniaczem nie ma prawa mieć miejsca. Z radia wychodzi sygnał sterujący wzmacniaczem (ON/OFF) do wejścia REM wzmacniacze, a Ty masz podłączony wzmacniacze pod 12V z akumulatora.
Panowie znalazłem problem był to wzmacniacz który się nie wyłączał...ale nadal jest problem, po tyogdniu stania auto nie zapala. Pomierzyłem wszystko wczoraj miernikiem i wychodzi mi ze auto pobiera ok 0,2Ampera na postoju, po wyjeciu bezpiecznika z radia spada do 0,1 ampera i teraz pytanie czy to dużo? czy to są już normalne wartości jakie może pobierać auto na postoju i może problemem jest słaby aku?
S8 D4
-
WojtasTaba
- Posty: 341
- Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Kontakt:
Strasznie upierdliwa usterka. Miałem kiedyś w innym aucie uszkodzony mikrostyk zamka tylnej klapy, wszystko w sumie dobrze działało, ale aku trzymało 1-3 dni.
Znalazłem usterkę przypadkowo, elektrycy niestety nie podołali i sam szukałem usterki. Miałem farta i znalazłem, ale było to w zasadzie niewykrywalne.
Znalazłem usterkę przypadkowo, elektrycy niestety nie podołali i sam szukałem usterki. Miałem farta i znalazłem, ale było to w zasadzie niewykrywalne.
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
0,2A to nie tak źle... 0,1 to normalne.... 0,02A to byłoby idealnie, ale jesli mamy jakiś alarm albo właśnie radyjko dołożone to taki wynik jest nieosiągalny raczej...
0,2A -> po 24h zje 4,8Ah pojemności akumulatora -> po 5 dniach 24Ah... Aku ma pewnie około 100Ah więc taki pobór nie ma prawa unieruchomić aua po tygodniu.
Nie wiem jak w C5 ale w B6 jest problem z nieuśpionymi CANami - moduły powinny przestać ze sobą gadać po kilkudziesięciu sekundach od zamknięcia auta. Czasem tego nie robią ze względu na złe kodowanie albo brak jakiegoś modułu - i żrą prąd. Np zostawiłem kiedyś auto na noc bez zegarów --> rano aku zjedzone. Możliwe, ze jakiś moduł chce pogadać z NAVI, której nie ma i ssie prąd. Spróbuj wykodowac navi z zegarów, wywalić zmieniarkę, tunery moduły AV id - nie wiem co tam siedzi
lub podpiąc z powrotem navi i obadać czy na pewno tutaj jest problem...
0,2A -> po 24h zje 4,8Ah pojemności akumulatora -> po 5 dniach 24Ah... Aku ma pewnie około 100Ah więc taki pobór nie ma prawa unieruchomić aua po tygodniu.
Nie wiem jak w C5 ale w B6 jest problem z nieuśpionymi CANami - moduły powinny przestać ze sobą gadać po kilkudziesięciu sekundach od zamknięcia auta. Czasem tego nie robią ze względu na złe kodowanie albo brak jakiegoś modułu - i żrą prąd. Np zostawiłem kiedyś auto na noc bez zegarów --> rano aku zjedzone. Możliwe, ze jakiś moduł chce pogadać z NAVI, której nie ma i ssie prąd. Spróbuj wykodowac navi z zegarów, wywalić zmieniarkę, tunery moduły AV id - nie wiem co tam siedzi
udało mi sie znaleźć problem, ale rzeczywiście usterka strasznie upierdliwa. Dwóch elektryków sobie nie poradziło z tym, wymieniłem aku itd. Ale wkońcu okazało się iż problemem byly dwie sprawy, pierwsza to ten wzmacniacz który jak opisałem wyżej udało się ogarnąć i druga to oczywiście dalej radio, był źle podłączony separator fm, dostawał cały czas maly prąd 12v zamiast dostawać go tylko w momencie działania radia i on tak powoli drałował sobie prądzik...temat został ogarnięty. Na przyszłość pierwsze co szukać to problemów z dołożonym radiem, alarmem itd.
S8 D4
-
WojtasTaba
- Posty: 341
- Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Kontakt: