S4 B5 3.0 RS6+

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Miniol
Posty: 95
Rejestracja: 2017-10-24, 10:48
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

S4 B5 3.0 RS6+

Post autor: Miniol »

Siema

W Sierpniu zeszłego roku kupiłem Eskę od kolegi z Gorzowa wlkp.
Eska sprowadzona ze Szwajcarii z ciekawą historią gdyż brało udział w pościgu policyjnym i do auta strzelano po czym skończyło na barierkach więc błotnik prawy i zderzak musiały być w Polsce lakerowane a na parkingu policyjnym spędziła 2lata. Na desce rozdzielczej znajduje się ślad po kuli który jest przykryty zaślepką którą widać na zdjęciach 8-)

Esa przyjechała do Polski z programem na 300KM (o którym właściciel nie wiedział) zrobionym wydechem oraz posiada regulowane gwintowane zawieszenie niestety ciężko ustalić co to za marka ale Bolo powiedział że jest spoko :mrgreen: Były właściciel zamontował LPG i śmigał Esą po WWA

Kilka Fotek które zachęciły mnie do obejrzenia auta osobiście w Warszawie gdzie koleżka obecnie przebywa na codzień.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Po kupnie umówiłem sie z Marcinem z MSS Performance na zrobienie pakietu 500+ i tak po dwóch tygodniach auto pojechało do Łomży na drobne Performensy. Powiedział że ma znajomego do któego Esa pojedzie na rewizje i przygotowanie pod zwiększanie mocy. I tak poznałem Bola 8-)

Po kilku sugestiach ostatecznie rozpoczęło się budowanie nowego silnika z kutymi korbami oraz tłokami. Zostały zrobione hamulce, zresztą aktualna specyfikacja będzie podana poniżej.


Obecny Setup:
-Blok z wałem 2.7
-Korby Techno5
-Tłoki Wossner 82mm
-Głowice 2.8 N/A
-Kolektor ssący z osprzętem RS4
-Wtryski Bosch 630
-Pompa Paliwa Walbro 450lph
-Przepustnica RS4
-Przejście na Fajkocewki z TFSI
-Turbiny K04 RS4 ----->> aktualnie szukam K04 RS6 w ostateczności Garret gt28rs
-IC centralny FMIC, wszystkie rury wyspawane
-kolektory spawane a'la Wagner(przez Bizona?)
-DP 2x275" reszta 3" z dwoma tłumikami przelotowymi firmy mar-tec
-strojone pb100
-sprzęgło sachs performance
-skrzynia Seria S4

Wynik bliżej nieznany ale wg. Marcina okolice 500KM

https://www.youtube.com/watch?v=pl_nzXtdW2s
https://www.youtube.com/watch?v=9fYtK-Xp9sA

Podsumowując, silnik złożony przez Bola
Całą robotę spawalniczą tj. doloty oraz cały wydech jak również przejście na TFSI, wymianę pompy, wtrysków na większe, strojeniem zajął się Marcin z MSS PERFORMANCE

Stay Tuned

Stg 2

Obrazek
Obrazek
Obrazek

-Blok z wałem 2.7 -------> nowy blok + wał 3.0
-Korby Techno5 ---------> firma ta sama tylko pod 3.0
-Tłoki Wossner 82mm także prakuje tego 0,5mm do pełnych 3L
-Głowice 2.8 N/A --------> głowice dalej z 2.8 z mixem wałków RS4 oraz N/A (niestety nie wiem które gdzie)
-Kolektor ssący z osprzętem RS4
-Wtryski Bosch 630
-Pompa Paliwa Walbro 450lph
-Przepustnica RS4
-Przejście na Fajkocewki z TFSI
-Turbiny K04 RS4 seria ----->> K04 RS6 hybrydy
-IC centralny FMIC, wszystkie rury wyspawane
-kolektory spawane a'la Wagner(przez Bizona?)
-DP 2x275" reszta 3" z dwoma tłumikami przelotowymi firmy mar-tec
-strojone pb100
-sprzęgło sachs Performance
-Skrzynia seria S4


Zostało dokonane kilka poprawek w elektryce oraz przywrócone do życia nie działające czujniki

Silnik Składany Przez Bolo
Strojenie i Elektryka MSS Performance

Obrazek

Musze przyznać wstawanie tych turbin robi piorunujące wrażenie. full boost jest nieco powyżej 3.5krpm.
Ostatnio zmieniony 2020-01-06, 23:53 przez Miniol, łącznie zmieniany 9 razy.
DobrzanskiS4B5
Posty: 1000
Rejestracja: 2015-04-04, 13:42
Lokalizacja: Cze-wa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: DobrzanskiS4B5 »

Fajna furka :)
Srebrne kombi na OZ zawsze dobrze wygląda!!!
Graty pod maską też dobre...
[ D O B R Z A Ń S K I ]
JUZIU
Posty: 91
Rejestracja: 2012-01-31, 03:21
Lokalizacja: warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: JUZIU »

Fajna, prawie bliźniak mojej 😉 pytanko jakie sprzęgło na tym secie bylo i jak sobie radzi z startów z procedury?
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

Ladny avancik,wydech tez fajnie ogarnięty,100-200 mierzone ?

Pozdr.
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
Miniol
Posty: 95
Rejestracja: 2017-10-24, 10:48
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Miniol »

DobrzanskiS4B5 pisze:Graty pod maską też dobre...
JUZIU pisze:jakie sprzęgło na tym secie bylo i jak sobie radzi z startów z procedury?
A no tak... zapomniałem że sprzęgło od Dobrzańskiego kupiłem ;) Sachs Performance, do 700nm?

Sprzęgło przyjmuje spoko tylko Dyfer eksplodował :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Aktualnie Dyfer siedzi z RS4 B5 :-)

100-200 poniżej 9sek ale nie było mierzone :cry:
Ostatnio zmieniony 2020-01-06, 23:13 przez Miniol, łącznie zmieniany 1 raz.
DobrzanskiS4B5
Posty: 1000
Rejestracja: 2015-04-04, 13:42
Lokalizacja: Cze-wa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: DobrzanskiS4B5 »

Miniol pisze:
DobrzanskiS4B5 pisze:Graty pod maską też dobre...
JUZIU pisze:jakie sprzęgło na tym secie bylo i jak sobie radzi z startów z procedury?
A no tak... zapomniałem że sprzęgło od Dobrzańskiego kupiłem ;) Sachs Performance, do 700nm?

Sprzęgło przyjmuje spoko tylko Dyfer eksplodował :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Aktualnie Dyfer siedzi z RS4 B5 :-)

Fajnie wiedzieć że jest w tym mój udział :-D

Sprzegło SACHS ogarniał DIGITUN i było do 850nm ,wiec spokojnie
[ D O B R Z A Ń S K I ]
Awatar użytkownika
OLI
Posty: 124
Rejestracja: 2012-08-13, 14:09
Lokalizacja: Santa Town
Płeć:
Kontakt:

Post autor: OLI »

Fajnie doprowadzona :-)
Turbo hybrydy?
Awatar użytkownika
Papol
Posty: 1817
Rejestracja: 2011-12-04, 11:31
Lokalizacja: IRL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Papol »

Fajna ... grubasnie podkrecona😉
Miniol
Posty: 95
Rejestracja: 2017-10-24, 10:48
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Miniol »

OLI pisze:Turbo hybrydy?
Seria K04 RS4

W Planach hybrydy K04 RS6 już mam jedne na oku ;-)
OLI pisze:Fajnie doprowadzona
Papol pisze:Fajna ... grubasnie podkrecona😉
Dzięki Panowie ;-) jak wpadną inne turba to kreski będą podobne myśle Papol :mrgreen:
Awatar użytkownika
gumin58
Posty: 132
Rejestracja: 2016-08-12, 06:44
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: gumin58 »

Grubo :)) nóżka chyba ciężka że aż dyfer pękł co??:D
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Mnie cały czas interesuje ta kula w desce :D pics or didn't happen!
Mały_jżc
Posty: 10
Rejestracja: 2018-02-28, 16:55
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Mały_jżc »

Chyba pora na odświeżenie tematu Miniol bo autko nie wiele ma już wspólnego z 500+ :mrgreen:
Miniol
Posty: 95
Rejestracja: 2017-10-24, 10:48
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Miniol »

Wjechało pare zmian podnoszących nieco moc, poprawiających elastyczność i wstawanie. Był problem z poprzednim słupkiem więc Bolo zaproponował budowę nowego. Tak też zrobił. Stary Setup + zmiany jakie zaszły w silniku :-)

-Blok z wałem 2.7 -------> nowy blok + wał 3.0
-Korby Techno5 ---------> firma ta sama tylko pod 3.0
-Tłoki Wossner 82mm także prakuje tego 0,5mm do pełnych 3L
-Głowice 2.8 N/A --------> głowice dalej z 2.8 z mixem wałków RS4 oraz N/A (niestety nie wiem które gdzie)
-Kolektor ssący z osprzętem RS4
-Wtryski Bosch 630
-Pompa Paliwa Walbro 450lph
-Przepustnica RS4
-Przejście na Fajkocewki z TFSI
-Turbiny K04 RS4 seria ----->> K04 RS6 hybrydy
-IC centralny FMIC, wszystkie rury wyspawane
-kolektory spawane a'la Wagner(przez Bizona?)
-DP 2x275" reszta 3" z dwoma tłumikami przelotowymi firmy mar-tec
-strojone pb100

Zostało dokonane kilka poprawek w elektryce oraz przywrócone do życia nie działające czujniki

Silnik Składany Przez Bolo
Strojenie i Elektryka MSS Performance

Obrazek

Musze przyznać wstawanie tych turbin robi piorunujące wrażenie. full boost jest nieco powyżej 3.5krpm.
Awatar użytkownika
Papol
Posty: 1817
Rejestracja: 2011-12-04, 11:31
Lokalizacja: IRL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Papol »

Fajnie.
RotS4
Posty: 110
Rejestracja: 2017-07-07, 12:09
Lokalizacja: WAW
Kontakt:

Post autor: RotS4 »

czy możesz pokazać wykres (szczególnie przebieg momentu obr.) z jakiejś prawdziwej hamowni obciążeniowej ? :) wykresy z Dynometu albo Dragy (bez urazy) jest tak miarodajny, jak baśnie braci Grimm. Pozdro 600 :)
ODPOWIEDZ