audi a6 c5 2.7 BT spadek mocy duze spalanie i gasniecie.

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

erionom
Posty: 9
Rejestracja: 2018-08-26, 13:59
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

audi a6 c5 2.7 BT spadek mocy duze spalanie i gasniecie.

Post autor: erionom »

Witam mam problem z moja audica a6 c5 2.7BT AJK od jakiegos czasu auto nie przyspiesza i pali 20 litrow benzyny na 100km przy bardzo spokojnej jezdzie.
Auto jezdzilo na LPG ale ostatnio zostalo to odlaczone zeby sprawdzic czy to samo bedzie sie dzialo na samej benzynie.
Po przyspieszeniu np na 1 do 30-40 km i gwaltownym hamowaniu w aucie spadaja obroty do 200-300 a czasem nawet potrafi zgasnac
i pali sie czujnik cisnienia oleju. Cisnienie sprawdzalem manometrem i jest czujnik zostal wymieniony na nowy i dalej to samo.
po podlaczeniu pod kompa pojawia sie blad.

17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji

16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)

17535 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa

17537 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa

17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty

18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie

Dodam ze silnik byl tuningowany przez ABT w tym tygodniu planuje podmienic ecu na zwykle.
Ma ktos jeszcze jakies pomysly co moze mu dolegac moge wrzucic logi ale konkretnie z ktorych grup.
Czy sa to turbiny do roboty?? przeplywka? czy moze jeszcze cos innego.
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

115-118
090-093
003-020-021
032
033 statyczne
014-016

A później zobaczymy
erionom
Posty: 9
Rejestracja: 2018-08-26, 13:59
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: erionom »

Pabler
Posty: 73
Rejestracja: 2015-06-28, 12:53
Lokalizacja: Dąbrowa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pabler »

Nie jestem specem ale auto masz w trybie awaryjnym, skasuj wszystkie błędy. Logi od nowa tylko tym razem dynamicznie zrób porządnie. 1500 tyś obr 3 bieg i walisz do 7000 tyś jak masz miejsca na tyle 4bieg może być.
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Te logi chyba były robione po kasowaniu błędów.

Z jakiejś przyczyny źle działają oba napinacze rozrządu.

033 robiłeś na w pełni rozgrzanym płynie chłodniczym? Na początku mieszanka jest za bogata, a potem przechodzi w zbyt ubogą.

Turbo nie pompuje tyle ile by chciało bo zawór DV nie otwiera się tak jak powinien.
erionom
Posty: 9
Rejestracja: 2018-08-26, 13:59
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: erionom »

Tak to było robione po kasowaniu błędów. Jedyny błąd jaki się pojawia to pierwszy z listy o przeładowaniu 17965.
Tak na rozgrzanym aucie były te logi 33 robione.

logi zrobilem jeszcze raz na 3 od 1500rpm do 6000
115-118
3-20-21
90-93
33
32
zbig_wwl
Posty: 7
Rejestracja: 2011-10-24, 11:48
Lokalizacja: WWL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl »

Sprawdź połączenie kolektor-regulator ciśnienia paliwa, szczególnie jeżeli tam masz wpięte podciśnienie do reduktora LPG. Po logach obstawiam, że masz tam nieszczelność, której załatanie nie rozwiąże wszystkich problemów, ale będziesz o krok do przodu.
Przeładowanie to w 99% przypadków rozerwany trójnik przepustnicy, nawet jeżeli początkowo właściciel/oglądający twierdzi inaczej ;-)
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Przepływomierz daje niskie pomiary, takie jakbyś miał 230 km. Tak jak kolega zbig_wwl mówi - sprawdź szczelność dolotu, w szczególności trójnik. Ale moim zdaniem masz co najmniej dwie usterki.
erionom
Posty: 9
Rejestracja: 2018-08-26, 13:59
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: erionom »

Bo mam 230km zmienilem komputer na zwykły bez przeróbek.. Dzisiaj posprawdzam te dv I może podmienie sondy. A przeplywomierz wskazuje poprawne wartości?? Bo ktoś mi też mówił żebym od niego zaczął..
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Więc przepływomierz jest okej. Daj znać co zrobiłeś i jakie były tego wyniki.
erionom
Posty: 9
Rejestracja: 2018-08-26, 13:59
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: erionom »

dzisiaj podmienilem dv na inne i niestety to nie dalo zadnego efektu z tym ze nie mam pewnosci ze te dv sa dobre sprawdzilem je tylko recznie wciskajac membrane i sprawdzajac czy zassa palca ( nie mam pompki cisnieniowej wiec tylko to mi chyba zostalo) moje spostrzezenie tez jest takie stare membranki byly wyrobione na tyle ze membrany nie stawialy zadnego oporu a w nowych stawialy ale palca nie zassaly. moge to jakos spradzic jeszcze inaczej??

Jutro sprawdze ten dolot i trojnik
zbig_wwl
Posty: 7
Rejestracja: 2011-10-24, 11:48
Lokalizacja: WWL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl »

Masz praktycznie nominalny przepływ przez przepływkę, przy minimalnym doładowaniu - czyli dziura w dolocie i tego szukaj w pierwszej kolejności. Co do paliwa - pisałem Ci w poprzednim poście.
erionom
Posty: 9
Rejestracja: 2018-08-26, 13:59
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: erionom »

no i znalazlem rozwiazanie jednego problemu. czyli przymulenia i gasniecia. otuz byl to rozerwany trojnik od przepustnicy. Samochod zaczal odrazu lepiej jechac i momentalnie sie zbierac.

Zostal tylko problem ze spalaniem przy spokojnej jezdzie robie 100 km za 100 zl.
zmienilem ecu na standardowe
uszczelnilem podcisnienie
teraz czeka mnie wymiana sond czy cos jeszcze moge zrobic zeby je ograniczyc?>
zbig_wwl
Posty: 7
Rejestracja: 2011-10-24, 11:48
Lokalizacja: WWL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl »

zbig_wwl pisze:Przeładowanie to w 99% przypadków rozerwany trójnik przepustnicy, nawet jeżeli początkowo właściciel/oglądający twierdzi inaczej
erionom pisze:no i znalazlem rozwiazanie jednego problemu. czyli przymulenia i gasniecia. otuz byl to rozerwany trojnik od przepustnicy
99.1% :mrgreen:
erionom pisze:uszczelnilem podcisnienie
odważne stwierdzenie w przypadku 2.7BiT ;-) .

Z logów wynika, że bardzo przylewa beną na wolnych i pisałem Ci, które podciśnienie masz sprawdzić w szczególności, ale skoro wolisz wyciągać sondy :?: :-/
erionom
Posty: 9
Rejestracja: 2018-08-26, 13:59
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: erionom »

no I tak jak mowiles naprawiajac trójnik nie rozwiązalem wszystkich problemów.. pozostalo duże spalanie z którym walczę I non stop przegrywam. sprawdziłem to podciśnienie o którym mowiles I jest ok. wężyk cały bez pęknięć ani dziur.
wymieniłem sondy na nowe I też nic to nie pomogło jedyne co zauważyłem to to że są cale białe co swiadczy o ubogiej mieszance A dalej pali jak smok 25l gazu przy spokojnej jeździe.
może macie jakieś pomysły co to jeszcze może byc??
ODPOWIEDZ