Cewki zapłonowe S4 B6 diagnoza
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2016-06-26, 21:43
- Lokalizacja: Białystok
- Płeć:
- Kontakt:
Cewki zapłonowe S4 B6 diagnoza
Witam. Czy istnieje jakiś prosty sposób aby zdiagnozować, która cewka jest wadliwa?
- schockvvave
- Posty: 108
- Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
- Lokalizacja: Tbg/Mielec
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2016-06-26, 21:43
- Lokalizacja: Białystok
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2016-06-26, 21:43
- Lokalizacja: Białystok
- Płeć:
- Kontakt:
Po sprawdzeniu komputerem przez mechanika nie wykazalo błędu w cewkach, choć kilka mc temu inny mechanik zwrocil mi na to uwage. W kazdym razie na jalowym biegu czasem auto drga i obroty minimalnie na ulamek sekundy polecą w dół. Mocy nie sprawdzalem choc osoby 'znajace' sie na rzeczy mowily mi że auto jezdzi jakby mialo 250km.
- schockvvave
- Posty: 108
- Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
- Lokalizacja: Tbg/Mielec
- Płeć:
- Kontakt:
pomiar na hamowni kosztuje max 200zł. więc możesz sprawdzić co pokaże.
tak samo jak będziesz robił pomiar. np rano jak będzie temperatura przyzwoita to też Ci wypluje więcej niż jak będzie temp otoczenia 30 i jeszcze auto rozgrzane..
Najlepiej to znjadź kogoś w okolicy lub na jakimś spocie co ma takie auto i albo niech się przejedzie, albo sie ustawcie i zobaczycie czy faktycznie zostajesz jakbyś miał kotwicę zapiętą.
co do cewek to jak sprawdzał to mogły akurat działać. Jak masz Vaga to tak jak Ci pisałem. Jak zapłon wypadnie choćby na jednym cylindrze to czuć że auto siepie. słabo jedzie i tak dalej. sprawdz wtedy na którym wypadło, zaznacz, przełóż i czekaj na następne wypadnięcie i stwierdzisz czy to ta co przełożyłeś czy inna. Żeby mnie tu ktoś nie z*ebał to ja mówię tylko o takim organoleptycznym sprawdzaniu, bo może być tak z tego co czytałem że jakaś inna usterka między innymi powoduje wypadanie zapłonów.
Możesz zrobić też logi dynamiczne i pokazać tu kolegom bo ja się nie znam już aż tak.
a co do mocy jak nie chcesz hamowni to możesz jeszcze kompresje zmierzyć.
tak samo jak będziesz robił pomiar. np rano jak będzie temperatura przyzwoita to też Ci wypluje więcej niż jak będzie temp otoczenia 30 i jeszcze auto rozgrzane..
Najlepiej to znjadź kogoś w okolicy lub na jakimś spocie co ma takie auto i albo niech się przejedzie, albo sie ustawcie i zobaczycie czy faktycznie zostajesz jakbyś miał kotwicę zapiętą.
co do cewek to jak sprawdzał to mogły akurat działać. Jak masz Vaga to tak jak Ci pisałem. Jak zapłon wypadnie choćby na jednym cylindrze to czuć że auto siepie. słabo jedzie i tak dalej. sprawdz wtedy na którym wypadło, zaznacz, przełóż i czekaj na następne wypadnięcie i stwierdzisz czy to ta co przełożyłeś czy inna. Żeby mnie tu ktoś nie z*ebał to ja mówię tylko o takim organoleptycznym sprawdzaniu, bo może być tak z tego co czytałem że jakaś inna usterka między innymi powoduje wypadanie zapłonów.
Możesz zrobić też logi dynamiczne i pokazać tu kolegom bo ja się nie znam już aż tak.
a co do mocy jak nie chcesz hamowni to możesz jeszcze kompresje zmierzyć.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2016-06-26, 21:43
- Lokalizacja: Białystok
- Płeć:
- Kontakt:
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
z własnego doświadczenia i nieporzebnej wymiany cewek i powtórnej wymiany siwec....
sprawdź w kanałach 91 i 92 czy wariatory sposłusznie robią to co im ECU każe... jesli będą podpierdalać silnik będize się zachowywał jak przy wypadających zapłonach, a nawet może łapać błędy missfire... A zapłon bogu ducha winny... Organoleptycznie możesz sprawdzić odpinając cewki sterujące wariatorami... auto będzie strasznym mułem i złapie błedy sterowania faz rozrządu, ale jesli reszta jest ok to będzie pracować aksamitnie gładko.
sprawdź w kanałach 91 i 92 czy wariatory sposłusznie robią to co im ECU każe... jesli będą podpierdalać silnik będize się zachowywał jak przy wypadających zapłonach, a nawet może łapać błędy missfire... A zapłon bogu ducha winny... Organoleptycznie możesz sprawdzić odpinając cewki sterujące wariatorami... auto będzie strasznym mułem i złapie błedy sterowania faz rozrządu, ale jesli reszta jest ok to będzie pracować aksamitnie gładko.