Co sprawdzi VAGiem podczas kupna 2.7 bi

Moderatorzy: buba, Mod-Team

PowerV6
Posty: 80
Rejestracja: 2018-03-06, 13:21
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Co sprawdzi VAGiem podczas kupna 2.7 bi

Post autor: PowerV6 »

Witam,

Jakie wartości i na co zwracać by ocenić stan silnika podczas zakupu ? Pomijając logi dynamiczne i ciśnienie w cylindrach bo mało kto się zgodzi podczas zakupu.

Znalazłem kilka grup które watro sprawdzić ale nie wiem jakie wartości mają być w nich, ktoś pomoże ?

Oto one:

014-016 - wypadanie zapłonu
090 - ustawienie rozrządu ( odchyłka do +/- 4 stopni i takie same na obu bankach )
093 - ustawienie wałków rozrządu ( mają być takie same wartości na obu i wychylanie się do max 22 stopni. )
112 - egt spalin

Jakie jeszcze dodatkowo sprawdzić i jakie mają być w nich wartości.

Niestety nie mam nikogo znajomego który zna się na tym silniku. [/code]
imhotet
Posty: 391
Rejestracja: 2016-04-15, 21:49
Lokalizacja: Strzegom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: imhotet »

korekty na jałowych (33) moga poinformować o ewentualnych wyciekach z dolotu.

a co do logó dynamicznych to czemu mieli by sie nie zgodzic... ja zawsze loguje auta jak kupuje - jak ktos sie nie godzi to ma cos do ukrycia - moze sam prowadzić
PowerV6
Posty: 80
Rejestracja: 2018-03-06, 13:21
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: PowerV6 »

A coś jeszcze dodatkowo sprawdzić ? I czy dobrze podałem wartości co do sprawdzenia ( powyżej ).

Jak rozpoznać branie oliwy przez silnik od puszczania turbo. Jak turbo puszcza to dymi na mocny biały kolor ???
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Do silnika nie wejdziesz.Moze bez vaga ale sprawdz jeszcze kompresje na cylindrach i czy uszczelka pod glowica nie jest dmuchnieta.Pamietaj ze s4 b5 ma juz ze 20 lat wiec idealem to ona kurva nie bedzie :mrgreen:
PowerV6
Posty: 80
Rejestracja: 2018-03-06, 13:21
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: PowerV6 »

No niestety czasu nie oszukasz. Wszystko badzie zależało jak kto dbał :d

Jaka powinna być w normie kompresja ? 13-14 bar ?

A i jak wyjdzie że ujowy silnik już po podpisaniu umowy to można zwrócić auto na umowie rękojmi ? Bo na miejscu nie sprawdzę ciśnienia raczej.
AdrianBit
Posty: 205
Rejestracja: 2017-04-24, 22:27
Lokalizacja: Koszalin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: AdrianBit »

zrobisz głowice i będziesz wiedział co masz, nie ma sensu się pierdolic znajdź coś ładnego utarguj ile się da, resztę porobisz bo i tak napewno będzie sporo do roboty, tez zależy jakie masz podejście
s4 b5 avant
Pabler
Posty: 73
Rejestracja: 2015-06-28, 12:53
Lokalizacja: Dąbrowa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pabler »

Przy kupnie takiego auta skup się na budzie, żeby była jak najlepsza, naprawy mechaniczne zawsze idzie ogarnąć krzywej budy już nie ogarniesz.
ODPOWIEDZ