S4 B5 i A4 B5 - dolna osłona silnika

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Matleniuszek
Posty: 133
Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
Lokalizacja: Bieruń
Płeć:
Kontakt:

S4 B5 i A4 B5 - dolna osłona silnika

Post autor: Matleniuszek »

Czy są znaczące różnice w budowie dolnej osłony silnika w A4 i S4 B5? I przede wszystkim, czy ta z A4 podpasuje do eski?
Nowa osłona do eski dostępna jedynie u Sida, na aukcjach są tylko używki, połamane i zniszczone...
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Pasują.
Świadectwem tego jest choćby to, że ta osłona którą sprzedaje SID nie jest dedykowana do S4, tylko do zwykłych silników benzynowych. Ona po prostu również pasuje do S4.
Innymi słowy mówiąc nie do końca trafnie jest opisana na jego stronie, ponieważ ona "pasuje do S4 b5", ale nie jest "osłoną S4 B5".

Obrazek

Osłona S4 ma indeks 8D0863821N.
Matleniuszek
Posty: 133
Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
Lokalizacja: Bieruń
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Matleniuszek »

Super, dzięki WojtasTaba za szczegółowe info + screeny :)
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

WojtasTaba pisze:Pasują.
Świadectwem tego jest choćby to, że ta osłona którą sprzedaje SID nie jest dedykowana do S4, tylko do zwykłych silników benzynowych. Ona po prostu również pasuje do S4.
Innymi słowy mówiąc nie do końca trafnie jest opisana na jego stronie, ponieważ ona "pasuje do S4 b5", ale nie jest "osłoną S4 B5".

Osłona S4 ma indeks 8D0863821N.
i dobrze mówisz , faktycznie tak jest
nie pamiętam czym się kierowałem , było to spory czas temu , albo się pomyliłem lub osłona S4 jest już nie dostępna i tylko spasować można od A4

bynajmniej poprawiłem i nawet osłona S4 jest o 100 zł tańsza
zamówiłem i zobaczymy czy przyjdzie z DE
Obrazek
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

SID pisze:
i dobrze mówisz , faktycznie tak jest
nie pamiętam czym się kierowałem , było to spory czas temu , albo się pomyliłem lub osłona S4 jest już nie dostępna i tylko spasować można od A4

bynajmniej poprawiłem i nawet osłona S4 jest o 100 zł tańsza
zamówiłem i zobaczymy czy przyjdzie z DE
Myślę, że wiem dlaczego.
Gdyby postawić obok siebie obie osłony i zapytać kogoś nie w temacie, która jego zdaniem jest do eSki to wskazałby tą ze zwykłego benzyniaka. Wygląda ona bardziej "sportowo" bo ma trzy wloty, a ta od eSy tylko jeden, centralnie.

A że cena jest mniejsza o 100 zł to BARDZO dobra wiadomość ! Faktycznie ciężko o taką w nienagannym stanie ;-)
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

WojtasTaba pisze:
SID pisze:
i dobrze mówisz , faktycznie tak jest
nie pamiętam czym się kierowałem , było to spory czas temu , albo się pomyliłem lub osłona S4 jest już nie dostępna i tylko spasować można od A4

bynajmniej poprawiłem i nawet osłona S4 jest o 100 zł tańsza
zamówiłem i zobaczymy czy przyjdzie z DE
Myślę, że wiem dlaczego.
Gdyby postawić obok siebie obie osłony i zapytać kogoś nie w temacie, która jego zdaniem jest do eSki to wskazałby tą ze zwykłego benzyniaka. Wygląda ona bardziej "sportowo" bo ma trzy wloty, a ta od eSy tylko jeden, centralnie.

A że cena jest mniejsza o 100 zł to BARDZO dobra wiadomość ! Faktycznie ciężko o taką w nienagannym stanie ;-)
od S4 ma na bokach też wloty po 3
Obrazek
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Nie e,

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

WojtasTaba pisze:Nie e,
/quote]

a ja mam kilka używanych przykładów u mnie :-)
Obrazek
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

SID pisze:a ja mam kilka używanych przykładów u mnie
może wszystkie już z wymienionymi osłonami od A4 :P Tak też może być.

Można też poniekąd inaczej to sprawdzić, na przykładzie osłony z RSa, bo tam chyba nie da rady założyć tej z A4 ;) Nie licząc drobnych szczegółów wygląda tak samo jak ta ze zdjęć z mojego wcześniejszego posta.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

zamówione, zobaczymy czy jeszcze produkują
Obrazek
Matleniuszek
Posty: 133
Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
Lokalizacja: Bieruń
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Matleniuszek »

Rozumiem, że w swoich autach macie też założone osłony ze zwykłej A4 i spokojnie daje radę? ;-)
mophk
Posty: 132
Rejestracja: 2016-07-08, 02:22
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mophk »

Czy te wloty są jakoś profilowane czy po prostu wyciecia?

od siebie polecam kupic aluminiową - na pewno sie nie zniszczy a kosztuje niewiele i chroni miskę olejową.
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

mophk pisze:Czy te wloty są jakoś profilowane czy po prostu wyciecia?

od siebie polecam kupic aluminiową - na pewno sie nie zniszczy a kosztuje niewiele i chroni miskę olejową.
Nawet jak ktoś ma glebę, to i tak bym się aż tak nie bał o miskę. To nie beemwu, gdzie pierwsze czym się uderza o podłoże to miska olejowa.
Chociaż na pewno jest to komfort psychiczny i ceny takich osłon nie są duże to jednak ja bym się nie zdecydował.

Jeśli taka osłona nie ma wycięcia na korek spustowy oleju to może stwarzać większe trudności przy zmianie oleju, bo: a to średnio pasuje i trzeba się nakombinować, a to ciężka i duża itp....
Poza tym właśnie - waga. Przód w naszych eSkach i tak jest już za ciężki.
AdrianBit
Posty: 205
Rejestracja: 2017-04-24, 22:27
Lokalizacja: Koszalin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: AdrianBit »

czyli sugerujesz zeby jezdzic bez osłony silnika ??
cały syf z drogi wtedy leci na wszystkie rolki napedowe, alternator i h*je muje
s4 b5 avant
mophk
Posty: 132
Rejestracja: 2016-07-08, 02:22
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mophk »

WojtasTaba pisze:
mophk pisze:Czy te wloty są jakoś profilowane czy po prostu wyciecia?

od siebie polecam kupic aluminiową - na pewno sie nie zniszczy a kosztuje niewiele i chroni miskę olejową.
Nawet jak ktoś ma glebę, to i tak bym się aż tak nie bał o miskę. To nie beemwu, gdzie pierwsze czym się uderza o podłoże to miska olejowa.
Chociaż na pewno jest to komfort psychiczny i ceny takich osłon nie są duże to jednak ja bym się nie zdecydował.

Jeśli taka osłona nie ma wycięcia na korek spustowy oleju to może stwarzać większe trudności przy zmianie oleju, bo: a to średnio pasuje i trzeba się nakombinować, a to ciężka i duża itp....
Poza tym właśnie - waga. Przód w naszych eSkach i tak jest już za ciężki.
ja nie mam gleby (zwykle 1be z 1.8t) i co raz przywalam tą osłona o coś.. jedni mówią ze nie umiem jeździć ale prawda jest taka, że jak cos bedzie wystawać to mozna walnąc i kaplica. wystarczy ze będzie uskok + jakaś prędkość + słabe amorki.. zawsze to pare cm zapasu od miski

waga tej osłony to moze 5kg chociaż osobiscie nie czulem jej wagi w rękach. musze jednak przyzać ze jest duza, chociaż do avanta mi weszła zeby ją przewieźć :)

zdjęcie tej osłony to 3 minuty i jedyna osoba która miała "ale" to był moj gazownik, ale ten ostatnio wpadł na pomysł innego dostania sie do filtrów i problem sie skonczył :D
ODPOWIEDZ