Wiatrak elektryczny chłodzenia a6 c5 2.7

Moderatorzy: buba, Mod-Team

felix
Posty: 29
Rejestracja: 2018-03-03, 13:42
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Wiatrak elektryczny chłodzenia a6 c5 2.7

Post autor: felix »

Hej. Proszę o podpowiedź przy jakiej temperaturze płynu powinien załączać się pierwszy bieg wiatraka, który wspomaga wiskozę, bo jak się zrobiło ciepło, to praktycznie przy każdym ruszaniu z miejsca wisko robi sporo szumu.

Dzięki za podpowiedź
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Mówisz o tym elektrycznym wentylatorze od strony silnika, czy od strony zderzaka?
Jeśli od silnika to nie jestem pewien, ale on chyba załącza się po uruchomieniu klimy.
W ciemno mogę powiedzieć, że pewnie skończyły się już szczotki komutatora w tymże wentylatorze ;)
daniel.c
Posty: 73
Rejestracja: 2013-11-09, 20:55
Lokalizacja: Łomża
Płeć:
Kontakt:

Post autor: daniel.c »

Oba wiatraki elektryczne pracują zawsze jednocześnie. Sterownik jak wykryje, że któryś z nich nie działa to zwiększa obroty działającego.
Przy pracującym silniku wiatraki mają 3 tryby pracy:
1. 50% mocy - przy zadziałaniu termo switcha F18 (95C) na dolnym wężu od chłodnicy,
2. 85% mocy - przy zadziałaniu switcha ciśnieniowego F129 przy skraplaczu klimy,
3. 100% mocy - przy zadziałaniu termo switcha F54 (102C) na dolnym wężu od chłodnicy.
Switche F18 i F54 są w 1 obudowie i fizycznie jest to 1 element.

Jest jeszcze 1 tryb pracy wiatraków po zgaszeniu silnika i zadziałaniu termo switcha F95 na rurce za lewą głowicą. Uruchamia on wentylatory na około 40% mocy i załącza elektryczną pompę wody.
felix
Posty: 29
Rejestracja: 2018-03-03, 13:42
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: felix »

Dzięki za odpowiedź. Czy temperatura na kanale 1 wskazująca 96st. powinna spowodować uruchomienie któregoś z wiatraków ? Jest opcja aby odczytać temperaturę z tego termo switcha na dolnym wężu, czy działa tylko 0/1 ?
daniel.c
Posty: 73
Rejestracja: 2013-11-09, 20:55
Lokalizacja: Łomża
Płeć:
Kontakt:

Post autor: daniel.c »

Temperatura, którą odczytujesz jest na silniku (czujnik jest wylocie za prawą głowicą). Ona nie spowoduje zadziałania wentylatorów.
Z kolei na termoswitchach F18/F54 z reguły jest niższa temperatura niż na silniku, bo one są na powrocie z chłodnicy. Aby one zadziałały to już naprawdę muszą być ciężkie warunki.
Z nich nie odczytasz temperatury. Są to zwykłe włączniki 0/1.
felix
Posty: 29
Rejestracja: 2018-03-03, 13:42
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: felix »

Jasna sprawa. Dzięki za pomoc
ODPOWIEDZ