Hej. Proszę o podpowiedź przy jakiej temperaturze płynu powinien załączać się pierwszy bieg wiatraka, który wspomaga wiskozę, bo jak się zrobiło ciepło, to praktycznie przy każdym ruszaniu z miejsca wisko robi sporo szumu.
Dzięki za podpowiedź
Wiatrak elektryczny chłodzenia a6 c5 2.7
-
WojtasTaba
- Posty: 341
- Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Kontakt:
Oba wiatraki elektryczne pracują zawsze jednocześnie. Sterownik jak wykryje, że któryś z nich nie działa to zwiększa obroty działającego.
Przy pracującym silniku wiatraki mają 3 tryby pracy:
1. 50% mocy - przy zadziałaniu termo switcha F18 (95C) na dolnym wężu od chłodnicy,
2. 85% mocy - przy zadziałaniu switcha ciśnieniowego F129 przy skraplaczu klimy,
3. 100% mocy - przy zadziałaniu termo switcha F54 (102C) na dolnym wężu od chłodnicy.
Switche F18 i F54 są w 1 obudowie i fizycznie jest to 1 element.
Jest jeszcze 1 tryb pracy wiatraków po zgaszeniu silnika i zadziałaniu termo switcha F95 na rurce za lewą głowicą. Uruchamia on wentylatory na około 40% mocy i załącza elektryczną pompę wody.
Przy pracującym silniku wiatraki mają 3 tryby pracy:
1. 50% mocy - przy zadziałaniu termo switcha F18 (95C) na dolnym wężu od chłodnicy,
2. 85% mocy - przy zadziałaniu switcha ciśnieniowego F129 przy skraplaczu klimy,
3. 100% mocy - przy zadziałaniu termo switcha F54 (102C) na dolnym wężu od chłodnicy.
Switche F18 i F54 są w 1 obudowie i fizycznie jest to 1 element.
Jest jeszcze 1 tryb pracy wiatraków po zgaszeniu silnika i zadziałaniu termo switcha F95 na rurce za lewą głowicą. Uruchamia on wentylatory na około 40% mocy i załącza elektryczną pompę wody.
Temperatura, którą odczytujesz jest na silniku (czujnik jest wylocie za prawą głowicą). Ona nie spowoduje zadziałania wentylatorów.
Z kolei na termoswitchach F18/F54 z reguły jest niższa temperatura niż na silniku, bo one są na powrocie z chłodnicy. Aby one zadziałały to już naprawdę muszą być ciężkie warunki.
Z nich nie odczytasz temperatury. Są to zwykłe włączniki 0/1.
Z kolei na termoswitchach F18/F54 z reguły jest niższa temperatura niż na silniku, bo one są na powrocie z chłodnicy. Aby one zadziałały to już naprawdę muszą być ciężkie warunki.
Z nich nie odczytasz temperatury. Są to zwykłe włączniki 0/1.