Krótki opis i historia zmian jakie poczyniłem w mojej esce. Auto było moim marzeniem zaraz po RS4, które pozostaje do dzisiaj w sferze mokrych nocnych polucji. W lipcu 2016 udało się zakupić auto. Ze szczątkową wiedzą o 2,7T pojechałem i kupiłem. Na szczescie nie była to wtopa roku :)
Po krótce.
Audi S4 B5 1999r 2,7T ~266000km(w dniu kupna bo dziś prawie 300k) LY9B, czyli tzw półlift bo buda poliftowa, środek niby też ale zegarek analogowy i zderzak tył przedliftowy oraz brak CAN-ów. Kupione po sprowadzeniu ze Szwajcarii od pierwszego właściciela jako totalna seria. Oczywiście auto na jezdzie próbnej jechało dla mnie rewelacyjnie (przesiadka z 1,8 125KM) ale oczywiscie w trybie awaryjnym bo jak w każdej leciwej esce EGT uwalone. Na przestrzeni tych kilkunastu miesięcy wpadło wiele modyfikacji i napraw. Postaram się wymienić większość z nich..
Niektóre wpadły już drugiego dnia po zakupie bo zaopatrzyłem się w klamoty już przed zakupem eski.
Mody i naprawy jakie wpadły do auta:
-wymiana kubełków na Recaro
-nowe EGT (nowe płytki zalane żelem do elektroniki)
-wymiana akumulatora
-nowy komplet rozrząd Conti z wszystkimi paskami wielorowkowymi i pompą wody\termostatem
-nowy płyn chlodniczy FEBI G12
-nowy płyn hamulcowy MOTUL dot 5.1
-nowy olej Valvoline vr1 Racing 5w50 + filtr + płukanka Liquy Moly
-nowy filtr paliwa
-świece NGK PFR7Q
-nowy snub
-nowy filtr kabinowy węglowy
-nowy przegub zewnętrzny LP
-nowe oba silniczki regulacji wysokości reflektorów
-regeneracja przednich reflektorów + nowe odbłyśniki Xenon + nowe żarniki OSRAM Nightbreaker 4300K
-dwa nowe wahacze dolne lemforder
-nowy olej w skrzyni i moście tylnym MOTUL
-nowe mocowania amortyzatorów tył - Audi oem
-wymiana sterownika na literke D z softem Sportec + LC ( wiem to był błąd jesli chodzi o soft )
-wkładka filtra powietrza K&N
-swap hamulcy Brembo z18 + stalowy oplot + nawiewy z VW Phaeton
-kompletny wydech Milltek (na V-band) + 3 calowe DP owinięte bandażem + nowe sondy - przy wymianie okazało się że prawdopodobnie Turbawki były wymieniane przez Szwajcara bo były w mega stanie. Zero pęknięć, luzów czy wycieków
-nowe DV
-nowe złącze 12V w bagażniku
-nowy kompletny motor w centralnym zamku
-wymiana czujników ABS na tylnej osi
-wymiana koronki ABS na jednym kole
-nowe zawory na odmie
-serwis klimatyzacji + ozonowanie 60 minutowe
-wymiana przednich głośników na HERTZ esk 130 + wzmacniacz KENWOOD 550W
-sylikony na cały dolot + fhose ( SRAMCO :P )
-SMIC alu wieksze china (dospawane uchwyty oraz wieszaki) + dopasowanie kierownic powietrza (uszczelnienie kierownic, modelowanie na ciepło do wiekszych IC, położenie kierownic na IC na uszczelce krawędziowej)
-nowy FIS
-wymiana tunelu 1DIN na 2DIN
-RNSE + CAN emu + self made bluetooth
-osłona wybieraka 2 din w hydrografice
-nowy n75
-nowy czujnik temperatury silnika
-sprężyny przód H&R + geometria (jak ktoś ma tyły to przygarne bo przyszły pęknięte)
-sprzęgło SACHS performance + wymiana uszczelnien na wale
-pakiet zima+ w Auto SPA Guzik Toruń
-lustra RS4
-wymiana lampy tylnej prawej bo była spękana
-nowy fotochrom wewnętrzny
-grill przód pomalowany w kolor nadwozia + znaczek w kolor lusterek
-pompa paliwa DW200
-wskaźnik doładowania w customowym kubku z kratki
-zmiana kodowania licznika tak aby piszczał przy otwarciu którychkolwiek drzwi\zmiana języka na angielski\komunikat aby wcisnąć sprzęgło przy odpalaniu/ikona zapinania pasów
-zmiana kodowania w centralnym - selektywne otwieranie drzwi\zamykanie przy 15km/h
...i co tam jeszcze zapomniałem napisać...
Auto kulało mocowo mimo modów. Na hamowni przy palivie V-Power wyszło 272,2KM \ 473Nm na tym nieszczesnym Sportecu. Soft był chyba jakiś lipny bo generalnie 1,2Bar doładowanie ale działo sie coś dziwnego bo tylko i wyłącznie na 6 biegu ładował 1,4Bar co mnie wystraszyło bo to już cyferki śmiertelne dla K03. Ewidentnie było coś nie tak. Auto pojechało na diagnoze do Ghosta. Pierwotnie myslano że świece lub cewki i założono drugi raz nowe PFR7Q. Auto cofało zapłon i szarpało. Okazało się, że mimo większych IC w dolocie ponad 70stopni oraz nieszczelność DV (a były nowe z ASO). Decyzja, piszemy nowy soft pod auto + Bypass DV N245. Uruchomiono LC i FS. Na dzisiaj auto zbiera sie pięknie ale nie było jeszcze hamowane. Są plany do zrobienia, które na bank wpadną.
Między innymi:
-na lato wpadają nowe felgi zakupione w tym tygodniu + nowe opony. - ZROBIONE
-w lutym jestem umowiony na montaż czterotłoku na tył + ori zacisk do ręcznego - ZROBIONE
-wymiana klapy tylnej na idealną bo ta jest w kiepskim stanie + nowe silowniki
-lotka ori z RS4
-renowacja Recaro + naprawa bądź wymiana mat grzewczych
-gwint KW V3 + przeróbka wydechu bo jest za nisko - WPADA KW V1 INOX
-zmiana folii na aucie po znalezieniu klapy
-modyfikacja kierownicy
-wymiana łapy dyfra
-K04 RS4
-przelutowanie lampki bagażnika
-nowe podszybie kompletne
-pomalowanie zderzaka przedniego
-uruchomienie telefonu pokładowego
-FMIC albo Wagnery SMIC
-chłodnica oleju
-porządny remont skrzyni bo jedynka buczy a przy pałowaniu na torze ciężko wrzucić dwójeczke
itp itd co tam do głowy wpadnie. Nie bede sie rozpisywal co tam mam zamiar wsadzić bo plany jedno a życie drugie. A tak w ogóle to moje daily :D Auto było ze mną trzy razy na Węgrzech i nic sie nie działo :)
mały zestaw fotek:
1. po przekroczeniu granicy:

2. po zakupie






3. a tutaj już początki modów i aktualne foty:

obwódka wskaźnika doładowania już pomalowana w czerń :D











3. Aktualne na zimowym setupie:
