Skrzynia 2.5 tdi DQT vs S4 vs RS4
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2018-03-13, 17:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Skoro już o tym wspominasz - poniższy link prowadzi do regulaminu forum. Wskaż mi proszę zapis, którego nie spełniłem.
viewtopic.php?t=9
Co do używanego słownictwa polecam zgłębić akapit: "Na forum obowiązują ogólnie pojęte zasady kultury osobistej."
Nie rozumiem Panowie takiego podejścia. Zdążyliście zaśmiecić wątek techniczny postami nie wnoszącymi nic do tematu. Z tego co patrzę w forum w dziale powitań, to są one niezbyt rozbudowane. Czy ulży Wam i skupimy się na temacie jeśli dodam kolejny wątek "Witam, jestem fanem audi. Cześć"?
viewtopic.php?t=9
Co do używanego słownictwa polecam zgłębić akapit: "Na forum obowiązują ogólnie pojęte zasady kultury osobistej."
Nie rozumiem Panowie takiego podejścia. Zdążyliście zaśmiecić wątek techniczny postami nie wnoszącymi nic do tematu. Z tego co patrzę w forum w dziale powitań, to są one niezbyt rozbudowane. Czy ulży Wam i skupimy się na temacie jeśli dodam kolejny wątek "Witam, jestem fanem audi. Cześć"?
Efistokles, ale czego TY nie rozumiesz?Wojt3q, Ci wyjasnil przeciez.Wchodzisz na forum i od razu pierwszy post:"Chcialbym..."My tez bysmy chcieli abys okazal troche kultury.Piszesz ze nie rozumiesz takiego podejscia?MY na forum takze bo chyba przywitac sie w dziale to nie az tak duzo co.A tak to widzisz sam do czego doprowadziles. 

Dzień dobry, witałem się już kiedyś, więc nie bijcie ;)
Pytanie: Czy można podmienić samą 6tkę w skrzyni DSY na taką dieslową z DQT?
Dynamika 1-5 w DSY jest w miarę spoko, ale przydałaby się dłuuga 6tka na cruising autostradowy przy dużych prędkościach.
Kompletny swap na DQT raczej nie wchodzi w grę bo 1. chcę mieć nadal chłodnicę skrzyni 2. nie chcę mułowatej 4ki i 5tki z diesla.
pytam bo do wymiany sprzęgła i tak chyba trzeba zrzucić skrzynię, więc czemu w niej nie grzebnąć
Pytanie: Czy można podmienić samą 6tkę w skrzyni DSY na taką dieslową z DQT?
Dynamika 1-5 w DSY jest w miarę spoko, ale przydałaby się dłuuga 6tka na cruising autostradowy przy dużych prędkościach.
Kompletny swap na DQT raczej nie wchodzi w grę bo 1. chcę mieć nadal chłodnicę skrzyni 2. nie chcę mułowatej 4ki i 5tki z diesla.
pytam bo do wymiany sprzęgła i tak chyba trzeba zrzucić skrzynię, więc czemu w niej nie grzebnąć

Można podmienić, tylko po co? Do odlotu przy 330 km/h chcesz się szykować? ;) Przy mocy jaka masz to imo bezsensowne posunięcie.
Tryby pasują na przekładkę.
Tryby pasują na przekładkę.
Ostatnio zmieniony 2018-03-24, 08:19 przez yareckiS4, łącznie zmieniany 1 raz.
Napisałem po co. Bo chcę na dłuższej szóstce jechać autostradą 160-170 km/h przy 3-3.5k obrotów. Chodzi o nieżyłowanie silnika w dłuższej trasie, hałas (mam tylko 1 tłumik przelotowy i zgubiłem wkłady od katów, ekhem) oraz ekonomię bo nie chce mi się co chwilę tankować, np. za granicą.yareckiS4 pisze:Można podmienić, tylko po co? Do odlotu przy 330 km/h chcesz się szykować? ;) Przy mocy jaka masz to imo bezsensowne posunięcie.
Tryby pasują na przekładkę.
Wg ELSA w dieslowej skrzyni 6 bieg ma przełozenie 23:41 = 0.561, DSY w S4 ma 26:38 = 0.684
Licząc na szybko prędkości, teoretycznie wychodzi z oponami 225/40/18 pi razy oko:
rpm 2,5k / 3k / 3,5k / 4k
DSY 106 / 127 / 148 / 169
DQT 129 / 155 / 181 / 206
Pytanie jak jest w praktyce z 6 w DQT? Jakie prędkości przelotowe?
**faktycznie w EHW/FTK ta szóstka jest mniej rozciągnięta 0.600, czyli 121-145-169-193 to może być dobry trop, dzięki za pomysł :)
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2018-03-24, 20:55
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Cześć, dla obecnych i potomnych wrzucam szybki klalkulator (w przykładzie idealnie są kółka 18” 225/40 :) ) i tabelę ze skrzyniami i dyframi. Mi także zależy na jak najdłuższych biegach na autostradzie, dlatego wydaje mi się, że FTL byłby najlepszy. 2000 rpm przy 109 km/h co daje 3000 rpm przy 165 km/h. Teraz dwa pytania:
1. Czytałem o szerokich zebatkach pierwszego biegu ale ostatecznie nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć po oznaczeniu skrzyni, która to posiada. Zakładam, że do okolic 400 koni może się przydać, czy przesadzam i 400 zniesie jeszcze wąska zębatka?
2. Czy ta skrzynia ma chłodnicę oleju? Da się to łatwo stwierdzić po oznaczeniu? (Np. Wszystkie Exx) Jak bardzo ważne to jest w przypadku skrzyni, innymi słowy jak bardzo trzeba pałować, żeby zabić skrzynię temperaturą? :)
http://www.apexgarage.com/tech/gear_ratios.shtml
http://www.audiclub.fi/audifinns/attach ... 1501592388
1. Czytałem o szerokich zebatkach pierwszego biegu ale ostatecznie nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć po oznaczeniu skrzyni, która to posiada. Zakładam, że do okolic 400 koni może się przydać, czy przesadzam i 400 zniesie jeszcze wąska zębatka?
2. Czy ta skrzynia ma chłodnicę oleju? Da się to łatwo stwierdzić po oznaczeniu? (Np. Wszystkie Exx) Jak bardzo ważne to jest w przypadku skrzyni, innymi słowy jak bardzo trzeba pałować, żeby zabić skrzynię temperaturą? :)
http://www.apexgarage.com/tech/gear_ratios.shtml
http://www.audiclub.fi/audifinns/attach ... 1501592388
http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/ind1.html - tu jest mowa o szerokim biegu 1Audiowizulany pisze:Cześć, dla obecnych i potomnych wrzucam szybki klalkulator (w przykładzie idealnie są kółka 18” 225/40 :) ) i tabelę ze skrzyniami i dyframi. Mi także zależy na jak najdłuższych biegach na autostradzie, dlatego wydaje mi się, że FTL byłby najlepszy. 2000 rpm przy 109 km/h co daje 3000 rpm przy 165 km/h. Teraz dwa pytania:
1. Czytałem o szerokich zebatkach pierwszego biegu ale ostatecznie nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć po oznaczeniu skrzyni, która to posiada. Zakładam, że do okolic 400 koni może się przydać, czy przesadzam i 400 zniesie jeszcze wąska zębatka?
2. Czy ta skrzynia ma chłodnicę oleju? Da się to łatwo stwierdzić po oznaczeniu? (Np. Wszystkie Exx) Jak bardzo ważne to jest w przypadku skrzyni, innymi słowy jak bardzo trzeba pałować, żeby zabić skrzynię temperaturą? :)
http://www.apexgarage.com/tech/gear_ratios.shtml
http://www.audiclub.fi/audifinns/attach ... 1501592388
http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/ind2.html
i cała reszta strony: http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2018-03-24, 20:55
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt: