a6 c5 2.7t BES od jakich obrotów urywa głowę ;)

Moderatorzy: buba, Mod-Team

felix
Posty: 29
Rejestracja: 2018-03-03, 13:42
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

a6 c5 2.7t BES od jakich obrotów urywa głowę ;)

Post autor: felix »

Witam wszystkich obecnych

Kupiłem ostatnim czasem auto jak w temacie, przebieg mam 165kkm teoretycznie udokumentowany. Kolega podpowiedział, że najwięcej informacji na temat 2.7 zdobędę na tym forum wiec jestem ;)

Chciałbym dowiedzieć się od posiadaczy 2.7 (s4,a6). Od jakich obrotów powinno być czuć właściwe przyśpieszenie ? U mnie prawdziwa moc pojawia się przy 2,5k obrotów. Samochód jest w miarę dynamiczny w przedziale 2-2,5k, ale jak np. przy 2k wcisnę gaz do końca, to nie mam natychmiastowej reakcji. Tak jakby wkręcał się w obroty i od 2,5 dopiero urywa głowę. Czy to normalne ? Czy może znak, że turbiny się kończą, albo jest problem ze sterowaniem (n75,gruszki) ?

Drugim problemem jest to, że ewidentnie czuć jest spadek mocy powyżej 4,5-5k obrotów. Auto od 2,5k do 4-5k ciągnie tak, że jest frajda, a przy 4,5k czuć jest spadek mocy.

Auto ma prawdopodobnie jakiś program. Wnioskuję to z tego, że na klapce od wlewu mam 98 only, a znajomy u którego podłączałem vag`a, żeby sprawdzić czy nie ma błędów stwierdził, że przepływka pokazuje większe wartości niż przy a6 250km.


Czekam na informacje z Waszych obserwacji. Dzięki
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

przywitaj się w odpowiednim dziale, zrób i zamieść logi to będzie widać ewentualne mankamenty, poza tym ciesz się jazdą bo z tego co piszesz to raczej jest wszystko ok jeśli można wogóle diagnozować "na odległość"
felix
Posty: 29
Rejestracja: 2018-03-03, 13:42
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: felix »

No tak, logi będą zbierane i nie omieszkam się nimi podzielić. Ale przed tym chciałem zapytać kogoś kto jeździ takim autem, czy ma podobne odczucia do moich. Według parametrów powinno się zbierać niżej niż 2,5k.

Podrzuć proszę jakie grupy logować, żeby wyłapać wszystko co istotne w tym motorze. Dzięki
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

112+115+20+21+4+3+1
felix
Posty: 29
Rejestracja: 2018-03-03, 13:42
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: felix »

Wszystko dynamicznie ?
Pabler
Posty: 73
Rejestracja: 2015-06-28, 12:53
Lokalizacja: Dąbrowa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pabler »

To nie dizel żeby poniżej 2500 tyś obrotów jechał
Dawcio05
Posty: 194
Rejestracja: 2017-09-26, 08:03
Lokalizacja: NDM
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Dawcio05 »

MOJA JEDZIE POWYŻEJ 3-3,5 TAK KONKRETNIE , ALE MAM K03 HYBRYDE I WYSTROJONE NA 355KM
felix
Posty: 29
Rejestracja: 2018-03-03, 13:42
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: felix »

Hej. Logi złapałem, ale sprzęgło mi się zaczęło poślizgiwać i nie wiem, czy to nie będzie przeszkadzać. Robione na 2 biegu, bo na 3 poślizg jest zbyt duży, aby mieć sensowny odczyt. Nie wiem też jak Wam je zaprezentować. Podsyłam linki z dysku google - u mnie wyświetla elegancko tabelki:

https://drive.google.com/open?id=0B1XDj ... hzUUNsTlFn
https://drive.google.com/open?id=0B1XDj ... 9VOEoxa25v
https://drive.google.com/open?id=0B1XDj ... FIUWowTlJr

Jeżeli trzeba je gdzieś wrzucić, to napiszcie gdzie, bo vaglog.com nie działa i nie bardzo wiem gdzie to można udostępnić.
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

Ja tam widzę jakieś 230 KM , cofanie zapłonu o ponad 8* i chwilowy overboost na 1.5 bar... podczas gdy zadanie ciśnienie doładowania 1.1bar... Nie masz w zbiorniku czasem paliwa 95 ? ;-) Ten overboost to raczej normalny nie jest coś nie tak z sterowaniem turbo...

Poza tym logi robimy DO ODCINKI tak więć musisz mieć raczej sprawne sprzęgło aby coś więcej wywnioskować...
WWW.PIMPMYBIKE.COM.PL
DIAGNOSTYKA , CHIP-TUNING , HAMOWNIA 4x4 , Serwis DPF/FAP , EGR , AdBlue SCR
felix
Posty: 29
Rejestracja: 2018-03-03, 13:42
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: felix »

Dzięki za odpowiedź. Paliwo to 98 z Lotosa.

Właśnie tutaj jest mój problem. Skoro sprzęgło, to motor out, a skoro motor out to by pasowało wyrzucić turbo jeżeli jest z którymś problem i taki oto paradoks powstał :)

Logi były robione do odcinki, ale widocznie VAG przestaje logować jak widzi, że obroty spadły po uślizgu.

Mogę spróbować ponowić logi jak będę miał więcej czasu wtedy dam sprzęgłu odpocząć pomiędzy logowaniem i nie powinno być poślizgów.

Napiszcie mi proszę o co chodzi z tymi dwiema kolumnami w grupie 115. To jest żądane ciśnienie i podawane ciśnienie ? Czy jak to jest ?

I co może być przyczyną tego cofania zapłonu od taką wartość ?
Pabler
Posty: 73
Rejestracja: 2015-06-28, 12:53
Lokalizacja: Dąbrowa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pabler »

Do przeglądnięcia układ paliwowy, i układ dolotowy zazwyczaj w tym tkwi problem z cofaniem zapłonów
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

Hmm, cewki, świece, moduły... ?
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

felix pisze:
I co może być przyczyną tego cofania zapłonu od taką wartość ?
Szczerze? Wszystko. U kumpla kiedyś cofało zapłony ponieważ nie dokręcił jednej śruby i podkładka waliła i czujniki głupiały.

Drugi wymienił dosłownie wszystko oprócz słupka a i tak -13 na 2 cylindrach (została głowica tylko do sprawdzenia)
daw2
Posty: 154
Rejestracja: 2014-01-07, 17:11
Lokalizacja: lubaczów
Kontakt:

Post autor: daw2 »

Do sprzęgła nie trzeba motoru rwac. Wystarczy wymontować skrzynie. Delikatnie pracując w 2 osoby styknie jedna dniówka:)
felix
Posty: 29
Rejestracja: 2018-03-03, 13:42
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: felix »

Dzięki za info. W takim razie zaczynam od przejrzenia dolotu i wymiany świec. Po tych działaniach powtórzę logi.

A mechanik mówi, że szybciej silnik, bo do skrzynki trzeba wydech rozpinac co może być problematyczne.
ODPOWIEDZ