Jeśli chodzi o wałki rozrządu, niema żadnej róznicy między wałkami z 2,4 a RS4 :) Natomiast wałki z 2,8 mają inne numery (chodzi tylko o wałki ssące bo wydechowe są wszystkie takie same) Co ciekawe wałki te wkładali do 2005 roku do A6 w budzie C6 (silnik 2,4 o mocy 177KM) Zastanawiam się dlaczego tak jest....Moje wnioski prowadzą do tego że motor 2,4 jest nowszym silnikiem niż 2,8 i w dobie "downsizingu" ma dość sporo mocy w stosunku do 2,8, dzięki zastosowaniu dobrego osprzętu którymi między innymi są wałki rozrządu ssące takie same jak w RS4 B5.
Kolejna sprawa głowice ? Jak myślicie które najlepsze :) tak sie składa ze najlepsze są z 2,4


po lewej głowica RS4 po prawej głowica 2,4 średnica kanału w RS4 32mm w 2,4 36mm, aczkowiek mają zupełnie inny kształt.

tutaj dla przykładu zdjęcie głowicy z 2,8 (ACK) mają bardzo podobny kształt do tych z RS4 aczkolwiek mniejszej średnicy kanały. Tak więc te głowice wypadają najbladziej.
Głowice z RS4 są wykonywane przez coswortha wogóle inna technologią niż pozostałe modele. Mają o wiele dokładniejsze i gładkie wykonanie aczkolwiek nie są takie cudowne ze względu na ich pękanie przez zbyt wysokie EGT i zbyt cienką warstwą materiału w niektórych miejscach. Tak czy siak żeby miały przepustowość taką jak glowice 2,4 trzeba je jeszcze wyportować :) (Jakiś czas temu jak zmienialem głowice w RS4 u Cantony własnie ździwiłem się deko że głowice z 2,4 mają wiekszy kanał jak w RS4, wtedy dało mi to juz do myślenia - jak widać potwierdziło się :) )
Tak więc jak juz ktos ma zmieniać głowice to szukać panowie łbów z 2,4
P.S. opisałem to po krótce z tego co znalazłem w necie.
Dziękuję za uwagę - dobranoc :)