No a jaka masz ori w c5?joter82 pisze:pytanie, czy pompa o takim numerze 4F0145156H podejdzie do c5tki ? (różni się od numeru z 1szego postu ? )
Wymiana pompy wspomagania
nie wiem ;]luk448 pisze:No a jaka masz ori w c5?joter82 pisze:pytanie, czy pompa o takim numerze 4F0145156H podejdzie do c5tki ? (różni się od numeru z 1szego postu ? )
planuje swap na tą z c6, szukałem na necie cos z 3.0 tdi i znalazłem tą którą podałem wyżej. Ma inny numer niż ta z pierwszego stąd pytanie czy też podejdzie.
czy one są kompatybilne ? :)
Mam już ponad rok pompę od 3.0 tdi 130 bar. Powiem tak w porównaniu do starej pracuje cicho jeśli chodzi o wspomaganie to trochę lepiej ale to nie jest to. Na zimnym super jak trochę popracuje około 5 min słabnie strasznie. Widzę, że kombinowaliście z płynami. też muszę spróbować bo febi którym mam zalany układ chyba strasznie rzednie po rozgrzaniu. Czy komuś pomogła wymiana płynu na inny np. total lhm, czy ktoś miał podobnie jak ja słabnące wspomaganie??
A nie jest tak że na zimnym działa bardziej elektryczne wspomaganie , przegrzewa się i przestaje działać?tommy1891 pisze:Wodnisty febi wylany. Niestety na Lhm brak poprawy. Po włączeniu na zimnym wspomaganie śmiga jak trzeba po paru obrotach kierownicy słabnie znacznie. Jakieś pomysły???
Dodam że mam servotronic, który sprawdziłem miernikiem i wszystko jest ok. Pozostał ewentualnie przekaźnik do podmiany.
Jak byś chciał magiel z servotronikiem do c5 to mam.
Nie jest tak.mik-17 pisze:A nie jest tak że na zimnym działa bardziej elektryczne wspomaganie , przegrzewa się i przestaje działać?tommy1891 pisze:Wodnisty febi wylany. Niestety na Lhm brak poprawy. Po włączeniu na zimnym wspomaganie śmiga jak trzeba po paru obrotach kierownicy słabnie znacznie. Jakieś pomysły???
Dodam że mam servotronic, który sprawdziłem miernikiem i wszystko jest ok. Pozostał ewentualnie przekaźnik do podmiany.
Jak byś chciał magiel z servotronikiem do c5 to mam.
Ostatnio męczyłem się ze wspomaganiem u siebie. Mam tak samo w B7 servotronic. To działa tak, że przy około 90km/h zaworek sterowany elektrycznie w maglu "upuszcza" nieco ciśnienia i mamy celowo słabsze wspomaganie.
U mnie chwilę po zagrzaniu ginęło prawie wspomaganie, a sama pompa była po regeneracji. Wymieniłem na używkę z C6 i działa teraz idealnie. Ta regenerowana na stole dawała po chwili pracy zamiast 110 około 50 bar.
Na poprzednim silniku co używana pompa to było lepiej lub gorzej, ale nigdy do końca dobrze aż do teraz :)
Tak więc IMHO najlepiej kupić używkę, jechać do jakiegoś zakładu co robią pompy i poprosić przed montażem o sprawdzenie ile ciśnienia daje na zimnym i co ważne ciepłym płynie. U mnie wystarczyło nagrzać płyn do 30-40 stopni żeby wspomaganie zginęło. Płyn mam zielony mineralny z ASO.