Wymiana pompy wspomagania

Moderatorzy: buba, Mod-Team

luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

joter82 pisze:pytanie, czy pompa o takim numerze 4F0145156H podejdzie do c5tki ? (różni się od numeru z 1szego postu ? )
No a jaka masz ori w c5?
joter82
Posty: 31
Rejestracja: 2016-06-02, 10:59
Lokalizacja: wawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: joter82 »

luk448 pisze:
joter82 pisze:pytanie, czy pompa o takim numerze 4F0145156H podejdzie do c5tki ? (różni się od numeru z 1szego postu ? )
No a jaka masz ori w c5?
nie wiem ;]

planuje swap na tą z c6, szukałem na necie cos z 3.0 tdi i znalazłem tą którą podałem wyżej. Ma inny numer niż ta z pierwszego stąd pytanie czy też podejdzie.

czy one są kompatybilne ? :)
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Musisz Sam porownac jak one obie wygladaja.Nie wiem jaka jest pompa -nawet jak wizualnie wyglada ta w a6 c5.Jak wygladem podobna,zamontowana tak samo,te same otwory a roznica bylaby tylko w barach i w tym kroccu ktory i tak przekrecasz to powinna pasowac.
tommy1891
Posty: 28
Rejestracja: 2015-03-13, 11:07
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tommy1891 »

Mam już ponad rok pompę od 3.0 tdi 130 bar. Powiem tak w porównaniu do starej pracuje cicho jeśli chodzi o wspomaganie to trochę lepiej ale to nie jest to. Na zimnym super jak trochę popracuje około 5 min słabnie strasznie. Widzę, że kombinowaliście z płynami. też muszę spróbować bo febi którym mam zalany układ chyba strasznie rzednie po rozgrzaniu. Czy komuś pomogła wymiana płynu na inny np. total lhm, czy ktoś miał podobnie jak ja słabnące wspomaganie??
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

zmień na total lhm, poczujesz różnicę
tommy1891
Posty: 28
Rejestracja: 2015-03-13, 11:07
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tommy1891 »

Skoro tak mówisz.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

febi to zielona woda :-/
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

buba pisze:febi to zielona woda :-/
Dokładnie.Mialem najpierw uklad zalany Febi potem przy zmianie pompy zalałem LHM.Porownywałem je oba i febi ssie kija LHMowi
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

tommy1891 pisze:Skoro tak mówisz.
Daj znać, jakie odczucia po zmianie.
Ja chyba też wymienie, chociaż mam świeżego febiego :D
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Tez mialem swiezego Febiego i wyjebalem to wodniste kurestwo
tommy1891
Posty: 28
Rejestracja: 2015-03-13, 11:07
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tommy1891 »

Wodnisty febi wylany. Niestety na Lhm brak poprawy. Po włączeniu na zimnym wspomaganie śmiga jak trzeba po paru obrotach kierownicy słabnie znacznie. Jakieś pomysły???
Dodam że mam servotronic, który sprawdziłem miernikiem i wszystko jest ok. Pozostał ewentualnie przekaźnik do podmiany.
joter82
Posty: 31
Rejestracja: 2016-06-02, 10:59
Lokalizacja: wawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: joter82 »

tommy1891 pisze:Mam już ponad rok pompę od 3.0 tdi 130 bar.
z którego roku masz tą pompę ?
tommy1891
Posty: 28
Rejestracja: 2015-03-13, 11:07
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: tommy1891 »

Z tego co pamiętam to 2007
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

tommy1891 pisze:Wodnisty febi wylany. Niestety na Lhm brak poprawy. Po włączeniu na zimnym wspomaganie śmiga jak trzeba po paru obrotach kierownicy słabnie znacznie. Jakieś pomysły???
Dodam że mam servotronic, który sprawdziłem miernikiem i wszystko jest ok. Pozostał ewentualnie przekaźnik do podmiany.
A nie jest tak że na zimnym działa bardziej elektryczne wspomaganie , przegrzewa się i przestaje działać?
Jak byś chciał magiel z servotronikiem do c5 to mam.
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

mik-17 pisze:
tommy1891 pisze:Wodnisty febi wylany. Niestety na Lhm brak poprawy. Po włączeniu na zimnym wspomaganie śmiga jak trzeba po paru obrotach kierownicy słabnie znacznie. Jakieś pomysły???
Dodam że mam servotronic, który sprawdziłem miernikiem i wszystko jest ok. Pozostał ewentualnie przekaźnik do podmiany.
A nie jest tak że na zimnym działa bardziej elektryczne wspomaganie , przegrzewa się i przestaje działać?
Jak byś chciał magiel z servotronikiem do c5 to mam.
Nie jest tak.

Ostatnio męczyłem się ze wspomaganiem u siebie. Mam tak samo w B7 servotronic. To działa tak, że przy około 90km/h zaworek sterowany elektrycznie w maglu "upuszcza" nieco ciśnienia i mamy celowo słabsze wspomaganie.

U mnie chwilę po zagrzaniu ginęło prawie wspomaganie, a sama pompa była po regeneracji. Wymieniłem na używkę z C6 i działa teraz idealnie. Ta regenerowana na stole dawała po chwili pracy zamiast 110 około 50 bar.
Na poprzednim silniku co używana pompa to było lepiej lub gorzej, ale nigdy do końca dobrze aż do teraz :)

Tak więc IMHO najlepiej kupić używkę, jechać do jakiegoś zakładu co robią pompy i poprosić przed montażem o sprawdzenie ile ciśnienia daje na zimnym i co ważne ciepłym płynie. U mnie wystarczyło nagrzać płyn do 30-40 stopni żeby wspomaganie zginęło. Płyn mam zielony mineralny z ASO.
ODPOWIEDZ